E-mail inbox današnjeg kupca zatrpan je porukama svih vrsta. No uz atraktivan naslov možete iskočiti iz mora promotivnih poruka te potaknuti kupca da napravi sudbonosni klik.

Dobri stari newsletter. Brojni znalci za digitalni marketing ističu da je i dalje najučinkovitiji marketinški alat.

E-mailom možete ostati na top poziciji u svijesti vaših kupaca. Skrenuti im pažnju na vaš novi proizvod. Podijeliti blog s vašim „opinion piece“ člankom. Ponovno se povezati s kupcima koji za vas nisu čuli još od zadnjeg lockdowna...
I baš zato što je previše razloga za poslati newsletter, ne smijete pogriješiti kod kreiranja njegovog naslova. O samo jednoj rečenici naslova vašeg newslettera praktički ovisi sve. Ako se dvoumite kako ga dobro sročiti, donosimo vam nekoliko korisnih savjeta.

Budite kratki, direktni, recite kupcu što ga čeka u newsletteru

Kako ističe Evaldas Mockus na Content Marketing Institute: gotovo polovica ljudi otvara mejlove na mobitelu. Predugačak naslov, pogotovo onaj duži od 43 slovna znaka, neće ih privući niti zadržati njihovu pažnju. Čak i kada pregledavaju mejlove na stolnom računalu kupci će najviše kliknuti na kratke naslove.

Istraživanje je pokazalo da su kod otvaranja mejlova najučinkovitiji naslovi od 4 riječi. No kada je u pitanju click-to-open rate (metrika koja mjeri otvaranje mejla i jednu akciju pretplatnika nakon toga) rezultat je nešto drugačiji. Kada se ovako promatra, najuspješniji su naslovi od 7 riječi, a uz bok njima dolaze naslovi od 8 i 9 riječi. Držite se ove formule i imat ćete konverzije.


Evo dva primjera dobrih naslova iz našeg inboxa:

 fotka 1 inline

fotka 2 inline

Stavite kupca na prvo mjesto, a ne svoj brand

Brojni kreatori newslettera griješe kada svoj brand ističu ispred potreba kupaca. Zato nemojte duplicirati ime svojeg branda u naslovu newslettera. Čim pogledaju u inbox, pretplatnici će ionako znati tko ga je poslao.

Radije adresirajte potrebe, želje ili probleme kupaca u vašem naslovu mejla. Umjesto da kažete: „Letite povoljnije uz Ryan Air“, predstavite konkretnije benefit vašem kupcu bez isticanja vašeg branda. Sročite to sljedećim riječima: „Odletite u London za samo 25 eura“.

Carrie Shaw, stručnjakinja za digitalni marketing, navodi primjer Zapierovog newslettera koji u naslovu mejla adresira dilemu kupca: „Koliko ste dobri u planiranju vremena?“. Umjesto da kažu kako će vam Zapier pomoći da bolje organizirate vrijeme, oni su vas gornjom rečenicom uvukli u dijalog. Shaw sugerira da su mogli otići i korak dalje i u naslovu newslettera biti čak i duhoviti, pa je predložila sljedeći naslov: „Mi baš nismo najbolji u planiranju vremena, ali vi možete biti bolji.“

Koristite se brojevima kad god to možete

Iako su naslovi newslettera najčešće ispunjeni riječima, dobro je ubaciti brojeve kada želite precizirati vašu ponudu ili ostaviti jači dojam.

Naslov poput „Zadnja prilika – još manje od 48 h do kraja Bosch akcije“ unosi preciznost u ponudu i dodatno potiče kupca na akciju.

Elvadas Mockus napominje da čim ljudski mozak ugleda brojku, počinje informacije organizirati u logičan slijed. Kada u naslovu mejla uočite neki broj, on djeluje kao mamac za vaš logički korteks.

Iz tog razloga CRM tvrtka Yesware proanalizirala je milijune mejlova te na osnovu njihovih naslova došla do sljedećeg zaključka: newsletteri s brojčanim naslovima postigli su znatno veću stopu otvaranja od običnih naslova bez brojki (po njihovom istraživanju čak 45%).

Zašto je tome tako? Izgleda da brojevi komuniciraju nešto što riječi ne mogu. Brojke ulijevaju povjerenje i grade kredibilitet, precizne su i nedvosmislene, a riječi imaju tu opasnost da kredibilitet podrivaju. Kada brojkom iskažete prednost vašeg proizvoda, npr. da vaš toplomjer mjeri temperaturu djeteta u samo 1 sekundi, tko bi tome prigovorio?

Za kraj ovog odlomka evo i jednog komparativnog primjera. Nudimo vam dva naslova:

  • Top savjeti za ulaganje u dionice
  • Povećajte prinose i do 20% ulaganjem u Amazon

Na koji biste prije kliknuli?

