Imati dobre opise proizvoda na web shop stranici jednako je važno kao imati dobar web dizajn, intuitivno korisničko iskustvo te privlačne fotografije. Ako ste vaše opise proizvoda napisali privlačnim jezikom i dobro ste ih SEO optimizirali, učinili ste dobar posao te ćete znatno povećati šanse za prodaju proizvoda na vašem web shopu.

No ako mislite da vaše opise treba još malo izbrusiti pročitajte nekoliko korisnih savjeta.

Nedavno istraživanje Nielsen Norman Group agencije pokazuje da čak 20% ljudi odustaje od online kupovine ako na web shopu nisu pronašli željenu informaciju o proizvodu. I to ne bilo kakvu informaciju, nego onu koja uvjerljivo opisuje proizvod te potiče na njegovu kupnju.

Ako i vi ne želite da svaki peti posjetitelj vašeg weba odustane od ubacivanja vašeg proizvoda u košaricu, potrudite se da vaši opisi proizvoda budu napisani tako da donose konverzije, a vaš web shop marketing planirane razultate.

Dobar opis proizvoda treba zadovoljiti dvije važne činjenice:

  • Treba biti uvjerljiv i napisan na privlačan način te biti
  • SEO optimiziran

Da biste to postigli slijedite sljedeće korake.

Fokusirajte se na vašeg idealnog kupca

Kako ističe stručnjak za e-commerce marketing Henneke Duistermaat na Shopify blogu: “Da biste dobro napisali opis proizvoda stavite se u kožu vaše ciljane publike. Ako krenete pisati opis koji zahvaća preširoku ciljanu skupinu, završit ćete s razvodnjenim opisima koji neće dotaknuti baš nikoga.”

Radije u mislima zamislite svojeg idealnog kupca. Obratite mu se izravno i što je moguće osobnije. Obraćanje zamišljenom “konkretnom” kupcu je poput razgovora s njim, prijateljska konverzacija u kojoj pokazujete da razumijete njegove želje, očekivanja, strahove, nedoumice ili potrebe. Prije kreiranja opisa definirajte kupčevu personu i razmislite koje koristi on može imati od vašeg proizvoda.

Pogledajte kako je specijalistički brand za fine mješavine kave Verve opisao svoju dekofeinizranu kavu Vancouver:

product vancouver

Izvor: https://www.vervecoffee.com/products/vancouver-swiss-water-decaf?variant=39923044483155

“Naša Vancouver Swiss Water dekofeinizrana kava ističe se okusom kandiranih badema na čokoladnoj podlozi. Proces dekofeinizacije proveden je 100% bez kemikalija, a rezultat je 99,99% kava bez kofeina. Svi koji uživaju u desertnim kavama obožavat će ovu mješavinu.”

Obratite pažnju kako ovaj opis proizvoda cilja točno na nišnu skupinu ljudi koja želi bogat okus kave, ali zbog nekog razloga ne može uživati u napitku koji sadrži kofein. Opis dobro informira kupca o okusima ove mješavine te pokazuje kako je proces dekofeinizacije proveden 100% prirodno, bez kemilkalija. Opis je u isto vrijeme osoban, intrigantan, zavodljiv te usto i informativan! A to nas dovodi do sljedeće osobine dobrog opisa proizvoda – njegove informativnosti.

Tehnički opisi prozvoda su važni, no još je važnije istaknuti benefite proizvoda za kupce

Informirajte svojeg kupca, ali bez da ga zamarate opširnim nabrajanjem tehničkih specifikacija. Kada primjerice prodajete laptop naravo da je važno upoznati kupca s njegovim tehničkim značajkama. No nikada nemojte zaboraviti da se na web shopu ne obraćate robotima, nego stvarnim osobama koje žele znati kako im vaš proizvod, u ovom slučaju laptop, može olakšati život. Drugim riječima, stavite prednosti korištenja vašeg proizvoda ispred golih tehnikalija.

