Nova je godina, no neke stvari ostaju iste. I ove godine, očekuje se dodatan rast digitalno-marketinških aktivnosti. Nije ni čudo, s obzirom da konstantno raste postotak korisnika koji slobodno vrijeme provode na internetu, konstantno raste i trošenje na ciljanje tih korisnika.

Naravno, svaka tvrtka želi uspjeti u digitalno-marketinškim vodama. Jasno je i zašto, za mali trošak, mogu se postići sjajni rezultati. No, mnoge tvrtke u tome ne uspijevaju. Možda je razlog u nedostatku znanja i vještina, nepoznavanju digitalno-marketinških alata ili izostanku prave strategije.

Prošle godine, pisali smo o istoj temi, predviđajući trendove za 2021. Iako se većina tih savjeta može primijeniti i u ovoj godini, dobro je znati i dodatne savjete s kojima biste izbjegli neuspjeh vaših digitalnih kampanja.

Hvalite me usta moja

Prva greška koju mnoge tvrtke rade jest da na svojoj web stranici ne stavljaju fokus na nagrade, određene uspješne projekte, nagrade ili testimonialse klijenata/korisnika.

Možda se radi o neugodi, strahu od toga da ispadnu neskromni ili nešto treće, no korisnici koji pregledavaju web stranicu bi trebali odmah dobiti dojam o kakvoj se tvrtki radi.

Ili drugim riječima, projekti, nagrade i testimonialsi uvjeravaju korisnika da je vaša tvrtka ozbiljna i uspješna u svome poslu, a projekti, nagrade i testimonialsi su dokaz i jamac tome.

Osim toga, to pomaže konverzijama, povećava CTR (click through rate) i, ukoliko imate fizički dućan, pomaže dovođenju novih kupaca.

Uz to, možete pisati i case study projekata na koje ste posebno ponosni! Slobodno prekopirajte naše, nećemo se ljutiti!

Content (strategy) is king

Ne moramo vam ni pričati o važnosti content marketinga. Vjerojatno vas neće ni iznenaditi podatak da će content marketing postati još važniji aspekt digitalnih kampanja i u 2022. godini.

Stvarate content, no on ne uspijeva doprijeti do krajnjih korisnika? Problem može biti u izostanku dobro postavljene content strategije.

Kao što uvijek kažemo, poznavanje ciljne skupine je prvi temelj vaše opće marketinške strategije. Onda si postavite pitanje, što bi se vašoj ciljnoj skupini svidjelo, odnosno – koji tip contenta bi im dao vrijednost? To mogu biti blog postovi, kratak video sadržaj, tutoriali, top liste – što god vam padne na pamet. Kada to otkrijete, možete početi sa stvaranjem content strategije.

Nakon toga, sav content i copywriting prilagodite vašem tone of voiceu i vizualnom identitetu. Vaši korisnici, kada listaju te internetske pustopoljine, trebaju u par sekundi prepoznati da se radi o vašem brandu!

Zanemarivanje društvenih mreža

Pod ovom točkom ne mislimo da trebate napraviti Facebook ili Instagram kanale, sigurni smo da ih već imate. Ne, ovdje pričamo o stvaranju dubljih veza s vašim pratiteljima, korisnicima i klijentima.

Potaknite raspravu, odgovarajte na svaki komentar, budite brzi s odgovorima, zahvalite se na dobroj recenziji za Google Reviews... Mnogo je načina na koji tvrtke zanemaruju društvene mreže, nemojte pasti u istu zamku. Što nas dovodi do iduće zamke...

Svatko Svatković nije vaša mušterija

Ovdje se opet vraćamo na ciljnu skupinu. Nije svatko mušterija, niti se trebate obraćati svakome. Mnoge tvrtke se boje sužavati parametre za svoje digitalne kampanje.

To je greška.

Suzite parametre za targetiranje što više možete dok ne nađete točno onu skupinu koja vam daje i rezultate. Sreća pa je digitalni marketing najznanstveniji od svih marketinga! Tu mislimo na eksperimentiranje, analizu, testiranje i zaključivanje. Igrajte se dok ne pogodite, isplatit će se kad-tad!

Istražite svaki društveni kanal, tko zna što ćete otkriti?

Da, Facebook i Instagram su vjerojatno najbitnije mreže na kojima se trebate fokusirati. No, što je s TikTokom i njegovim marketinškim potencijalom? Ili možda LinkedIn, koji brzo postaje broj 1 mreža za B2B poslovanje!

Kako vaša tvrtka može profitirati od širenja na druge društvene mreže? Osim što će vas vaši community manageri vjerojatno mrziti, dobit ćete dodatni reach i publiku, pogotovo ako ta društvena mreža odgovara profilu vaše tvrtke.

Tako recimo, ako ste ozbiljna B2B tvrtka, vaša ciljna skupina ne provodi previše vremena na TikToku. No, na LinkedIn-u? Itekako.

Kako izgleda susjedovo dvorište?

Jedna od najčešćih grešaka koje sve tvrtke rade u poslovanju je ignoriranje dobrih i loših stvari koje konkurencija radi, a to se pogotovo odnosi na sferu digitalnog marketinga.

Zašto je to bitno? Ako pratite konkurenciju, što rade, kako rade i koji su im (okvirni) rezultati, njihove uspjehe ćete moći... prekopirati, a neuspjehe izbjegavati.

Isto tako, jako je bitno vidjeti po čemu se vaša tvrtka može istaknuti u odnosu na konkurenciju, koji USP (unique selling proposition) možete pokazati na svojim digitalnim kanalima koji konkurencija ne pokazuje. Kada to saznate, lako je stvoriti jedinstveni, hard-to-copy content s kojim ćete se istaknuti od ostatka.

Imate li digitalnu strategiju?

U prošlosti su se tvrtke oslanjale na tradicionalne marketinške metode kako bi privukle nove kupce i povećale svoje poslovanje, što je bilo i logično jer druge vrste marketinga, takoreći, nije ni bilo.

Iako mnoge tvrtke imaju osnovnu digitalnu strategiju, postoje i mnoge koje nemaju. Pod tim mislimo na sve tvrtke koje naprave web stranicu i tu stanu s digitalnim djelovanjem.

Digitalna strategija je više od obične web stranice. Ona je način na koji tvrtka koristi bespuće interneta, društvene mreže i druge digitalne komunikacijske kanale kako bi komunicirala s kupcima i kako bi im pružila informacije o svojim proizvodima i uslugama.

Što podrazumijeva osnovni plan digitalne strategije? Prvo, definiranje vaše ciljane publike. Nakon toga postavljanje jasnih kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, te određivanje načina na koji ćete pratiti napredak te posljedično, te ciljeve postići. Nakon što postavite osnove i prođe određeni period, vrijeme je za reevaluaciju i postavljanje novih ciljeva i širenje digitalne strategije.

Kako učiniti da digitalni marketing radi za vas

Zapravo, danas se marketing pomaknuo s push na pull strategiju. Drugim riječima, radi se o privlačenju kupaca umjesto da izađete i pronađete ih.

Tvrtke mogu koristiti digitalni marketing ne samo za oglašavanje, nego i za stvaranje dvosmjernih razgovora sa svojom ciljanom publikom što stvara, između ostalog, dublji odnos koji kupci imaju s vašim brandom.

Izvor: https://www.wildcreekstudio.com/6-digital-marketing-mistakes-to-avoid-in-2022/

Izbor radova