Izaberite prave riječi za svoj newsletter

Ovo je najosjetljiviji dio procesa kreiranja newslettera. Spojite pet „krivih“ riječi i nitko neće kliknuti na vaš mailer.

Iako ne postoje istraživanja o tome koje su riječi najdjelotvornije u hrvatskom jeziku, možda nam može pomoći studija koju je proveo Campaign Monitor. Prema njima, najuspješniji triger za otvaranje mejla je – vaše ime! Da, dobro ste pročitali. Personalizirani mejlovi i inače bolje prolaze od onih s „općenitim“ naslovima pa će subject line tipa „Davore, ugrabi promotivni kod i uštedi 500 kuna na novom laptopu“ zainteresirati Davorovu pažnju.

Sljedeći trik koji može upaliti je korištenje tzv. power words. Ni za njih nemamo gotovu listu na našem jeziku, ali se možemo poslužiti engleskim primjerom. Content Marketing Institute preporučuje 4 vrste riječi i fraza koje će potaknuti čitatelja na klik.

U prvoj su grupi riječi i fraze koje potiču znatiželju: astonishing, be the first, banned, forbidden, extraordinary, forgotten, hidden, unique, little known... ili u našoj inačici: izvanredna prilika, budite prvi, ponuda o kojoj se ne priča, manje poznati trikovi i sl.

To su zapravo riječi koje označavaju nešto zadivljujuće i nesvakidašnje, zatim riječi koje su obavijene velom tajnovitosti, nedostupnosti i pomalo mistike. Sve ono lijepo, misteriozno pa čak i negativno, a može potaknuti interes.

U drugoj su grupi riječi i fraze koje igraju na taštinu čitatelja. Ljudi žele da im se divite ili da im odate priznanje. Zamislite naslov newslettera: „Hranjiva noćna krema koja će vas pomladiti“ i bit će vam jasno o čemu govorimo. CMI preporučuje sljedeće riječi: neodoljiva, atraktivna, zgodna, jedinstvena, neponovljiva, elegantno, zadivljujuće...

Riječi kojima stvarate povjerenje pripadaju sljedećoj grupi „moćnih“ riječi. Pobrojimo nekoliko: dokazano, autentično, stručni savjet, profesionalna, testirano, uspješna formula... Da radimo u kozmetičkoj industriji svakako bismo imali naslov kao što je: „Profesionalna njega vizažista u novoj L'Oreal maskari za lice“.

A tu su i riječi i fraze koje pripadaju četvrtoj grupi – one koje pogađaju naš strah od toga da ćemo propustiti nešto izvanredno ili ćemo riješiti neki problem. Na listi CMI-jevih riječi tako su se našle fraze i riječi poput: pripazite, izbjegnite, česta greška... I nisu samo riječi važne nego i fraza koju kreirate od njih pa tako naslov newslettera: „5 trikova koji će vam pomoći da ispečete savršenu palačinku“, svakako pripada u ovu grupu.

Zaključak za kraj... testirajte da vidite što bolje prolazi

Kao i uvijek u digitalnom marketingu ne zaboravite stalno testirati vaše naslove. Ako uočite da vaši kupci radije otvaraju brojčane, direktne ili izrazito emocionalne naslove svakako ih više koristite u svojim mailerima. Što više isprobate raznoraznih formi veća je šansa da ćete pogoditi ukus vaših pretplatnika.

Od kratkih, jednostavnih i direktnih naslova do brojeva i moćnih riječi i fraza... napravili smo samo mali pregled toga što newsletter naslove može učiniti uspješnijima. Ako vaša newsletter korespondencija ne urodi plodom ni nakon ovih tips and tricks, svakako potražite pomoć agencije za digitalni marketing kao što je LOGIC MARKETING.

Reference:

https://contentmarketinginstitute.com/2021/07/best-practices-email-subject-line/

https://www.yesware.com/blog/email-subject-lines/#5-avoid-words-and-punctuation-marks-that-trigger-spam-filters

https://www.copper.com/resources/newsletter-subject-lines#use

https://www.mailerlite.com/ultimate-guide-to-email-marketing/subject-line?source=google&medium=cpc&campaign=5.%20Content:%20Product%20DSA%20[USA+EU]&content=DSA%20Ultimate%20guide&term=&ml_campaignid=1741543874&ml_adsetid=69685508058&gclid=Cj0KCQjwwNWKBhDAARIsAJ8HkhdBu-brTmF2xe-VWrxQkiM-Be_QTuaOcPBBFuAZGRRilIWBwy6t36oaAqiAEALw_wcB

 

Izbor radova