Ovdje će vam pomoći tzv. experience marketing pristup. Zamislite koje probleme rješava vaš proizvod i predočite ih vašem kupcu na jasan i efektan način. Opišite koje korisničko iskustvo donosi uporaba vašeg laptopa i koje benefite u svakodnevnom životu. Dajte odgovore na pitanja tipa: omogućava li vaš proizvod uštedu novca ili vremena, pomaže li u ostvarenju boljih poslovnih rezultata, obogaćuje li slobodno vrijeme vašeg kupca?
Evo kako to radi Lenovo, poznati proizvođač računalne opreme.

product lenovo

 Izvor: IdeaPad 1 AMD (11”) - Platinum Grey | Lenovo US

Jedan svoj laptop opisali su riječima: “Ovo lako prijenosno računalo poželjet ćete ponijeti sa sobom posvuda – a uz bateriju koja traje i do 7,3 sata omogućit će vam da održite korak sa svim dnevnim zadacima. Streamajte glazbu na unaprijeđenim Audio™ zvučnicima. Uživajte u gledanju videa ili online sadržaja na 11-inčnom monitoru visoke razlučivosti.”

Lenovo nije samo uspio nabrojati tehničke značajke svojeg laptopa nego ih je iskoristio i za dočaravanje benefita koje donosi iskustvo posjedovanja njihovog proizvoda. Drugim riječima, dobro su pogodili experience marketing pristup. Ako već morate, čisto tehničke specifikacije stavite u poseban odjeljak u kojem će ih kupac moći pročitati i pobliže se upoznati s njima. No to ne znači da neku važnu specifikaciju ne možete istaknuti i u glavnom dijelu opisa proizvoda kao npr. kod online prodaje namještaja. Spominjete li primjerice kompaktne dimenzije vaše kutne garniture navedite i njene dimenzije kako bi kupac lakše zaključio uklapa li se garnitura u njegov kutak doma.

Učinite opise proizvoda lako čitljivim i preglednim

Osim što bi trebali biti privlačni, indormativni i prenositi prednosti vašeg proizvoda na primamljiv način, opisi proizvoda trebaju biti čitljivi i prikladni za brzo skeniranje pogledom.

Izbjegavajte velike plahte teksta koje nitko ne želi čitati te grafički izdvojite prednosti koje će vaš proizvod izdvojiti od drugih sličnih na tržištu.

Kako ističe Dave Rogenmoser, osnivač poznate tech tvrtke Jasper te stručnjak za e-commerce i digitalni marketing, koristite sljedeće načine organiziranja informacija:

  • Informacije prezentirajte kroz poboldane naslove ili tzv.bullets.
  • Organizirajte content tako da se lako preleti pogledom. U tu svrhu dobro će poslužiti manji paragrafi teksta, headeri i slično.
  • Koristite poboldane (ključne) riječi koje će istaknuti prednosti proizvoda ili ga izdvojiti po nekim svojim značajkama.
  • Tekstovi neka budu kratki. Služite se efektnim prodajnim porukama koje će koncizno predstaviti proizvod i učiniti ga poželjnim.

 product description kettle

Izvor: Mushroom Chicken Bone Broth | Mushroom Broth Soup – Kettle & Fire (kettleandfire.com)

Pogledajte odličan primjer Kettle & Fire branda koji na svojem web shopu prodaje kvalitetne temeljce za juhu. Uvodna rečenica u njihovom opisu temeljca od gljiva i kokošjih kostiju je u isto vrijeme intrigantna, pregledna i kratka te dočarava svo bogatstvo okusa njihova proizvoda (“Pozdravite nježni zemmmmmljani okus gljiva…”). No tu nisu stali s preglednom organizacijom contenta. Nakon kratkog uvoda posebnim su ikonama istaknuli i najvažnije prednosti njihova temeljca: riječ je o proizvodu bez glutena, idealan je za paleo i keto dijete, ne sadrži GMO namirnice, bez laktoze…

Uz sve to iskoristili su i snagu brojeva za preglednu i čitku komunikaciju te u mini infografici naveli sastav njihova temeljca (količina proteina, kalorija i kolagena)!

Jasno, atraktivno i pregledno sa svim najvažnijim informacijama – nećete naći bolju formulu za dobar opis proizvoda.

Dodajte opisu proizvoda recenzije zadovoljnih korisnika

A dobar opis proizvoda najpoželjniji je vid informacije koju traže online kupci. Kako navodi Shuki Mann na web stranici Conversioner.com: čak 76% web posjetitelja želi pročitati kvalitetan opis proizvoda da bi se pobliže upoznao s njim, dok će njih 71% prije online kupnje dodatno konzultiratti i recenziju odnosno preporuku korisnika proizvoda.

