Nogomet  i community management... dvije su stvari u koje se danas svi „razumiju“. No iako pisanje oglasa za omiljenu društvenu mrežu Facebook izgleda lagano kao perce, mnogi statusi na Facebooku ostaju neprimijećeni i s malo lajkova. U čemu je problem?

Da se i vašem brandu ne bi dogodilo da ostane bez lajkova svojih pratitelja, postoje tehnike kojima možete poboljšati copywriting i time unaprijediti engagement vaših objava na Facebooku.

Donosimo vam nekoliko provjerenih savjeta iz radionica za content writing.

Vaša ciljna skupina nije svatko: obraćajte se konkretnoj osobi

Kada kreirate oglas ili post, imajte u glavi viziju ciljne skupine kojoj se obraćate. Svatko Svatković nije vaša ciljna skupina. Naprotiv, to je osoba s točno određenim interesima i sklonostima. Ona ima spol, dob i pripada točno određenoj demografskoj skupini.

U marketinškom žargonu poistovjećujemo je s brand personom. Zamišljenom osobom koja predstavlja brand, koristi njegove proizvode, uklapa se u njegovu filozofiju i vrijednosti.

Uzmimo sljedeći primjer. Prodajete kvalitetan vrtni namještaj preko web trgovine i vaš idealni kupac je žena u tridesetim godima, profesionalka koja voli uživanje u životu. Za svoju obitelj i sebe bira najbolje.

Prema navedenim odlikama brand persone skrojit ćete i prodajnu poruku kao što je učinila i naša digitalna agencija za niz prodajnih objava prvog specijaliste za vrtni namještaj u Hrvatskoj globero.hr.

logic1

Za vašu prodajnu objavu upotrijebite intrigantan jezik. Neodoljivom copyju pridodajte i odličnu fotografiju proizvoda. A vaš dizajner neka se poigra grafičkim elementma koji će dodatno raspaliti maštu pratitelja fejsa.

Preostaje još točno targetiranje vašeg kupca. Nasreću, Facebook Ads Manager omogućava vam vrlo precizno targetiranje. Usmjerite oglas na točno određenu dob i spol vaše ciljne skupine kao i njene interese. Ako vaši kupci žive na jadranskoj obali, usmjerite oglase na veće priobalne gradove. Poigrajte se različitim copyjima u oglasu, testirajte ih da vidite koji će postići bolji rezultat. Uz toliko preciznih opcija bilo bi čudo da vam oglas ne dobije značajan broj lajkova. 

Ne gnjavite fanove tiradama, istaknite vrijednosti vašeg proizvoda

Spremni ste odvojiti koji dolar za Facebook oglašavanje i mislite da ste zbog toga zaslužili 15 minuta pozornosti? Tu se varate. Na Facebooku imate samo nekoliko sekundi prije nego li kupac odskrola dalje kroz svoj prepuni newsfeed.

Zato nemojte objašnjavati naširoko i nadugačko što vaš proizvod jest. Predstavite ga što je kraće moguće i što efektnije. Vodite se vrijednostima koje cijene vaši potencijalni kupci.

Zapitajte se sljedeće: što kupac dobiva od mojeg proizvoda. Što mu on može značiti? Kada ste to raščistili, prenesite doživljaj u riječi u najkraću ili najzanimljiviju formu.

Uzmite za primjer Nutellu i njihov sjajni foto oglas za novi keks s punjenjem od lješnjaka. Marketinški stručnjaci ovog branda znaju da Nutella nije samo još jedan snack za pojesti usput, nego ima i moć povezati ljude u neponovljiv doživljaj, npr. zajedničko gledanje filmova i grickanje uz njih.  

logic2

Oglas koji vidite na priloženom vizualu pripovijeda priču o trenucima opuštanja uz prijatelje koji gase svjetlo, uključuju film i uživaju u grickanju omiljenog snacka. U ovom slučaju Nutella biskvita!

Ne zaboravite poziv na akciju: potičite pratitelje na klik

Poslušajte savjet Emme Siemasko s WordStream bloga koja kaže da najbolje Facebook objave imaju konkretan cilj te poziv na akciju.

