Ime je Jared Bell, godina je 1830. Taj gospodin je te godine osmislio inovativan način reklamiranja - ogromne postere za cirkus. 

Jasno je vidljivo da se radi o vizualno upečatljivom vizualu koji jasno komunicira benefite odlaska u cirkus. Nije se puno promijenilo tom smislu, no evoluiralo je postepeno. Nakon što su mnogi vidjeli uspjeh koji je Bell polučio sa svojim posterima, došlo je do zakupa prostora za te ogromne postere. 

 1111

No, pravi boom billboarda, barem u SAD-u, dogodio se izgradnjom međudržavne autoceste. Većina tvrtki je u to vrijeme imala obične billboarde, no neke tvrtke, kao što su Coca-cola ili Burma Shave su išli korak dalje i pokušali zabaviti vozače.

 2

I sve je bilo predivno u svijetu kreativnog marketinga, pa se niotkuda pojavila nemeza - internet. S internetom se pojavila nova forma oglašavanja - digitalni marketing. Odjednom, u rasponu par desetljeća, format billboarda je odjednom postao antikan i zastario. 

No, je li to zaista istina?

Svi prigovori protiv billboarda su prigovori i protiv klasičnog marketinga. Nezgrapni su, ne mogu precizno ciljati koga trebaju ciljati i ponajviše - skupi su. I sve je to istina, pogotovo kad se gleda u odnosu na display adove i njihovu cijenu, no mi mislimo da itekako imaju svoju svrhu i u 2021. i nadalje.

Istražimo par razloga zbog kojih to mislimo

Prvi razlog je jasan sam po sebi - ljudi još uvijek provode veliku količinu vremena u automobilima. Vožnja, ako ne kršimo prometna pravila, i nije najzanimljivija stvar na svijetu, zar ne? Zato nam oči često bježe tražeći neke druge zanimacije. I tu dolaze billboardi. Uz to, vidjeti isti billboard, dan za danom jako je efikasna metoda uvlačenja pod kožu potencijalnog kupca. 

Drugi razlog se naslanja (blago) na prvi - hvatanje impulzivnih kupaca. Recimo da se osoba vozi nakon posla doma. U glavi mu je potreba da kupi bijelu košulju za sastanak. Tijekom vožnje vidi billboard koji jasno govori o popustu u dućanu unutar shopping centra. I bam, to će mu biti prva postaja u njegovom shoppingu, a možda i zadnja. I ne, ne izmišljamo argument iz ničega - znanstvena studija je potvrdila ovu tvrdnju! I na kraju krajeva, koliko smo puta neplanirano završili u McDonaldsu nakon što smo vidjeli Big Mac na akciji?

Treći razlog je malo apstraktniji, no pokušat ćemo objasniti. Billboardi se “neće izgubiti”, kao display oglasi (zbog adblockera, pet drugih oglasa oko njih i slično). Nakon što se napravi dizajn i priprema za print - billboard je spreman i bit će dostupan 24 sata, 7 dana tjedno - na istim mjestima. Zato uvijek možete biti sigurni da će biti i viđeni. 

Četvrti razlog je povjerenje koje kupci imaju prema OOH marketingu. Vjerovali ili ne, oglašavanje na digitalnim kanalima je na dnu povjerenja, dok je klasično oglašavanje pri vrhu liste povjerenja. Razlozi su jasni - ljudi surfajući vide preko 5000 reklama dnevno. Prezasićenost. Koliko nas čeka točno tu milisekundu da preskoči oglas prije YouTube videa ili skeniramo stranicu samo da nađemo taj X da maknemo takeover ad? Svi to radimo, a takve reklame često rade kontraefekt. 

S druge strane, ekstreman porast online prevara, fake newsa, lažnih profila i sličnih stvari su doveli do erozije povjerenja kupaca u online svijet općenito, a time i marketinške akcije. S druge strane, OOH oglašavanje je viđeno kao “plemenito” i čin koji rade uspješne i “respektabilne” firme. Naravno, s tim se ne slažemo u potpunosti, ali kupci se slažu.

Evolucija billboarda

Još jedan bitan razlog je svojevrsna evolucija billboarda u digitalne billboarde. Vidjeli ste sigurno ogromne GO2Digital billboarde na Držićevoj aveniji ili na stepenicama Importanne centra. Time dolazimo i do miš-maša digitalne sfere i klasičnog marketinga. Klasika se ogleda u činjenici da je to ipak OOH format kojeg ljudi vide - htjeli nehtjeli. No, ipak dopušta određenu strategiju. S obzirom da digitalni formati billboarda dopuštaju izmjenu reklama, možete, u dogovoru s firmom, strateški puštati svoje reklame tijekom rush houra - ujutro oko 09:00 i popodne oko 17:00. Isplativo! Osim toga, video format dopušta i još veću kreativu. 

A kad smo kod kreative, to je zadnji i nama marketingašima najbolji razlog za postojanje billboarda. Kod izrade billboarda - nebo je granica (i da, smišljali smo ovu rečenicu tri sata). Možemo ovdje nabacati mali milijun genijalnih gerilskih billboarda, no fokusirat ćemo se na kampanju koja je, po nama, jedna od najboljih primjera kako na genijalan način spojiti OOH, guerillu i cause marketing. 

Heineken je tijekom 2020., kada je većina kafića bila zatvorena, došao na genijalnu ideju da u isto vrijeme promovira Heineken na rešetkama kafića, ali i da pomaže vlasnicima kafića koji nisu imali izvor prihoda tijekom lockdowna. To je rezultiralo jednom od najbriljantnijih OOH kampanja u dugo vremena. I još jedan bitan podatak - 100% kafića, a radi se o brojci od preko 5000 kafića, ponovno se otvorilo. Je li Heineken bio ključan faktor u njihovom preživljavanju? Ne znamo, ali sigurni smo da nisu odmogli. 

3

Kombinacija genijalnih headlinea, plemenitog cilja i originalnosti je Heinekenu, odnosno agenciji Publicis Italy, zaradila Grand Prix i srebrnog lava u Cannesu. 

Ovo su samo neki razlozi zbog kojih mislimo da su billboardi, u digitalnom dobu još uvijek ekstremno korisni. 

A naravno, za najoriginalnije i najefikasnije billboarde, uvijek se možete javiti kreativnoj marketinškoj agenciji.

Izbor radova