Web stranica je često prvi dojam koji korisnici dobiju o vašoj tvrtki, a pretpostavljamo da ne želite da bude i zadnji.

Ne moramo vam objašnjavati zašto je u 2021. godini bitno imati izvrsnu web stranicu.  U svijetu je gotovo dvije milijarde web stranica. Kad se natječete protiv dvije milijarde stranica, dovoljno je teško privući korisnika.

Znate što je još teže? Zadržati ga.

Nakon ove dramatične uvertire, možemo napokon početi s onim zbog čega ste ovdje. Ukratko, fantastična web stranica puna je epiteta. Vizualno je atraktivna i laka za navigiranje; tehnički je stabilna i sigurna; funkcionalna je i korisna.

Spomenut ćemo četiri glavna principa koji trebaju biti u srži strategije lansiranja ili redizajna vaše web stranice.

Svrha.

Ako ne znate odgovor na pitanje “Što želite postići s vašom web stranicom?”, možda nema potrebe da ju imate. Vaša web stranica treba imati jasnu svrhu i strategiju.

Estetika.

Ovdje nema puno mudrosti - stranica vam treba izgledati dobro. Ako vam stranica izgleda kao da je napravljena 1998. u Geocitiesu, mislimo da je vrijeme da ju redizajnirate jer rijetko tko će vas shvatiti ozbiljno.

Originalan i interesantan content.

Sav content treba biti originalan i zanimljiv krajnjem korisniku. O tome smo već pisali, a što se originalnosti tiče, bitna je jer plagiranje sadržaja kažnjava od strane Googlea. To ne želite, vjerujte nam.

UX/UI dizajn: Jasna navigacija i intuitivno korisničko iskustvo.

Kod dizajna web stranice, uvijek se vodite pravilom da svaka podstranica mora biti maksimalno tri klika udaljena od bilo koje druge podstranice. Zato navigacija mora biti jednostavna i intuitivna svakome. Osim što pomaže korisnicima koji pregledavaju vašu stranicu, pomaže i Googleu za SEO optimizaciju.

Što čini izvrstan vizualni dizajn?

Već smo napomenuli da ljepota stranice igra ogromnu ulogu, no dizajn stranice nije samo estetika.

Vizualni dizajn stvara povjerenje ili nepovjerenje kod korisnika, a dobiti povjerenje korisnika prvi je korak prema najvažnijem cilju - konverziji.

Početak svakog dizajniranja web stranice treba biti po principima koje vaš brand zastupa. Jeste li moderan ili više tradicionalan brand? Vaša branša naginje više mlađim ili starijim ljudima? Ozbiljniji ste ili malo opušteniji?

Sve su ovo pitanja na koja trebate znati odgovor prije dizajniranja jer sve - od odabira boje, fonta i ostalog, govori ljudima što se vi kao brand.

Možda vam je poznata psihologija boja, no dobro je proučiti ovaj članak da budete sigurni koje točno emocije koja boja evocira kod korisnika. Mislimo da ćete se iznenaditi…

Gotovo 90% nesvjesnih odluka korisnik donosi na temelju boje. Uzmimo jedan primjer. Radite web stranicu za vašu polikliniku. Koja je vaša glavna boja? Crvena? Crna? Zlatna? Vjerojatno ste odgovorili bijela ili blaga bež nijansa bijele.

Bijela boja evocira čistoću, sterilnost, ozbiljnost, stručnost - emocije koje želite da i vaša poliklinika odražava.

Osim boje, font je izrazito važan. Sumnjamo da, ako niste dizajneri, imate ideju o značenjima fonta i samoj psihologiji koja je iza njih. Nemate problema, za vas smo pronašli ovu zanimljivu infografiku.

blog

Druga jako bitna stvar u vezi fontova je čitljivost. Nije bitno koji font birate za logo i ostale branding related stvari, ali se tiče glavnog fonta na vašoj web stranici - uvijek birajte čitljiv font. Naš prijedlog su sans serif fontovi.

Isto tako, ne treba vam više od dvije vrste fonta na stranici. Odaberite dva koji komplementiraju jedan drugome i to je to.

