Globalno popularna video igrica Fortnite vjerojatno nije prva stvar na koju pomislite kada krenete u izradu (digitalne) marketinške strategije za vaš brand, zar ne? No nevjerojatan komercijalni uspjeh ove igrice može vam dati smjernice kako u vaš marketinški plan uklopiti sastojke njene success priče: freemium strategiju pristupa prema korisniku, sadržajni i influencer marketing i još štošta drugo.

Za početak odgovorimo na jednostavno pitanje što je Fortnite? Ako bismo se željeli malo našaliti, rekli bismo da je to video igrica rađena u stilu distopijskog filma „Igre gladi“, ali s tom razlikom što se u njoj ni u jednom trenutku ne pojavljuje Jennifer Lawrence.

Fortnite o kojem danas govorimo zapravo je Fortnite: Battle Royale, multiplayer online igrica u kojoj se zajedno s 99 drugih igrača borite za opstanak dok samo jedan od vas ne ostane pobjednik.

Talent posuđuje, genij krade

Fortnite ili točnije Fortnite: Battle Royale lansiran je 2017. godine nakon što je proizvođač Epic Games shvatio da njihova prvotna verzija igrice (kraćeg naziva Fortnite), za koju se plaćao download od 40 dolara, nema uspjeh kao neke druge multiplayer besplatne igrice. U toj prvoj verziji igrice četiri bi se igrača udružila kako bi došla do pobjede u postapokaliptičnom svijetu zemaljske sutrašnjice. No, igrica nije naišla na planirani odjek pa su u Epic Gamesu odlučili proučiti što radi konkurencija.

Zapitali su se zašto njihov interaktivni sadržaj nije tako uspješan.

Prvo pravilo dobre marketinške strategije: pogledajte što radi konkurencija

Shvatili su da konkurentska igrica PlayerUnkonown's Battlegrounds ima puno veću popularnost jer je kao prvo besplatna, a kao drugo uključuje intrigantan scenarij (viđen u akcijskim trilerima kao što je Battle Royale) u kojem se stotinu igrača bori u igri preživljavanja do posljednjeg čovjeka. Ovaj koncept u Epic Gamesu su jednostavno prekopirali i time startali jednu od najuspješnijih gamerskih priča današnjice.

Osim što izaziva „zdravu“ gamersku ovisnost, Fortnite:Battle Royale i na marketinškom je planu uspješna priča - ogledni primjer kako se stvara dobra marketing strategija za brand.

Freemium je zakon – dajte svojim kupcima besplatni sadržaj

Sljedeća lekcija iz marketinške strategije koju možemo naučiti iz Fortnitea je ta da ništa ne gradi bazu fanova bolje od besplatnih sadržaja. Novi, iz digitalnog pepela uskrsli Fortnite, tako je fanovima ponudio ono što oni zaista žele: odlično user-friendly iskustvo te besplatan pristup igrici i svim njenim funkcionalnostima.

Kako primjećuje pratitelj dizajnerskih UI/UX sustava i bloger Josh Nelson, besplatan je pristup omogućio svim igračima jednakost, a brandu mogućnost da izgradi čvrstu bazu odanih pratitelja.

„Kada imate besplatnu igricu, klinci više ne moraju moljakati svoje roditelje da bi platili pristup, što u većini slučajeva može biti prepreka uspjehu,“ napominje Josh.

Ovdje možemo iščitati i treću lekciju koju nam Fortnite daje iz marketinške strategije: odgovorite na potrebe svojih kupaca i kapitalizirajte na tome. I doista, kada su klinci uvidjeli da je Fortnite za džabe, pohitali su k njemu kao poslovični kukci na plavu svjetlost ekrana.

fortnite 0

(izvor fotografije: keengamer.com) 

No genijalci iz Epic Gamesa ne bi danas trljali ruke da je sve ostalo na tome. Vrlo brzo uvidjeli su da njihov freemium koncept besplatnih sadržaja treba nadopuniti mikrotransakcijama. Fanovima su u veličini omanjeg džeparca ponudili mogućnost vizualne, kozmetičke nadogradnje: šarene, rijetke i popularne skinove, razmjenske novčiće i sl. Uveli su i svoju valutu unutar igrice nazvanu V-Bucks koju ste mogli razmijeniti za bilo koji novac na tržištu. Sada su gameri za sitnu lovu mogli kupovati kozmetičke nadogradnje (ako to žele) te vijest podijeliti sa svojim prijateljima.

Preporuke prijatelja i besplatan word of mouth

Kada razvijate marketinšku strategiju za svoj brand razmislite o još jednoj pouci koju nam daje Fortnite, a to je moć koju imaju preporuke prijatelja, tj. famozni word of mouth. Probajte stvoriti takvo ozračje oko vašeg proizvoda ili branda (da ne kažemo buzz) da se o njima priča među vašim poklonicima jer time stvarate temelj za odličan sadržajni marketing.

Gameri koji su uživali u igranju Fortnitea ubrzo su igricu počeli preporučivati svojim prijateljima i poznanicima. Odrasli ljudi na poslu pričali bi kolegama o novoj super igrici i tako mic po mic uvlačili druge u priču. Gamerima je postalo napetije igrati Fortnite uz podršku prijatelja i kolega nego da se sami bakću po bespućima digitalne zbiljnosti ili hvale podvizima nepoznatim ljudima na mreži.

S vremenom se stvorila i pozamašna armija fanova u čijim su se redovima našle i slavne osobe te kako se to popularno kaže - influenceri.

