Call to action poziv nezaobilazan je element svake dobre web stranice. O njemu ovisi hoće li se dogoditi konverzija odnosno interakcija korisnika i vašeg sadržaja. Riječ je o grafički istaknutom elementu s interaktivnim pozivom kojemu je krajnji cilj dobiti klik od korisnika.

CTA-call to action

Što je zapravo call to action ili CTA? Najjednostavniji odgovor na ovo pitanje glasi: call to action je grafički istaknuta poruka koja usmjerava posjetitelja vaše web stranice da napravi klik, odnosno učini željenu radnju. To može biti poticaj na kupnju proizvoda, ispunjavanje obrasca za kontakt ili nešto treće.

Da biste to postigli trebate prepoznati što točno motivira vašeg korisnika na akciju: je li to narudžba vašeg proizvoda, pretplata na newsletter vašeg branda, preuzimanje PDF dokumenta s korisnim informacijama o temi koja zanima vašeg korisnika. Najefektniji CTA pozivi stoga uvažavaju želje i motivacije posjetitelja, a najčešće dolaze u formi aktivnih glagolskih oblika s imperativima tipa: “Dodajte u košaricu”, “Pročitajte više”, “Pretplatite se na newsletter”.

Zašto ljudi klikaju na CTA gumb? Čine to jer u tom trenutku vjeruju kako im klik može pomoći da riješe neki problem ili postignu ono što žele. Bez napora, jednostavno i bez komplikacija. I baš tu se krije prvo načelo dobrog CTA poziva – treba ga pozicionirati na pravo mjesto na web stranici gdje će odmah adresirati specifične potrebe kupca.

Smjestite CTA gumb na pravu poziciju

Kada ste prepoznali želje, potrebe ili motivaciju vašeg kupca, bit će vam jednostavnije znati gdje trebate smjestiti vaš CTA poziv. Ako, primjerice, želite nagovoriti vašeg posjetitelja da se pretplati na newsletter, ne stavljajte gumb s ovom porukom na stranicu gdje se nalaze opisi vaših proizvoda.

Dok pregledava proizvode koje nudite na vašem web shopu, korisnik u tom trenutku želi saznati što je više moguće informacija o njima te kako ih najlakše naručiti. Baš zato ćete na takvom mjestu staviti CTA gumb koji potiče na narudžbu ili kupnju proizvoda, a ne pretplatu na newsletter. Ako već tražite dobro mjesto za smještaj CTA gumba za newsletter, stavite ga na donji dio naslovne stranice posvećene vašem brandu.

Možda vas zanima koliko CTA gumbova je idealno postaviti na web stranicu? Što kažu stručnjaci za razvoj i izradu web stranica odnosno web development? Prijašnja praksa preporučivala je smještaj CTA gumba na donji dio web stranice, dok danas većina web stranica strateški postavlja CTA gumbe u header, te središnji i donji dio web stranice. CTA gumb u headeru web stranice je lako uočljiv, a postavlja se tamo jer velik broj korisnika izbjegava dugo skrolanje po stranici pa često i ne stigne no njezina donjeg dijela.

Dobar primjer ove prakse je stranica poznatog project management programa Trello koja koristi gornju poziciju na stranici za smještaj CTA gumba. Stručnjaci za digitalni marketing pri Trellou osmislili su headline koji ističe prednosti programa: “Trello povezuje sve vaše zadatke, članove tima i alate”, a uz njega su ukomponirali efektan CTA gumb u kontrastnoj plavoj boji s porukom “Pretplatite se – besplatno”.

Screenshot 2023 02 27 at 16.10.19

Izvor: https://trello.com/

Osim na gornjem dijelu stranice, neki brandovi smještaju CTA pozive u središnji dio stranice i/ili na sam kraj kako bi se spriječilo preskakanje CTA gumba. Na taj način posjetitelja se podsjeća da načini klik ako to već nije učinio prije. Prema podatku agencije za digitalni marketing Affiliatiz web stranice koje imaju CTA gumbe postavljene na više pozicija od jedne ostvaruju 220% više leadova od onih čiji je CTA gumb samo na vrhu stranice.

Osim smještaja CTA gumba, važan je i stil obraćanja korisniku pa s tim u vezi nastojte da je vaš CTA gumb jednostavan (bez previše teksta ili popratnih sadržaja). Također, CTA poziv ne bi smio biti kompleksan ili nerazumljiv te time “usporavati” korisničko iskustvo jer bi u tom slučaju mogao promašiti svoju namjenu – ostvarenje konverzije odnosno klika.

Napišite CTA poruku koja odiše jednostavnošću

Što znači imati jednostavan CTA gumb? Autor web stranice Orbit Media Studios, Andy Crestodina, savjetuje kreiranje takve prodajne poruke koja će sugerirati “low commitment” pristup (odnosno načelo što je moguće manjeg ulaganja energije ili posvećenosti korisnika). Niža razina posvećenosti traži manji angažman od strane posjetitelja vaše web stranice, sugerira neobaveznost u ponašanju, opušteniji odnos. Sugestiju neobaveznosti možete prenijeti CTA porukama tipa: “Dogovorite razgovor s našim predstavnikom”, “Rezervirajte termin za pregled”.

Jednostavnost je glavna vrlina dobrih CTA poziva pa valja istaknuti kako su najbolji CTA pozivi oni napisani u izravnom stilu jer direktnost povećava vjerojatnost da će se dogoditi klik. Bez puno komplikacija podsjetite korisnika da nema potrebe za čekanjem te da s lakoćom može doći do cilja jednim klikom bez odlaganja. U tu svrhu poslužite će već oprobanim prodajnim porukama kao što su: “Učitajte sada”, “Odmah pristupite vodiču”, “Šaljite tjedne vijesti u moj inbox”.

