Želite pokrenuti blog na svojoj web stranici ili povećati čitanost postojećih blog postova? Odlično, na pravom ste mjestu! 

blog_clanak_kako_pisati_blog_2

Iako to svaki ozbiljniji marketinški odjel već zna, dobro je ponoviti da su glavne funkcije bloga stvaranje contenta za društvene mreže, dodatna search engine optimizacija i stvaranje kredibiliteta među kupcima/followerima. Naravno, postoji još dodatnih benefita, ali ovo su najbitniji i najopipljiviji. 

Kako onda napisati blog post koji će biti zanimljiv, koristan i promicati vaše brand vrijednosti?

1. Marketinška strategija nije samo skupi komad papira

Ok, nakon par mjeseci razvijanja marketinške strategije (ili plaćanja nas da ju razvijemo za vas), imate jasnu sliku o vašem brandu kao i o vašim kupcima. I što sad s njom? Pa… iskoristite ju.

Vaša ciljna skupina nije samo parametar za Facebook i Google Adse, nego su to ljudi koji imaju svoje osjećaje, snove, probleme, strahove i ostalo. Šokantno saznanje, zar ne? 

Svojim blogom ciljajte na emocije i želje ciljne skupine. Olakšajte njihove strahove, napunite ih samopouzdanjem, recite točno ono što vaša ciljna skupina želi čuti. To može biti bilo što - od besplatne dostave do ublažavanja ljetnih egzistencijalnih kriza. 

Osim toga, vaš brand ima i key benefite, unique selling propositione i ostale marketinške buzzwords. Nemojte da ostanu samo isprazne krilatice, iskoristite ih i u svom blogu. Zašto ste baš vi autoritet u tom području? Zašto baš vašu firmu trebaju birati pored konkurencije?

No isto tako, nemojte zaboraviti da isključiva svrha vašeg bloga nije otvoreno reklamiranje. Naravno, može biti, ali tko želi čitati reklamu od 1000 riječi?

2. Dobar headline prodaje. I točka  

Pet sekundi. 

Toliko treba mozgu da pročita headline i odluči želi li otvoriti članak ili ne. Dajte svojim kreativcima da se razmašu svojim verbalnim akrobacijama, ali ih zauzdajte ako odu u apstrakciju. Neka naslov bude zaigran, ali u isto vrijeme i jasan oko teme i stvari koje se u samom postu nalaze. 

Zamislimo hipotetsku situaciju da scrollate mobitel u petominutnoj pauzi od posla. Naiđete na Facebook post s headlineom “Dobro pisanje blogova.” Iako je sam naslov jasan, mislimo da nećete trošiti vrijeme na čitanje posta, ne bismo ni mi. 

Dobar štos za privlačenje pažnje je top 5 ili top 10 lista. Zna se - svatko voli top liste. Možemo uzeti za primjer dva videa: “Najbolje akcije NBA sezone 2020.” ili “Top 50 akcija NBA sezone 2020.” Većina nas, ako već biramo, otvorit će drugi video. Isto vrijedi i za naš headline. “5 tehnika” ostavlja zvučniji dojam od “Najbolje tehnike”, zar ne?

Za kraj, razmislite i o search intentu korisnika koji pretražuje određenu temu na Googleu. Dobro sročen i jasan headline može biti vaša prednost u odnosu na ostalih tisuću stranica. Ako je vaš headline točno ono što treba korisniku u tom trenutku, dobit ćete i dodatni klik. 

3. Kratkoća, jasnoća i jezična čistoća!

Osim ako se vaša firma bavi freelance analizom Hegelovih tekstova, nema potrebe da ulazite u duboke teme i naširoko se raspisujete o svemu. Poštujte ljude koji dolaze na vaš blog tako da poštujete njihovo slobodno vrijeme. 

Poznata je maksima - ako nešto možete reći u 1000 riječi, nemojte to reći u 2000 riječi. Osim ako ste digitalni nomad, broj riječi ne treba biti pretjeran samo da se ispuni forma. 

Također nema potrebe za nakićenim baroknim jezikom da biste bili zanimljivi. Dapače, zanimljivost se krije u jednostavnosti i jasnoći, a jasnoća je znati točno što trebate reći, ni više ni manje. 

Što se forme tiče, trudite se rečenice držati što kraćima. Ako se ljudima čitaju krležijanske rečenice, uvijek imaju Krležu! Uz to, jako dobro bi bilo razbijati tekst odlomcima i podnaslovima jer ogroman blok teksta nikome se ne čita. 

4. Nemojte zaboraviti zabaviti

Ovdje nema puno mudrosti, budite zanimljivi. 

Vaš blog nije službena odluka o izmjeni zakona u vrednovanju diploma stečenih u inozemstvu, na primjer. Ne morate biti rigidni, opustite se, dajte copywriterima i ostalim kreativcima da izbace sve kreativne sokove koje čuvaju u sebi. 

No isto tako, nemojte zaboraviti na tone of voice vašeg branda. Ako je vaš TOV stručan i ozbiljan, ne preporučuje se da stil vaših blogova bude radikalno drugačiji. To ne znači da morate biti dosadni, nipošto. 

Ne zaboravite, primarna funkcija vašeg bloga uvijek treba biti E&E - enlighten & entertain

Vrijeme koje čitatelji provedu na vašoj stranici treba biti informativno, ali i zabavno, u granicama tone of voicea. Zaintrigirajte korisnika, zabavite ga, dirnite ga u emociju, bilo što... samo ostavite dojam!

Za dodatnu dozu zabave bilo bi dobro da koristite i vizualni jezik što je više moguće, od fotografija, GIF-ova, videa, tweetova i koječega ostalog, što nas dovodi do iduće točke.

5. Svi mi smo vizualni tipovi

Osim odlomaka i subheadlinea, razbijanju teksta pomoći će i stavljanje multimedijalnih sadržaja. 

Od embedanih YouTube, Instagram ili TikTok videa, do fotografija, slika, tweetova ili GIF-ova, bilo koja vrsta dodatnog sadržaja oplemenit će vaš blog post. 

Dobar primjer ove prakse je blog članak Airstreama povodom devedesete godišnjice postojanja. Primijetite kako je copy kratak i jasan, dok je veći fokus na vizualima, uz objašnjenje što pojedina slika predstavlja. 

Osim toga, slobodno linkajte druge blogove ili zanimljive članke povezane s vašom temom kao što smo mi linkali Airstream! 

6. Uvijek dajte mali bonus

U naših 18 godina postojanja, naučili smo da ljudi uvijek vole dobiti malo više: više sadržaja, truda, izbora. Isto vrijedi i za blogove. Ubacite dodatni paragraf, dodatne članke za istraživanje ili ako je top 10 lista, stavite pojačalo na 11. 

Ne treba to biti nešto pretjerano, no ako čitatelji pomisle da će s vašim blogovima uvijek dobiti dodatnu vrijednost, vratit će se i možda istražiti ostale blog postove. Dobra razmjena za par paragrafa više, zar ne? 

Par rečenica za kraj

Čiča miča, gotova je kratka edukacija o pisanju blogova. I priča. Kroz iskustvo shvatit ćete dodatne nijanse content kreacije, ali za početak ovih pet, pardon šest tehnika dovoljno je da pišete blogove koji neće uspavati vašu publiku. 

Dodatni linkovi za istraživanje:

Your Blog Posts Are Boring: 9 Tips for Making Your Writing More Interesting

Overcome a Boring Blog With These 5 Techniques

Izbor radova