Korona kriza promijenila je sve, čak i način na koji kupujemo. Interes potrošača sada je preusmjeren na online medije i trgovinu. A svi koji imaju vlastiti web shop ili prodajnu aplikaciju trebali bi uložiti dodatni trud u pomociju kako bi ostvarili uspjeh kod potencijalnih kupaca.

Došao je i taj dan. Porinuli ste svoj web shop, lansirali inovativnu prodajnu aplikaciju. No kao što to s prodajom biva, ne uložite li dodatne napore u promociju, pitanje je hoćete li imati zadovoljavajući odaziv kupaca.

Dobar user experience: Neka se kupac osjeća ugodno i sigurno

Prva stvar koju trebate imati na umu jest ta da vaš web shop zamislite kao stvarnu fizičku trgovinu u kojoj se kupci žele osjećati ugodno i sigurno. Oni bi trebali osjećati ponos ili zadovoljstvo što su baš kod vas zaključili narudžbu ili kupili traženi proizvod. Svaka sumnja u vaše namjere može vas skupo stajati. Stoga je važno stvoriti osjećaj povjerenja kako bi kupac imao osjećaj da vam može povjeriti broj svoje kreditne kartice bez oklijevanja ili sumnji. 

Jedan od razloga inherentnog nepovjerenja u online trgovinu leži i u tome što kod „stvarne“ fizičke trgovine imate živog prodavača kojem se kupac može obratiti. A u web trgovini sve je anonimnije. Dobri web shopovi stoga trebaju jasno komunicirati prodajne prednosti svojih proizvoda, naglašavati po čemu su posebni i drugačiji. A obavezan je i kontakt formular ili live chat aplikacija kako bi kupci uvijek mogli stupiti u kontakt s vama. 

Cijeli proces kupnje neka bude jednostavan i intuitivan, a kupce dodatno potičite prodajnim akcijama i ponudama. Niže cijene, popusti, specijalni nagradni kodovi... sve će vam to pomoći da privučete više kupaca. I na kraju krajeva, promovirajte svoju web trgovinu tako da za nju čuje što veći broj ljudi. Bez dobre promocije neće biti ni dobre prodaje!

Promocija web shopa: Testirajte dok ne uspijete!

Mnogi od vas vjerojatno žele znati koji je idealan način promocije web shopa. Iako je digitalnih kanala puno te postoji beskonačno mnogo načina da promovirate svoju online trgovinu, iskustvo pokazuje da je fokus bolje staviti na uži segment uz dobru dozu testiranja, nego se raspršiti u širinu. Tek kada vidite da određeni kanal generira web traffic za vašu trgovinu ili pomaže u podizanju prodaje, možete proširiti pristup. Tako Jessica Greene za poznatu stranicu databox.com istče kako su 5 najučinkovitijih kanala promocije: content marketing, influenceri, e-mail marketing i oglašavanje na društvenim medijima i Googleu.

Content je zakon! Podijelite ga i na društvenim kanalima

Dobar content možda i najbolje podiže prodaju. Potkrepljuje to i svojim iskustvom Andrew McLoughlin iz agencije Colibri Digital Marketing koji preporučuje: „Objavljivanjem contenta dobijate priliku da objasnite svojim kupcima po čemu ste posebni.“ Na tome gradite vlastiti korpus sadržaja koji možete podijeliti na društvenim mrežama i time stvarati veću bazu poklonika vašeg brenda. Objavljivanje redovitog contenta diže vam rang u očima Googlea, ljudi vas bolje pronalaze pretražujući web, povećavate si broj posjeta na web shop stranicu, stvarate si izvor svježih sadržaja za vaše Facebook i Instagram kanale.

I nemojte se samo fokusirati na pisanje bloga, poklanjajte ljudima korisne eBook sadržaje, educirajte vaše kupce putem zanimljivih videa.