Stoga objavite i recenzije korisnika na vašoj web shop stranici. Henneke Duistermaat podsjeća na činjenicu da kupci koji nisu do kraja sigurni koji bi proizvod kupili, majčešće potraže preporuke drugih ljudi na webu. A prilikom odluke o kupnji broj prikazanih zvjezdica najčešći je motivator za online kupnju.

product woodwick

Izvor: Cinnamon Chai Woodwick Candle | WoodWick Candles (woodwick-candles.com)

Pogledajmo primjer poznatog proizvođača mirisnih svijeća Woodwick koji na svojem web shopu objavljuje komentare zadovoljnih korisnika uz obavezno dodjeljivanje zvjezdica od 1 do 5.

Uz njihovu Cinnamon Chia svijeću objavili su 7 recenzija koje su proizvodu dale prosječnu ocjenu od 4,8 zvjezdica. Jedan korisnik s nadimkom ASHESOFROSES napisao je sljedeće: “Konačno jedna svijeća koja tako sjajno miriše da ćete je prepoznati lakše od svijeća konkurencije. Ovo je moja prva Woodwick svijeća, a prednost joj je i to da pucketa poput vatrice dok gori.”

Da bi recenzija imala veći kredibilitet, osim citata korisnika bilo bi dobro uključiti i fotografiju osobe koja je napisala recenziju proizvoda. No uvijek pazite da pri tom uvažavate sve zakonske propise i pravila GDPR-a.

Zgodan način je i povezivanje vaše prodajne stranice s društvenim mrežama kako biste lakše prikazali komentare kupaca uz određeni proizvod. Komentare uvijek nadzirite kako vam se ne bi dogodilo da postanete žrtvom neugodnog trolanja.

Podvrgnite opise proizvoda SEO optimizaciji

Osim privlačnog i informativnog jezika te preglednih grafika, dobre opise proizvoda karakterizira i pravilan odabir ključnih riječi odnosno njegova SEO optimizacija.

Prije pisanja opisa proizvoda svakako istražite koje ključne riječi upisuju vaši potencijalni kupci. Učinite to putem dostupnih online alata kao što je Keyword planner, provjerite koje su ključne riječi trenutno u trendu u vašoj tržišnoj branši.

To je vrlo važno za uspjeh vaše online prodaje jer samo uporaba pravilnih ključnih riječi može pogurati vašu stranicu na vrh rezultata organskog pretraživanja na webu.

Postavlja se i pitanje gdje pozicionirati ključne riječi? Logično je da u naslov opisa uključite ime vašeg proizvoda kao ključnu riječ, a ostale strateški rasporedite po različitim segmentima opisa proizvoda.

Kako navodi jedan od vodećih stručnjaka u području SEO optimizacije Neil Patel: možete kao amazon.com postaviti ključne riječi unutar paragrafa s bulletima i poboldati ih te time dobiti bolje SEO rezultate. No ova strategija možda se neće pokazati kao jednako uspješna i na vašem web shopu. Vama će bolje rezultate možda donijeti SEO optimizirani glavni dio opisa proizvoda, a ne toliko dodatni bullets.

Ipak, da biste se osigurali da je vaša prodajna stranica što bolje optimizirana, Patel predlaže da ključne riječi osim u same tekstualne opise proizvoda pozicionirate i u sljedeće segmente:

  • Naslovne tagove pojedine stranice
  • Meta opise
  • ALT tagove

U idealnoj situaciji koristite iste ključne riječi u meta opisima i u opisima proizvoda, no ako smatrate da vaši opisi poizvoda trebaju biti privlačniji i kreativniji, ne morate “mehanički” nizati ključne riječi u samom opisu.

Poigrajte se formom u gornjem dijelu opisa, a ključne riječi strateški rasporedite u bulletima ili u odjeljku za tehničke specifikacije proizvoda.

Uvijek imajte na umu da su želje i očekivanja vaših kupaca važniji od Googleovih algoritama. Zato nastojte zadovoljiti oboje kako biste vašim opisima proizvoda potaknuli online prodaju.

Ako želite imati učinkovito napisane opise proizvoda možete se uvijek obratiti agenciji za digitalni marketing kao što je LOGIC MARKETING i biti sigurni da su vaši opisi pravilno napisani i SEO optimizirani.

Izvori za dodatno čitanje:

https://www.shopify.com/blog/8211159-9-simple-ways-to-write-product-descriptions-that-sell
https://www.jasper.ai/blog/product-description
https://www.conversioner.com/blog/impact-of-product-description-on-ecommerce-conversions
https://neilpatel.com/blog/write-better-product-descriptions/
https://business.trustedshops.com/blog/write-product-description-online-shop/

 

Izbor radova