Čuli ste za teoriju „osam sekundi pažnje“? Upravo toliko vremena imate da zaokupite pozornost vaših pratitelja na digitalnim kanalima. Prekratko, zar ne? No ako se bojite da ljudi zbog zagušenosti digitalnim informacijama neće pročitati vaš članak ili opis proizvoda na webu, iskušajte sreću s interaktivnim sadržajima.

Vizualno su dopadljivi, pregledni i korisnika potiču na klik... To su u najkraćem interaktivni sadržaji na webu i društvenim mrežama. Svim je ovim vrstama interaktivnih formata zajedničko to da ne pozivaju na obično, pasivno konzumiranje sadržaja, nego aktivni angažman pratitelja. Riječju, potiču na klik i interaktivno sudjelovanje mišem.

U ovom članku donosimo vam pregled 5 najpopularnijih vrsta interaktivnih sadržaja koje svakako trebate uvrstiti u vašu marketinšku strategiju ako želite povećati engagement fanova.

Zašto baš interaktivni sadržaji, pitate se? Roland Pokornyk, stručnjak za digitalni content marketing Single Grain bloga, ističe da „uranjajući content koji zaokuplja pažnju pratitelja i nudi personalizirano iskustvo, može lakše uvjeriti ljude u donošenje odluke o kupnji“. Korisnici naprosto obožavaju interaktivne sadržaje jer su im zabavni i informativni, a vama mogu povećati engagement te donijeti nove leadove i potaknuti konverzije.

1. Zaokupite pažnju kupaca interaktivnim infografikama

Sigurno ste već upoznati s običnim, statičnim infografikama? Vizualno atraktivnim ilustracijama koje raznorazne „dosadne“ podatke prezentiraju u zgusnutom i grafički preglednom obliku? I da, možda ste otkrili iz vlastita iskustva da fanovi na njih rado klikaju na društvenim mrežama? Zašto ih onda ne biste animirali i učinili još klikabilnijima?

Prema dostupnim podacima i marketinškim istraživanjima, infografike imaju tri puta veću stopu dijeljenja na društvenim mrežama od drugih sadržaja, a članci koji ih sadrže imaju 72% veću čitanost. Treba li bolji argument za njih?

Pogledajte kako je NeoMan Studios sažeo prednosti infografike u, hm, infografičkom obliku:

 inline infograf 2

 

Kreiranje interaktivnih infografika možda će zahtijevati dodatni angažman s vaše strane, ali trud će se isplatiti. Kupcima ćete ponuditi digitalni content koji će vas izdvojiti od konkurencije, a pritom ćete zaokupiti njihovu pažnju i potaknuti da podijele vaš sadržaj.

Evo odličnog primjera interaktivne infografike koje su Polygraph i Spotify postavili na svojem linku. Na dotičnoj stranici možete istražiti kako po popularnosti kotiraju pjesme vama omiljenog pop, rock, hip-hop izvođača... Jednostavnim upisom imena Kanye West, Lorde, Lana Del Rey... dobit ćete pregledan grafički prikaz koliko je omiljen vaš izvođač. Zgodno, za ne? A zgodno i za promociju Spotifyja kao platforme koja vrti pjesme pretraživanih pjevača.

 inline 1 infografik 1

2. Interaktivni pollovi, kvizovi i ankete

Prednost interaktivnih sadržaja nad statičnim contentom leži u tome što omogućavaju pratiteljima iskazivanje mišljenja i stavova. Zato su interaktivni pollovi i ankete toliko popularan oblik interaktivnog contenta.

Kreirajte poll na društvenim mrežama, postavite interaktivnu anketu ili kviz na vašoj web stranici i vaši će vam pratitelji rado odgovoriti. A i vi ćete od toga imati koristi. Na primjer postavite pametna pitanja i dobit ćete vrijedne insights o navikama vaših kupaca, doznat ćete kakav im se content najviše sviđa na vašoj stranici, koje proizvode vole više od drugih.

Jedan od najpopularnijih vidova ovakve vrste sadržaja su kvizovi osobnosti koje fanovi obožavaju. Content agencija Buzzfeed poznata je po takvim kvizovima na kojima je izgradila milijunsko pratiteljstvo. Evo primjera njihova viralnog interaktivnog kviza u kojem, odgovarajući na niz pitanja, možete saznati kojem ste liku iz serije „Igra prijestolja“ najbliži po karakteru. Nama se potrefilo da budemo Robb Stark :)

inline 6

3. Započnite razgovor s kupcima preko chatbotova

Većina boljih web stranica danas koristi chatbotove kao dio svojeg customer supporta. Kontakt između branda i korisnika time postaje lakši, a i tvrtke više ne moraju imati osobu koja će konstantno bdjeti nad porukama koje pristižu od posjetitelja. Dovoljno je da postavite interaktivni pop-up prozor s chatom na naslovnicu vaše web stranice i otvorite konverzacijski kanal s posjetiteljima.

Razgovori s chatbotovima mogu biti vrlo zabavni te vaše kupce informirati o vašim uslugama i specijalnim ponudama. A dobro isprogramirani chatovi mogu odlično iskoristiti podatke dobivene od kupaca kod kreiranja marketinških aktivnosti. Uz to, mogu dobiti uvid u ponašanje posjetitelja ili produbiti znanja o njihovim potrošačkim navikama.