Dobra SEO optimizacija

Uz dobar content ide i dobra SEO optimizacija sadržaja, a pogotovo je važna ako prodajete proizvode čiji opis može zazvučati generički. Pojmovi kao što su „zdrava hrana“, „namještaj“, „organizacija vjenčanja“, „mobilni uređaji“ gusto su načičkani konkurencijom na digitalnim stranicama Interneta i samo vas pametan SEO može podignuti na vrh liste pretraživanja. Kombinirajte SEO s promišljenim remarketingom, razrađenjiim opisima proizvoda (gomilanje ključnih fraza neće zavarati Googleove algoritme), surađujte sa stranicama koje prate vašu nišu (poklanjajte im sadržaje koje će oni koristiti za svoj content).

Preusmjerite dio budžeta i u PPC marketing, tj. plaćene Google search i display oglase, stvorite buzz o vašim proizvodima uz pomoć grafički i tekstualno atraktivnih Facebook oglasa... mogućnosti su neograničene.

Mejlajte svojim kupcima

Nećete vjerovati, ali najveći povrat uložemog (ROI još uvijek ima dobri stari e-mail. Pa tko još čita mejlove, sve je to samo spam, reći ćete. No zar bi jedna IKEA doista slala redovite newslettere svojim kupcima da misli kako je e-mail uzaludno traćenje vremena i resursa?

Kada otvarate web shop stranicu obavezno o tome obavijestite vaše potencijalne kupce ili dosadašnje partnere koje imate u svojim adresarima i bazama podataka. Potrudite se da vaš e-mail ima direktan link na web shop, da su vam sadržaji e-maila zanimljivi i grafički dobro oblikovani. Vremenom izgradite i svoju newsletter bazu zanimljivim ponudama na web shopu, stimulirajte pretplatnike nagradnim kuponima i kodovima.

A kada ste jednom poslali newsletter nemojte stati na tome. Obavještavajte redovito vaše kupce o najboljim proizvodima ili izdvojenim ponudama. I uvijek vodite računa o tome da sadržaji e-maila vode poveznicom na opisani proizvod ili uslugu! Potrudite se da prodajni put od proizvoda do kupca bude što kraći!

Vi imate proizvod kojeg žele i – influenceri!

Prilikom kupnje proizvoda ljudi se povode za preporukama prijatelja ili utjecajnih osoba. Ako vaš proizvod ili web shop želite učiniti popularnim među određenim skupinama ljudi, pronađite prave influencere čije će preporuke rado poslušati. Tzv. influencer marketing jedan je od najboljih načina da promovirate web shop. Trik se sastoji u tome da identificirate pravog influencera, pošaljete mu vaš proizvod na testiranje, a zauzvrat zatražite od influencera da vaš proizvod predstavi na svojim društvenim kanalima.

Stručnjak za influencer marketing Ryne Higgins vidi u suradnji s inflencerima 2 važna benefita: „Kao prvo, influenceri vam daju publicitet pred svojom publikom. A kao drugo, kupci su sigurniji u kvalitetu preporučenog proizvoda jer ih većina voli pročitati recenziju prije nego li se odluči na kupnju.“

I na kraju: budite stalno prisutni na društvenim mrežama. Oglašavajte se na Facebooku, postajte redovite i intrigantne objave, potičite fanove na aktivni angažman s vašim brendom. I nikada nemojte prestati eksperimentirati. Testirajte dok ne uspijete – možda je i jedina ispravna metoda koja vas može dovesti do cilja

Reference:

https://blog.adext.com/online-ads-digital-marketing-strategy/

blog.adext.com/website-not-helping-online-sales/

https://blog.adext.com/the-ugly-truths-about-online-selling/

https://blog.adext.com/fun-facts-online-selling/

https://databox.com/how-to-promote-your-online-store

https://www.business2community.com/ecommerce/34-ways-to-promote-your-online-shop-like-a-pro-02122914

 

Izbor radova