Popularni Facebook ads danas je neizostavan dio svake ozbiljne digitalne marketinške strategije. Baz obzira imate li savršeno dizajniranu web stranicu vaše tvrtke, koristite li email marketing ili SEO optimizaciju sadržaja za bolji organski traffic, Facebook oglašavanje pomoći će vam da efektivnije targetirate ciljnu skupinu, povećate brand awareness i engagement rate vaših pratitelja. A sve to uz znatno manja ulaganja nego uz klasični marketing, tj. ATL i BTL kampanje.

Prema procjenama stručnjaka, danas oko 20% digitalnog marketinga otpada na Facebook oglašavanje. Uz to, korona kriza koju proživljavamo već drugu godinu zaredom, preselila je većinu aktivnosti brandova online pa je oglašavanje na društvenim mrežama i digitalnim kanalima postalo još važnije ne samo za tvrtke koje imaju web shopove poput Amazona i About You, nego i brojne tvrtke koje dostavljaju proizvode i usluge svojim kupcima.

Facebook marketing u tom je smislu imperativ ako ozbiljno držite do svojeg posla i uspjeha branda.

Donosimo vam 7 jakih razloga zašto biste Facebook marketing trebali uključiti u vašu strategiju oglašavanja.

Razlog #1: Savršenom preciznošću ciljate vaš target

Ako se odlučite u klasične medije pustiti ATL ili BTL kampanju, trebate biti svjesni da ćete uglavnom pucati na slijepo. Nikada sa sigurnošću nećete znati je li vaš billboard, televizijski i radijski oglas ili prodajni letak pogodio ciljnu skupinu. Stoga bolje je da imate odličnu kreativu - ako se odlučite za klasičniji pristup.

Nasreću, nije ista stvar s Facebook oglašavanjem. Facebook ads nudi vam targetiranje gotovo savršene preciznosti. Zahvaljujući opcijama u Facebook Ads Manageru moći ćete postaviti oglas koji će se pojaviti u newsfeedu točno određene demografske skupine – bez obzira je li riječ o zaigranim Zoomerima ili ozbiljnim menadžerima tvrtki. Facebook ads vam omogućava demografsko ciljanje publike prema spolu, dobi, njihovoj lokaciji, razini edukacije, profesionalnom zanimanju, interesima i nekim drugim parametrima.

Neki će možda reći – sve to daju i Google ads, čemu se zezati s Facebook platformom? No, Facebook ipak ima superiorniju metodu targetiranja. Kako ističe autor na stranici Raddinteractive.com: “Facebook koristi svoju društvenu mrežu za analizu ponašanja publike tako što prikuplja podatke o tome kako ljudi reagiraju na vašu stranicu branda kao i na to kako reagiraju na ostale sadržaje na Facebooku. Ova razina analize jedna je od prednosti koju nemaju drugi PPC mehanizmi jer zbog prirode njihovih tražilica, Google i Bing nemaju takvu mogućnost detaljiziranog targetiranja korisnika”.

Razlog #2: Plasirat ćete oglase koji optimalno ostvaruju ciljeve vašeg oglašavanja

ATL i BTL oglašavanje svakako će povećati awareness vašeg branda kod šire publike ili će potaknuti prodaju vaših proizvoda i usluga. No ono nije tako učinkovito ako vas zanimaju specifični ciljevi. Ako, primjerice, želite povećati web traffic na vašoj web stranici ili aktivni engagement vaših pratitelja.

Za to su odlični Facebook oglasi koji se točno prilagođavaju cilju kojeg želite postići. Ako je taj cilj značajniji broj klikova na webu, postavit ćete web traffic kampanju, za bolji angažman fanova engagement kampanju, a za veći brand awareness reach ili brand awareness promociju. I što je najbolje od svega, vašu kampanju moći ćete postaviti u točno određenom roku i za točno određeni budžet bez da pri tome morate pregovarati s medijskim kućama o slobodnim terminima emitiranja ili visokim troškovima oglašavanja.

A troškovi oglašavanja na Facebooku najmanji su od svih vrsta klasičnog i digitalnog oglašavanja. Već za 2 ili 3 dolara možete promovirati svoj post ili članak kojeg ste objavili na vašoj web stranici.

Razlog #3: Facebook oglašavanje je najisplativiji vid (digitalnog) marketinga

Ako krenemo uspoređivati tradicionalne medije kao što su televizija, print i radio s oglašavanjem na društvenim mrežama kao što je Facebook, primijetit ćemo da je Facebook marketing najpovoljniji način oglašavanja koji postoji.

Za samo par dolara vaš će Facebook oglas vidjeti tisuću pa i znatno više pratitelja. Nameće se logično pitanje: zašto potrošiti malo bogatstvo na televizijsku reklamu ili skupe billboarde uz najprometnije ceste u gradu, kada ćete za puno manji novac dosegnuti istu pa čak i preciznije targetiranu publiku?

Čak i ako vaš oglas na koji ćete potrošiti 4 ili 5 dolara ne postigne planirani odjek, oglas jednostavno možete izmijeniti, testirati hoće li proći bolje ako promijenite glavnu prodajnu poruku ili vizual. A to je svakako prednost koju vam ne mogu pružiti klasične ATL i BTL kampanje.