Zapitajte se želite li povećati svjesnost o vašem brandu, upoznati kupca s vašim proizvodom ili ga potaknuti na kupnju. Bez obzira koji je vaš cilj, uključite click to action gumb (CTA) gdje god je moguće. Ne usmjerite li jasno pratitelje gdje mogu pogledati ili naručiti proizvod, propustit ćete šansu za prodaju.

Kada kreirate oglas u Facebook Manageru obavezno postavite gumb za vaše web mjesto na koje će pratitelji moći kliknuti i saznati više. Gumb je grafički lijepo istaknut uz glavni vizual posta i svojom istaknutom formom mami pratitelje na klik.

Slijedite primjer Turističke zajednice grada Daruvara. Kada su prošle godine poticali ljude da daju glas za daruvarskog ginka u natjecanju za Europsko stablo godine, pametno su u svoju objavu ugradili gumb Saznajte više s linkom na stranicu na kojoj su ljudi mogli izravno dati svoj glas. Odjek je bio toliki da je daruvarski ginko zamalo odnio pobjedu - osvojio je titulu viceprvaka za najljepše europsko stablo godine! Uspjehu objave pomogao je i efektan video u motion graphic animaciji s jasnom porukom.

Koristite svima razumljiv jezik

Na WordStream blogu naći ćete i savjet o tome kako copywriting nije poligon za otkrivanje pjesnika u vama. Zaboravite svoje literarne aspiracije kada kreirate objave na Facebooku. Radije se vodite načelom: ono što objavite na fejsu čitat će obični ljudi. Budite pitki, jasni i čitki.

Kada netko ugleda vaš oglas na svojem newsfeedu, treba mu odmah biti jasno što je to što nudite i na koji se način uklapa u njegov svijet.

Uzmite za primjer ljetnu objavu s Facebook stranice poznatog glazbenog streaming servisa Spotify. Oni su jednostavnim i efektnim riječima uspjeli evocirati svima blizak trenutak: „Sunce sja, plaža te čeka, a tvoja ljetna playlista počinje s...“

logic3

Vizual uz ovako jednostavno sročen copy sadržavao je minimalan naslov: „Pjesma ljeta 2018?“. Content writer pametno je uokvirio copy upitom koji dodatno poziva pratitelje da se uključe komentarom i navođenjem svoje omiljene pjesme. Ne treba reći kako su tisuće ljudi ostavile svoj lajk, a stotine njih dali prijedlog svoje najdraže ljetne pjesme. Dokaz da jednostavnost i efektnost podižu engagement rate!

Dajte si još jednu šansu: testirajte što najbolje prolazi kod fanova

Savladali ste sve gore navedene korake. Odlično ste definirali brand personu. Pišete sjajne i svima razumljive copyje. Imate oko za vizuale. Pa ipak... klikovi izostaju?

Najbolji način da poboljšate uspjeh objava leži u testiranju! Nasreću, Facebook nam je svima pojednostavio život i omogućio postavljanje A/B oglasa. To znači da za jako mali iznos novca (dolar ili dva) možete isprobati što prolazi kod fanova.

Umjesto da razbijate glavu o tome prolazi li bolje šaljivi ili ozbiljno intoniran status, vole li fanovi više video, fotografiju ili ilustraciju, možete u isto vrijeme postaviti dva oglasa za istu objavu. Ako sumnjate da vam pratitelji lošije reagiraju na izbor vizuala, postavite oglas s istim copyjem, a različitim ilustracijama kao što je učinio MailChimp u ovom primjeru.

logic4

MailChimpovi fanovi kudikamo su bolje reagirali na oglas s fotografijom u odnosu na simpatičnu ilustraciju s majmunčićem! To možda niste očekivali? No tko vas išta pita... mišljenje publike je zakon u svijetu digitalnog marketinga i društvenih mreža!

Testirajte i uspjet ćete... možda je najbolji savjet kojeg vam možemo dati za uspjeh u Facebook oglašavanju. Stalno isprobavajte kombinacije tekstova i slika i otkrijte što vam donosi komentare, lajkove i dijeljenja. Zapnete li s vašim oglasima uvijek postoji elegantno rješenje: potražite pomoć agencije za content i digitalni marketing.

Reference i prijedlozi za dodatno čitanje:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/06/29/best-facebook-ads

https://klientboost.com/ppc/facebook-ad-testing/

Izbor radova