Koliko je ova tehnologija nova, napredna i puna kreativnog potencijala, pokazala je i interaktivna display kampanja kompanije Emirates Vacations.

inline infog 5

Oni su na inteligentan način postavili konverzacijski chatbot unutar klasičnih display oglasa. A na njima su se u skladu s prethodnim surfanjem korisnika pojavljivala pitanja koja su poticala na konverzaciju: „Bok! Popričajmo malo o tvojem sljedećem putovanju“. Prema izvještaju same tvrtke, kampanja s konverzacijskim botom je bila toliko uspješna da je engagement rate njihovih oglasa skočio za 87%.

4. Ponudite konkretan podatak kupcu uz pomoć interaktivnog kalkulatora

Riječi su jedno, a konkretne brojke nešto sasvim drugo. Zato su online kalkulatori vrlo tražena roba u svijetu interaktivnog contenta. Antara Agarwal, konzultantica digitalne agencije Outgrow, napominje kako web stranice s interaktivnim kalkulatorima postižu čak 40% veću stopu konverzija od običnih stranica. Kalkulatori su moćan interaktivni alat jer korisnicima pružaju podatke na osnovu unesenih inputa. Izrazito su personalizirani, a kupcima štede dragocjeno vrijeme i trud. S pomoću njih u samo nekoliko sekundi ili minuta kupci mogu doznati vrijedne podatke koje bi inače teže pronašli.

Tako, primjerice, uz pomoć BMI kalkulatora kupci mogu jednostavno izračunati indeks tjelesne mase kao u slučaju Live Science:

bmi calculator 2

 A ako se bavite financijskim biznisom i vodite internetsku stranicu banke, razmislite o tome da klijente zaintrigirate kalkulatorom s kojim će moći izračunati konkretnu mjesečnu ratu kredita (donosimo primjer kanadske agencije za nekretnine Zillow):

inline infog 7

Ono što je super kod online kalkulatora jest to da zahtijevaju najmanji mogući trud od strane kupaca, a zauzvrat nude precizan podatak bez puno „muljanja“ te time pomažu kod donošenja konkretnih (životnih) odluka.

5. Interaktivne „listalice“ i eBookovi

Uz infografike, ankete, kvizove, chatbotove i kalkulatore još je jedan interaktivni sadržaj omiljen pratiteljima na webu. Riječ je o tzv. flipbooks i ebookovima - interaktivnim PDF-ovima koji vam omogućavaju prelistavanje sadržaja, ubacivanje animacija unutar statičnog contenta, umetanje linkova, prozorčića s dodatnim informacijama i slično.

Kada listate flipbook to je kao da uživate u čitanju omiljenog magazina ili ilustrirane knjige, samo uz pomoć miša i „bioničkih“ multimedijalnih mogućnosti („dosadni“ format magazina odjednom možete nakrcati videima, zoomirati detalje na stranici, umetnuti klikabilne linkove, pretvoriti statične tablice i slike u animirane infografike). Flipbooks i ebooks su odličan prodajni alat jer u njih za razliku od običnih, „fizičkih“ magazina, knjiga i brošura možete postaviti CTA gumb i kupca potaknuti na akciju.

Dobar primjer je interaktivni flipbook agencije 3D Issue kojeg možete prolistati na ovom linku. Oni su izradili interaktivni flipbook za 100-godišnjicu Forda te ga bogato opremili atraktivnim interaktivnim sadržajima:

inline 

Vrijedi zapamtiti da flipbookove i ebookove možete optimizirati za SEO te ih iskoristiti kao dodatni alat koji će vam dovesti kupce putem popularnih tražilica na webu. Ako vam se ne da petljati s programiranjem interaktivnog eBoooka, otvorite profil na issuu.com, web stranici specijaliziranoj za digitalno izdavaštvo, tamo postavite vaš statični PDF, a Isuu će ga pretvoriti u online sadržaj za prelistavanje.

No možete otići i korak dalje te pronaći neki od dostupnih online programa za konverziju PDF-a u flipbook kako biste vaše pratitelje „prikovali“ za vaše sadržaje.

Ako se baš i ne snalazite u svijetu interaktivnih sadržaja uvijek možete zatražiti stručnu pomoć agencije za digitalni marketing kao što je LOGIC MARKETING te engagement vaših objava podignuti na još višu razinu.


Izvori i dodatni linkovi za istraživanje:

https://outgrow.co/blog/interactive-content-types

https://www.singlegrain.com/infographic/why-infographics-are-the-best-content-investment-youll-ever-make/

https://www.singlegrain.com/blog-posts/content-marketing/7-types-of-interactive-content-why-and-how-to-use-them/

https://pudding.cool/2017/03/timeless/index.html

https://neomam.com/interactive/13reasons/

https://surveyanyplace.com/blog/8-quiz-examples-interactive-content-ideas/

https://outgrow.co/blog/interactive-content-types

https://www.3dissue.com/flipbooks.html

https://issuu.com/

https://www.g2.com/categories/flipbook

Izbor radova