Ako se u svijetu marketinga netko pokazao kao otporan na utjecaj koronavirusa, onda je to svakako digitalni marketing. Pojačajte ga u svojem marketinškom miksu i unaprijedite prodaju!

Prije dolaska koronavirusa mnogi su vlasnici biznisa u svijetu, a pogotovo kod nas, imali podozriv stav prema digitalnom marketingu. Društvene mreže i web stranice, rezonirali su oni, samo su nadopuna klasičnim kanalima oglašavanja te predstavljaju manje ozbiljan segment za ozbiljnu tvrtku.

No brojni drugi, koji su svoje poslovanje temeljili na web shop prodaji, izgradnji branda putem društvenih mreža, ponudi usluga putem aplikacija ili ecommerca znali su da je digitalija budućnost te ispravan put da se učinkovitije dopre do potrošača.

Dolaskom koronavirusa ovaj se proces digitalizacije značajnije ubrzao. A digitalni marketing pokazao se kao imun alat promocije proizvoda i usluga unatoč razornom djelovanju pandemije na društvo i ekonomiju. I doista, čim je proglašen „lockdown“ kupci su se sasvim okrenuli pametnim telefonima i dostupnim online platformama u potrazi za relevantnim informacijama ili proizvodima.

Tijekom pandemije potrošači su postali oprezniji. Počeli su držati sigurnu socijalnu distancu. Čak i oni koji inače nisu bili skloni kupovanju online, počeli su intezivnije naručivati hranu i druge potrepštine putem mobilnih aplikacija i web shopova. Počeli su surfati i upoznavati nove brandove budući da neke njihove omiljene marke nisu imale razvijene digitalne kanale, web shop ili dostavu proizvoda do njihovih domova.

88% potrošača ostat će vjerno brandovima koje su upoznali tijekom lockdowna

Da je riječ o stvarno velikoj promjeni u navikama kupaca svjedoči podatak kojeg je prenio poznati istraživački portal za marketing econcultancy. Oni su objavili rezultat jednog istraživanja u kojem se 88% potrošača izjasnilo da će ostati vjerno novom brandu kojeg su otkrili na webu tijekom pandemije.

Da stvar za digitaliju bude još povoljnija, econsultancy navodi da se 74% kupaca u Velikoj Britaniji sada osjeća ugodno i sigurno naručujući proizvode online. Tolika je snaga ubrzanja kojeg je donijela korona. Primjerice, digitalno sveprisutni Amazon i Tesco izašli su iz „prvog vala“ korone kao pravi pobjednici – povećali su prodaju svojih artikala za preko 25%. Ikea je odmah glavninu svojih marketinških aktivnosti preselila na web i društvene mreže, a cjelokupnu je komunikaciju prebacila u poznati hashtag #ostajemdoma uz toplu podršku kupcima na društvenim kanalima. U pozitivne prodajne rezultate Ikee ne treba ni sumnjati.

No izgleda da su značaj navedenih tektonskih promjena ispravno „ubrali“ i ostali vlasnici biznisa pa Google trends, primjerice, pokazuje kako je interes u tražilici za klasične print oglase u zadnjih godinu dana opao čak za 25%.

8 odličnih razloga zašto baš sada trebate digitalni marketing

Ako vas navedene brojke i primjeri poznatih brandova nisu uvjerile u značaj digitalnog marketinga u doba korone, donosimo vam još nekoliko važnih argumenata u prilog ovog moćnog promotivno-prodajnog alata:

  • Vaša ciljana publika sigurno je online, pogotovo milenijalci koji i ne haju za klasične medije. Ako ih targetirate nema nikakvog smisla da budžet trošite na print oglase jer neće doprijeti do njih.
  • Konkurencija u vašoj branši već je digitalna i neki vaši konkurenti sigurno imaju armiju fanova na fejsu ili stvaraju zanimljiv i rado čitan content. Pokrenite content i promociju na vašim dogitalnim kanalima. Djelujte odmah da ne izgubite tržišnu utrku.
  • Prije donošenja odluke o kupnji potrošači uspoređuju ponude i proizvode koji su im dostupni online. Zato budite na internetu, informirajte ih, ponudite im nešto novo, uzbudljivo i bolje!
  • Interes potrošača za brandove koji imaju web shopove ili mobilne aplikacije višestruko se povećao u zadnjih 6 mjeseci. Ako ih ima i vaš brand, iskoristite ih za promociju svojih usluga i akcija!
  • Web stranica nekog branda danas je centralno „must have“ mjesto za sve marketinške aktivnosti branda. Nije to više klasična ATL kampanja. Radije se fokusirajte na vašu web stranicu i učinite je odskočnom daskom za sve vaše marketinške aktivnosti na povezanim digitalnim kanalima.
  • Digitalno oglašavanje u usporedbi s klasičnim znatno je povoljnije. Uz kudikamo manja ulaganja možete dosegnuti puno veći broj potencijalnih kupaca. Primjerice već za samo 2 ili 3 dolara možete na društvenim mrežama dosegnuti više od tisuću kupaca.
  • Stvorite empatičan mjerljivi dugoročan odnos s kupcem. A to možete samo putem digitalnih kanala. Dajte vašem kupcu emocionalnu i drugu podršku u ovo doba krize. Vratit će vam se povjerenjem i vjernošću kupnje.
  • Mjerljivi rezultati – digitalne platforme omogućavaju vam optimizaciju troška konverzija i praćenje rezultata svake vaše uložene kune.

Preusmjerite budžetska sredstva online i kliknite s vašim kupcima

Kako ističe poznati guru za digitalni marketing Neil Patel: „Televizija, radio i klasični oglasi u novinama više nisu dovoljni za jedan ozbiljan brand. Razlog je tomu taj što je internet daleko najdostupniji medij za potrošača. Drugi se mediji ne mogu natjecati s njim“.

Pametom dosta. Ako vas vaši kupci ne mogu pronaći na webu ili ne mogu na ekanu svojeg mobilnog telefona pogledati vaše proizvode ili usluge, potražit će nekog drugog kao onih 88% kupaca koji su se odlučili na vjernost nekom novom brandu!

Preusmjerite vaša budžetska sredstva i na online kanale, nemojte se samo pouzdati u billboarde i TV. Zakoračite u svijet klikova i kliknite s vašim kupcima.

Za savjet ili uspješnu partnersku suradnju kontaktirajte logic.hr

Izbor radova