Uključite influencer marketing u promociju vašeg branda

I eto nas kod četvrte lekcije iz marketing strategije naučene od igrice Fortnite: uključite influencere i slavne fanove u svoj promotivni miks kako biste reklamirali proizvod.

Osim što su pobjeđivali na sportskom terenu, mnogi slavni igrači nogometa javno su se pohvalili uspjesima u Fortniteu. Zlatan Ibrahimović, Mesut Ozil, Dele Alli, Sergi Roberto samo su neki od njih.

No najveću je promociju popularnoj igrici napravio Francuz Antoine Griezmann koji je sve svoje golove proslavljao kopijom karakterističnog plesa pobjednika iz Fortnitea. Kada u igrici savladate svih 99 protivnika pobjedu možete proslaviti jednim od ponuđenih plesova. Na donjoj slici vidimo Griezmanna kako slavi „Take Te L“ plesom kojeg je u provokativnom stilu posvetio luzerima iz protivničkog tima. To je odličan primjer influencer marketinga na djelu.

fortnite 1

(izvor fotografije: www.90min.com)

Stvarajte hype uz content ili sadržajni marketing

A gdje su poznati influenceri, zarazni plesovi i lajkovi na društvenim mrežama – tu je i dobar content marketing kao neizostavan element svake dobre (digitalne) marketinške strategije.

Razmašite se idejama na tom planu, dodirnite samo nebo za inspiraciju. Ugledajte se na Fortnite i vaše slavne pratitelje iskoristite da vam budu ambasadori na društvenim mrežama. Organizirajte izazove i zanimljive turnire. Stvorite vlastiti content hub na internetu na kojem ćete objavljivati zanimljive sadržaje i njima privlačiti pratitelje.

Nabrojimo nekoliko primjera koje nam pruža Fortnite. Unutar igrice, Epic Games organizirao je virtualne koncerte Travisa Scotta i Drakea koji su privukli milijune pratitelja. Karizmatičnog YouTubera Ninju iskoristili su kao ambasadora branda. Svi su željeli naučiti tips and tricks od ovog nepobjedivog gamera.

Izgradili su i YouTube kanal Typical Gamer plays kojeg su pretvorili u popularni content hub s novostima i savjetima kako postati nepobjediv. No nisu stali na tome - odlučili su zasjesti i na naslovnice najvećih medija na svijetu bombastičnim vijestima. Organizirali su, naime, vlastiti gejmerski kup u kojem su dodijelili najveću novčanu nagradu pobjedniku u povijesti esports igara – 3 milijuna dolara otišlo je u ruke 16-godišnjeg igrača iz Pennsylvanije! Bolji sadržajni marketing nećete naći od toga.

Aktivirajte vaše uspavane pratitelje – remarketing strategijom

Pa ipak genijalci iz Epic Games ni nakon svih uspjeha njihova branda nisu zaspali na lovorikama. Proučili su gdje još mogu unaprijediti user experience, što još mogu učiniti da im content marketing bude uspješniji.

Primijetili su da im se dobar dio igrača „otkači“ s vremenom i postane pasivan. Repetitivnost igre i isti teritorij na kojem se događaju okršaji najčešće postanu dosadni fanovima koji bi se prestali ulogiravati. Postavilo se pitanje: kako reaktivirati neaktivne pratitelje? Odgovor je donijela remarketing strategija specijalnih evenata.

fortnite 2

(izvor fotografije: Epic Games and vyper.ai)

Jedan od tih evenata bio je svakako i Fortnite x Batman event u kojem su se gameri mogli obući u skinove superheroja iz popularnog filmskog serijala o Batmanu. Nova karta za borbe igrača sada je uključivala mračni Gotham City u koji su pohrlili i neaktivni gameri kako bi mogli uživati u sjajno dizajniranim ambijentima filmskog „grada zločina“.

Ni zaspali gameri više nisu imali isprike – tko kao ozbiljan gamer ne bi poželio biti dio Batmanove ekipe? Ako je ikada postojao uspješan primjer digitalnog remarketinga, onda je to bio ovaj event.

Rezimirajmo na kraju lekcije iz marketinške strategije koje smo naučili iz Fortnitea. Word of mouth, besplatan pristup sadržajima uz pristupačne plaćene opcije, razumijevanje potreba vlastitog targeta, influencer i sadržajni marketing, remarketiranje fanova... sve su to alati koje možete uključiti u vaš budući plan.

Iako vam primjer ove uspješne videoigrice možda ne daje nadu da ćete za svoju praonicu rublja ili trgovinu koja prodaje domaće džemove razraditi uspješnu promotivnu strategiju, pozivamo vas da budete otvorena uma i primijenite mehanizme koje smo vam opisali.

Ako nemate tim koji će se posvetiti izradi dobre digitalne marketinške strategije uvijek možete u pomoć pozvati agenciju za (digitalni) marketing kao što je LOGIC i vaše konkurente probati pobijediti na sve kompetitivnijem terenu. Uspjeti na tržištu danas je teško kao odnijeti pobjedu u igrici Fortnite.

Mnoštvo je izazivača, a na vrhu ima mjesta samo za jednog pobjednika.

 

Korisni linkovi i izvori:
https://jshn.medium.com/5-marketing-strategies-we-can-learn-from-fortnite-6547bcead61c
https://link.springer.com/article/10.1007/s40869-020-00112-6
https://vyper.ai/blog/fortnite-marketing-lessons/
https://hivelife.com/business-lessons-fortnite/
https://www.newidea.com.au/9-fortnite-dances-everyone-should-know

Izbor radova