Razlog broj 4: Facebook oglašavanje donosi mjerljive rezultate

Kada u vašoj ATL ili BTL kampanji ovisite o velikim medijima, nemate konkretan uvid u postignute rezultate. Medijskim kućama morate vjerovati na riječ da su vam poslane procjene i statistike doista istinite. No ako imate otvoren account u Facebook Business Manageru, tijek i uspjeh vaše digitalne kampanje možete pratiti sa savršenom preciznosti u realnom vremenu.

Tu nema nikakvog nagađanja ili pretpostavki. Postignuti rezultati su vidljivi do najsitnijeg detalja. Odmah ćete u analitici znati koliko ste postigli klikova na web stranici, na koje su vaše proizvode ljudi najviše klikali, jesu li više žene ili muškarci poželjeli kupiti vaš kućanski uređaj… Znat ćete točan reach i broj impresija (doseg vašeg oglasa i broj njegovih prikazivanja na ekranima korisnika), lakše ćete izračunati omjer uloženog i dobivenog.

Razlog #5: Facebook oglašavanje najbrže gradi bazu poklonika branda

Brzina je najveća vrlina oglašavanja na društvenim mrežama kao što je Facebook. Na njoj ćete najbrže postići planirane rezultate, što ne znači da ova platforma nije dobra i za dugoročno marketiranje.

Čim postavite oglas i čim ga Facebook odobri, vaše se prodajne poruke počinju “raspucavati” na ovoj društvenoj mreži. Već za samo nekoliko sati tisuće će ljudi čuti za vaš brand ili novi proizvod. A ako ste Facebook oglase postavili pametno da usmjeravaju traffic na vaš web shop, kupci će u isti tren moći naručiti reklamirani proizvod.

A osim brzine, oglašavanje na Facebooku ima još jednu prednost. Dosegnu li vaši oglasi prave ljude kojima će se svidjeti vaša kreativa, postoji mogućnost da vaši proizvodi postanu “viralni”. Kupci će sa samo jednim klikom podijeliti informaciju o vašem novom proizvodu preporučivši ga svojim prijateljima. Na taj ćete način steći dodatne poklonike branda i na najbrži mogući način izgraditi bazu potencijalnih klijenata.

Razlog #6: Facebook vam omogućava jednostavan remarketing potencijalnih kupaca

Jedan od vrlo važnih segmenata dobre marketinške strategije je remarketing potencijalnih kupaca. Praksa, naime, pokazuje da jedan susret kupca s vašim brandom ne jamči konverziju, odnosno kupnju proizvoda. Ljudi se u prosjeku trebaju susresti s vašim reklamnim porukama 4 do 7 puta kako bi se dogodio angažman s njihove strane.

Zato je remarketing toliko važan. Ovaj pojam označava promociju proizvoda ljudima koji su se već susreli s vašom web stranicom, brandom ili proizvodom te su na neki način pokazali da su zainteresirani za njih.

U vaš se Facebook profil ugradi komadić koda nazvan Facebook pixel koji prati ponašanje pratitelja na Facebooku i webu, a zatim se automatski koristi kod remarketinga kako bi se potaknulo zainteresirane pratitelje na akciju.

Oni su se već prije susreli s vašom reklamom dok su pregledavali statuse na svojem mobitelu, a već danas ih možete podsjetiti na svoj proizvod ili im se ponovno obratiti s posebno kreiranom ponudom za njih: “Bok! Primijetili smo da ste naš proizvod dodali u košaricu. Dovršite kupnju i samo danas ostvarite dodatni popust od 10%”.

Razlog #7: Facebook oglašavanje je baš tamo gdje su vaši followeri – na mobitelu

Različiti izvori navode različitu statistiku, no sa sigurnošću se može reći da danas više od 85% korisnika Facebooka sadržajima pristupa putem svojih pametnih telefona. U stvari, svi znamo da je Facebook jedna od najpopularnijih aplikacija koje možete skinuti za vaš smartphone.

Kada tome dodamo podatak da prosječna odrasla osoba provede dnevno na mobitelu od 5 do 6 sati, shvatit ćete zašto je važno biti prisutan na ovom mediju.

Super je to što s Facebookom nemate problema s reformatiranjem oglasa! Facebook oglašavanje nudi vam jednostavnu opciju prilagodbe vaših oglasa na mobilne platforme kako biste i na taj način lakše i brže dospjeli do potencijalnih kupaca i pratitelja.

Sve u svemu, ako vas ovih sedam argumenata nije uvjerilo u važnost oglašavanja na Facebooku, uvijek se možete vratiti manje efikasnim načinima oglašavanja.

Ako ste u ovom području novi, možda će vam se učiniti da je za kvalitetne Facebook oglase potrebno odvojiti dodatni trud i radne sate ili zaposliti dodatno ljudstvo. No sve to možete zaobići ako angažirate agenciju za digitalni marketing kao što je LOGIC.

Linkovi za dodatno informiranje o temi

https://eclincher.com/the-benefits-of-facebook-ads-reasons-why-you-need-them/

https://raddinteractive.com/16-benefits-of-advertising-on-facebook-for-your-business/

https://www.lyfemarketing.com/blog/facebook-advertising-benefits/#benefits3

https://www.statista.com/statistics/1224510/time-spent-per-day-on-smartphone-us/

Izbor radova