Mislite da smo zaboravili na slike? Da, slike su često vrlo bitan dio svake web stranice i šokantno je koliko tvrtki ovdje radi greške. Ako niste znali, sada ćemo vam reći - slike su bitne, ne samo za vizualni dizajn stranice, nego i za sam ranking vaše stranice na Google tražilici.

Kada birate slike, uvijek birajte slike visoke kvalitete, pogotovo ako ste u vizualnoj branši. Loše kvalitete odbijaju ljude s web stranica. Također, uvijek birajte slike koje nisu glomazne veličine jer brzina učitavanja stranice bitan je faktor u SEO optimizaciji.

Što čini izvrstan tehnički dizajn?

Što se tehničkog dizajna tiče, tu mislimo primarno na prilagodljivost stranice i mobile-friendly sučelje, brzinu učitavanja, search engine optimizaciju i navigaciju.

Prilagodljivost i mobile friendly sučelje možemo grupirati zajedno. Ovdje se radi o pristupu gdje je web stranica potpuno prilagođena svakoj veličini ekrana, platformi i orijentaciji, odnosno web stranica je responzivna na svim ekranima i uređajima.

Šanse su velike da ovo čitate na svome mobitelu - oko 51%. i taj postotak će se sigurno povećavati u budućnosti, to smo sigurni i zato je bitno da vaša stranica bude responzivna.

Zanima vas je li vaša stranica mobile-friendly? Možete ju provjeriti na svome mobitelu, ali ako ne vjerujete sebi, slobodno provjerite i preko Googleovog testa.

Brzo pitanje - koliko dugo čekate da se stranica učita prije nego odlučite da je život prekratak za stranice koje se učitavaju cijelu vječnost?

Ako ste ikad tempirali vrijeme učitavanja stranica, mogli ste doći do prosječne brojke od dvije sekunde. To je magična brojka, jer sve iznad toga je sporo. Brzina (ili sporost) učitavanja utječe na posjećenost vaše stranice, vraćanje korisnika kao i na broj konverzija koje ostvarite.

Dobar način za ubrzavanje vaše stranice su testovi. Oprobajte Googleov službeni tester ili alternativno Pingdom ili GT Metrix. Sve tri stranice će, osim ocjene, dati i dodatne prijedloge za ubrzavanje vaše stranice.

No, još uvijek neprikosnoveni način ubrzavanja stranica jest optimizacija i kompresija slika i/li videa. Ogromne slike drastično usporavaju učitavanje vaše stranice i rješenje je jasno - ili ih se riješite ili ih optimizirajte.

Sad dolazimo do arhitekture same web stranice, odnosno navigacije.

Već smo spomenuli par puta koliko je UX/UI dizajn bitan, a dva su jasna razloga zbog kojih je tako.

Prvi je bolja search engine optimizacija s obzirom da Googleovi algoritmi lakše pregledavaju vašu stranicu. Drugi razlog je lakoća pregledavanja koja korisniku daje jasne putokaze u svakom trenutku gdje se što nalazi.

Sjećate se da smo spomenuli pravilo od tri klika? Vodite se tim pravilom i neka svaka stranica bude najviše tri klika udaljena od bilo koje druge stranice.

Završavamo s po mnogima najbitnijom stavkom u izradi web stranice - search engine optimizacijom. Možemo slobodno reći da svi prijašnji savjeti igraju ulogu u SEO optimizaciji a za cilj imaju, naravno, poboljšanje rankinga na Google tražilici.

Za sjajan SEO potrebno je imati dobar content, optimizirane slike, laku i jasnu navigaciju, optimiziran content, uz pomoć  keyword research alata

Ako znate kome se obraćate, lakše će vas ta osoba pronaći na Googleu. S druge strane, ako SEO bude loš, otići ćete u bezdan Googlea, odnosno iza prve stranice.

Ovo je u principu sve što trebate znati o izradi vlastite web stranice na nekoj makro razini. Sve minucioznosti i tehnikalije možete ostaviti nekom drugom, recimo agenciji za digitalni marketing .

Izbor radova