Koristite kontrastne boje u dizajnu CTA gumba

Osim tekstualne poruke za uspjeh CTA gumba važan je i dizajn. Digitalni marketing (baš kao i klasični) oslanja se u velikoj mjeri na tzv. psihologiju boja. Što to znači? Otkriveno je da određene boje utječu na odluke ili ponašanje kupaca te potiču na akciju. Kako ističu stručnjaci web stranice Compose.ly neke boje evociraju povjerenje, a druge sugeriraju emocionalno uzbuđenje. Stoga je kod dizajna CTA gumba važno postići osjećaj urgentnosti koji će korisnike navesti na klik. U tu svrhu odlično će poslužiti gumbi živih boja (crvena, zelena, narančasta), a u obzir treba uzeti i kolorit oko gumba kako bi se kontrastom naglasio CTA gumb te učinio uočljivijim.

Pogledajte odličan primjer Netflixa koji koristi efektnu crvenu boju u CTA gumbu koja je u kontrastu s tamnijom pozadinom. Osim upečatljive grafike, postavili su i intrigantnu poruku koja buduće pretplatnike poziva da besplatno isprobaju ovu popularnu streaming platformu tijekom mjesec dana.

cta 1

Izvor: https://www.campaignmonitor.com/blog/email-marketing/24-of-the-best-call-to-action-examples-you-can-click-on/

Budite originalni, personalizirajte svoj stil CTA gumba

Na internetu je danas oko 1,13 milijardi web stranica i većina od njih dakako ima svoj CTA gumb. Da biste se istaknuli u tom moru prodajnih poruka i vaš CTA poziv treba odisati svježinom, kako tekstualno, tako i grafički. Jedan od načina da se izdvojite od konkurencije jest taj da se odmaknete od uvriježenog stila obraćanja u drugom licu (jednine ili množine).

Umjesto klasičnog obraćanja na „vi“ ili „ti“, pokušajte s „ja“ pristupom. Stavite se u mozak vašeg kupca i CTA poruku kreirajte u prvom licu jednine.

Andy Crestodina podsjeća da kada je CTA gumb napisan u prvom licu, on postaje dio unutarnjeg dijaloga kupca/korisnika sa samim sobom. Smisao je takve poruke pozvati korisnika da razmišlja u stilu poduzimanja akcije. CTA gumb u tom slučaju govori iz perspektive kupca, tj. onoga koji poduzima akciju. Na taj način rastvara se psihološka distanca između branda i korisnika te otvara prostor za ostvarenje konverzije.

Da bi provjerio ovu tezu, stručnjak za digitalni marketing Michael Aagaard zamijenio je CTA gumb „Otvorite vaš račun“ CTA porukom „Otvorite moj račun“ i provjerio rezultate klikanja, tj. testirao je koji gumb postiže više klikova. Ispostavilo se da je izraz koji sadrži obraćanje na „vaš“ ostvario slabije rezultate od izraza s personaliziranom riječi „moj“ i to za 25%!

Osim zaokreta prema prvom licu jednine svoj CTA gumb možete personalizirati i dozom kreativnosti. Umjesto već otrcanih izraza („učitajte dokument“, „preuzmite brošuru“, „pretplatite se na newsletter“), budite kreativni u kreiranju poziva na akciju. Dobar primjer je tvrtka GiftRocket koja se bavi slanjem prigodnih poklona. U svom su se CTA pozivu osvrnuli na praksu već viđenih darovnih kartica preporučivši umjesto toga svoju inovativnu uslugu. Umjesto ozbiljnog, poslovnog wordinga, opredijelili su se za jak headline („Darujte pametnije“) i intrigantan CTA gumb („Pošaljite raketu od poklona“). Uz headline su priložili i pomoćnu poruku u sublineu s tekstom: „Pridružite se milijunima ljudi koji su umjesto darovnih kartica odabrali GiftRocket“. Na taj način složili su efektan prodajni blok s intrigantnim i originalnim porukama i CTA pozivom.

cta 5

 Izvor: https://www.giftrocket.com/

Želite li pak otići još jedan korak dalje u originalnosti i personalizaciji CTA gumba, posavjetujte se s vašim web developerom i ugradite opciju pametnog ili smart CTA gumba kojeg nude neki servisi za digitalni marketing poput popularnog Hubspota.

Što je to pametni CTA gumb i po čemu je drugačiji od običnog? Smart CTA gumb je poseban po tome što se porukom prilagođava posjetitelju na vašoj stranici. Ako je primjerice netko na vašoj stranici prvi put, prikazat će mu se CTA gumb s jednom porukom, a ako je već bio na vašoj stranici ili pokazao interes za neku temu ili proizvod, njemu će na stranici biti prikazan drugačiji CTA poziv (npr. s poticajem na kupnju već prije pregledanog proizvoda).

Hubspot navodi da pametni CTA gumb postiže za 202% veću stopu konverzija od običnog CTA gumba. A to nije beznačajno povećanje ako vodite web shop i ako vam je poboljšanje prodaje vaših proizvoda primarni cilj.

Sve u svemu, poigrajte se formom CTA gumba na vašoj web stranici, kako tekstualno, tako i grafički i testirajte njegovu uspješnost u pridobivanju klikova. Ako za to nemate vremena ili želite asistenciju stručnjaka za digitalni marketing i izradu web stranica (web development), slobodno kontaktirajte našu agenciju.

 

Korišteni izvori:
https://www.orbitmedia.com/blog/how-to-design-button/
https://compose.ly/content-strategy/call-to-action-buttons
https://www.convertcart.com/blog/create-call-to-action-buttons-that-convert
https://www.captevrix.com/news/what-is-a-smart-cta

Izbor radova