Mention je, kao što i sam naziv govori, spominjanje branda na internetu. Iako se najčešće spominje u kontekstu društvenih mreža preko @-anja, mention isto tako označava bilo koje spominjanje na blogovima, online portalima ili publikacijama. Kroz pravilno i temeljito mjerenje mentiona, mogu se donijeti zaključci i o percepciji i vidljivosti branda u internetskoj sferi. Mentioni, stoga, označavaju sav PR, social media, SEO te sveukupni brand awareness i popularnost.

Kada je vaša tvrtka označena na Facebooku, @-ana na Twitteru, linkana ili spomenuta – sve se to odnosi na organsku search vrijednost branda. Pozitivni SEO vodi do veće vidljivosti, koja stvara više mentiona i dodatno povećava vrijednost search engine optimizacije. Ovaj začarani SEO krug je jedan od ključnih načina kako brandovi mogu “eksplodirati” u popularnosti – preko noći.

Kako mjeriti mentionse?

Iako je gotovo nemoguće pratiti svaki mention, postoje alati i online aplikacije koje mogu vašoj tvrtki dati određene insighte i indikacije kako vaš brand performira na internetu.

Google Alerts je najpoznatiji besplatni alat koji može sjajno poslužiti malim tvrtkama koje tek započinju svoje social media i Google marketinške kampanje. Ukratko, Google Alerts prati Googleovu tražilicu za birane ključne riječi i stavlja sve rezultate na jedno, lako vidljivo mjesto.

Naravno, kada se vaše digitalne marketinške kampanje povećaju u obujmu, Google Alerts više neće biti dovoljno kompletan alat za praćenje i analitiku svih digitalnih marketinških kampanja. Zato postoje kompleksniji i kompletniji plaćeni alati kao što su Hootsuite, Icerocket, Social Mentions, Topsy i SumAll. Ovi alati prate social media mreže i internet općenito, ali uzima u obzir i social signals, odnosno društvene signale uz mentione.

Društveni signali odnose se na kolektivna dijeljenja web-stranice, lajkove i ukupnu vidljivost na društvenim mrežama kako ih percipiraju tražilice. Ove aktivnosti doprinose rangiranju stranice u organskom pretraživanju i smatraju se još jednim oblikom citiranja, slično kao backlinkovi, zato je dosta bitno u naprednoj fazi digitalno marketinških kampanja voditi računa i o njima.

Uz rast vašeg branda i prisustva na internetu, bitno je imati što više detaljnih podataka koje ćete dobiti kroz profesionalnu analizu. Korištenje svih gore navedenih alata dovest će vas do istog zaključka – važnosti keywords ili ključnih riječi. Informacija koju vam ti alati daju bit će dobra jednako kao što su i ključne riječi koje ste unijeli u alat kao što je Google Keyword Planner.

Zato je bitno korištenje raznolikih keyword pretraživanja ili keyword researcha da bi se dobila potpuna slika o online prisustvu vašeg branda.

Par dodatnih savjeta koje vam možemo dati za keyword research:

  • Koristite ime svoga branda, ali koristite i skraćenice, varijacije i pogrešno napisana imena (npr. Mercedes/Mecedes/Mercedez)
  • Tražite i slogane koje ste koristili u svojim marketinškim aktivnostima
  • Pretražujte i ključne riječi koje se koriste općenito u industriji kojom se vaša tvrtka bavi
  • Tražite i imena najbitnijih ljudi u vašoj tvrtki – vlasnici, direktori, viši management

Kako tumačiti/interpretirati analizu?

Volimo reći da se svakom pojedinačnom korisniku treba obratiti, no nemaju sve tvrtke resurse korporacija, samim time ni mogućnost odgovora na svaki pojedinačni mention.  Sve navedene aplikacije ne daju u analizi sirovu brojku mentiona, nego daju pojedinačne linkove na svaki pojedinačni mention.

Kada vidite pojedinačne mentione, bili oni dobri ili loši, obavezno pogledajte tko je osoba koja stoji iza mentiona. Ukoliko se radi o osobi s desetak followera, možda nije potrebno trošiti vrijeme na odgovor toj osobi, no ukoliko se radi o osobi s više tisuća followera, bilo bi mudro ući u komunikaciju.

Također, tražite i mentione na bitnijim web stranicama i profilima na društvenim mrežama i komunicirajte s njima.

Osim toga, imamo još par savjeta koje je dobro uzeti u obzir:

  • Nađite aktivne “hotspote” gdje se opetovano spominje vaš brand i na tim stranicama njegujte komunikaciju
  • Slušajte kritiku, ma koliko bila loša i to gledajte kao jedinstvenu priliku za ispravljanje grešaka
  • Kada ste postavili monitoring mentiona, provjeravajte rezultate na dnevnoj ili dvodnevnoj razini
  • Ne pokušavajte brisati ili sakrivati komentare – transparentnost se itekako cijeni, dok se cenzura ne zaboravlja!

Kako mentioni pomažu stvaranju online lica vašeg branda?

Kao što smo otprije spomenuli, social media engagement stvara ljudsko lice vašeg branda. Ako se pitate zašto velike korporacije kao što su Nike, Adidas, McDonald’s i slični troše toliko resursa na community management - odgovor leži u humanizaciji samog branda. Nike prestaje biti samo hladna korporacija, postaje tvrtka kojoj je stalo do svojih kupaca i followera.

No, ako još niste razina Nikea i spomenutih, kvalitetan engagement s korisnicima može itekako pomoći rastu vašeg poslovanja.

Recimo za primjer, imate restoran i korisnik je ostavio lošu recenziju na TripAdvisoru i/ili Google Reviews. Što ćete napraviti? Ignoriranje takvih recenzija je najlakše, ne pridavajući im puno pozornosti. No, što ako se obratite tom korisniku, ispričate se za loše iskustvo i ponudite mu besplatno jelo ili popust? Ako korisnik pristane na ponudu, vjerojatno će izbrisati lošu recenziju i ostaviti izvrsnu – a svi znamo da izvrsne recenzije povećavaju promet eksponencijalno.

Slična stvar vrijedi i za B2B poslovanje. Recimo da manager veće firme pohvali na LinkedIn-u vaš proizvod. Zašto mu se ne biste osobno obratili, zahvalili i kroz komuniciranje posljedično došli do stvaranja poslovne suradnje?

Mentionsi su jedan od najboljih načina za mjerenje vaše SEO ili search engine optimization kampanje, kao i vaših online marketinških aktivnosti. Nisu samo broj, nego predstavljaju puls interneta, koje mjeri kako ljudi reagiraju na vaš brand i online trendove koji se stvaraju u real-timeu.

Izvor: https://www.bigcommerce.com/ecommerce-answers/what-are-mentions/

 

Izbor radova