Od prvih naljepnica pisanih rukom do današnjih konverzacijskih stickera namijenjenih Viber oglašavanju... uvođenje popularnih stickera za potrebe prodajnih i marketinških digitalnih kampanja promijenilo je živote milijuna ljudi. Pa ipak ovaj moćni marketinški alat ostao je do današnjih dana nedovoljno prepoznat od marketinških agencija i stručnjaka. Vrijeme je da odamo priznanje ovom legendarnom izumu 😊

Počnimo s malom lekcijom iz povijesti

Jeste li znali da su prvi stickeri stvoreni 1880-tih godina u Americi? Trgovci su tada na svoje proizvode počeli stavljati stickere kako bi privukli pažnju kupaca. Prve naljepnice bile su pisane rukom, no kako se razvijala tiskarska tehnologija, stickeri su se počeli proizvoditi serijski i koristiti u svakodnevne svrhe prodajnog zanata.

Svoju upotrebu odmah su pronašli kod imenovanja proizvoda i navođenja njihovih cijena. Može se s pravom reći da je sticker u prodajnom poslovanju postao ono što je kotač u prijevozu – nezaobilazni temelj na kojem počiva svakodnevno funkcioniranje sustava.

Sticker ne samo da danas identificira proizvode na prodajnim mjestima i navodi njihove cijene, nego nalazi primjenu i drugdje – od poštanskih marki na omotnicama pisama koje šaljete poštom do označavanja prtljage u prometu.

Svoju široku primjenu sticker je dakako pronašao u klasičnom, ali i digitalnom marketingu. Sjetite se samo uspješnih brandova kao što je npr. Panini i njegove globalne slave koju duguje albumima sa sličicama poznatih nogometaša. A tu je i nezaobilazno oglašavanje na Viberu kroz popularne pakete zabavnih stickera.

Od pisanog i analognog medija do digitalnog formata... popularni sticker prošao je kroz mnoge faze razvitka zaključno s konverzacijskim stickerima i oglašavanjem na Viberu te drugim instant messaging platformama. Pomislite samo kako jedan šaljivi sticker s maskotom psića s web portala Njuškalo.hr može u vašoj konverzaciji s prijateljima biti baš ona smjehotresna „točka na i“ opuštenog chatanja u dokolici.

Zašto su stickeri tako neodoljivi kao alat digitalnog marketinga?

Razloga je napretek, a izdvojit ćemo tri:

1 - Nenametljivi su, a unose zabavni moment u komunikaciju

Sigurno ste već vidjeli popularne stickere s likovima medvjedića Lina ili psića Njuškala? Nije čudo što su domaći brandovi poput Podravke, Adiko banke, Njuškala.hr i Konzuma kreirali za potrebe Viber oglašavanja zabavne stickere s maskotama svojih brandova te time targetirali korisnike.

sticker viber oglašavanje digitalni marketing

Kako ističe Jasmina Kolić na Netokracija.hr: „Brendirani stickeri su dobar marketinški alat koji nije nametljiv u odnosu na krajnje korisnike. Brendovima se na ovaj način nudi mogućnost izgradnje baze korisnike te prirodne i spontane komunikacije s njima, dok istovremeno proizvod ili usluga i dalje ostaju u fokusu.“

2 – Stickeri pobuđuju nostalgiju za djetinjstvom, stvaraju jaku emocionalnu reakciju

Jedan je pogled dovoljan na zabavni i „djetnjasti“ sticker pa da se odmah probudi dijete u vama. Kako u šali primjećuje autorica Laura na stranici instantprint.co.uk: „Kao djeca svi smo koristili naljepnice u različite svrhe bilo da smo ih lijepili na daske za skateboarding, školske bilježnice ili kalkulatore ili da smo ih kao mnogi dječaci skupljali u Panini albumima sa samoljepljivim sličicama. Za neke od nas koji su odrasli ništa se nije promijenilo ni dan danas s tom razlikom što stickere sada lijepimo na snowboarde, laptope i još uvijek Panini albume sa sličicama.“ 😊

Osim što pobuđuju nostalgiju za djetinjstvom, stickeri prenose snažnu emocionalnu poruku. Oni nas nasmijavaju svojim duhovitim forama, raznježuju „cute“ crtežima životinja ili maskota, bude humanost u nama kao slatki medvjedić Hrabrog telefona. Riječju stvaraju jaku emocionalnu vezu između nas i branda koji je kreirao sticker.

Evo i primjera Adiko banke u Srbiji i Hrabrog telefona u Hrvatskoj:

sticker adiko viber oglasavanje digitalni marketingsticker hrabri telefon viber oglasavanje digitalni marketing

3 - Stickeri bude kolekcionara u vama

Osim što grade snažne emocionalne veze, naljepnice kao moćan marketinški alat stvaraju od svakog fana potencijalnog kolekcionara. I to je možda najjači prodajni adut popularnih stickera.

Neki su se brandovi poput poznatog Paninija uzdigli do globalne popularnosti baš zaslugom kolekcionarske strasti kupaca. Tako su Paninijevi albumi sa samoljepljivim sličicama nogometaša, posvećeni FIFA-nim nogometnim prvenstvima, postali nezaobilazan dio djetinjstva svakog dječaka. Ali, dodajmo i noćna mora njihovih roditelja koji su za obožavane „slije“ svojih mališana morali izdvojiti ne mali dio kućnog budžeta.

Da je kolekcionarstvo dobitna prodajna formula koja jača vezu branda sa svojim kupcem, pokazao je i primjer Coca Cole koja je u suradnji s Paninijem izbacila nekoliko serija limited edition stickera za FIFA-ine albume. Popunjeni albumi s baš njihovim, teže nabavljivim sličicama, postale su dragocjeni predmet brojnih eBay aukcija gdje su dostigle i dobru cijenu.     

Evo i screenshota jednog YouTube spota oduševljenog fana koji se pohvalio kolekcijom limitiranih Coca Colinih stickera:

sticker coca cola panini digitalni marketing

Što je to što odlikuje dobar sticker?

Da biste i vi u svoj digitalni marketing miks mogli s uspjehom ubaciti klasične ili digitalne stickere, potražite pomoć digitalne agencije verzirane u (digitalnom) contentu ili slijedite ovih nekoliko jednostavnih savjeta:

1. Jednostavan i izravan dizajn će privući fanove

Budite originalni i posebni kada kreirate dizajn vaših stickera. Cilj stickera je da zaintrigiraju kupca i potaknu snažnu emocionalnu reakciju. Izbjegavajte kompliciran dizajn, neka je radije jednostavan, izravan i neka s lakoćom prenosi neposrednost onoga što želite poručiti. Da bi vaši pratitelji kliknuli na sticker, njegov dizajn treba biti toliko viralan i neodoljiv da će ga fanovi odmah poželjeti „pošerati“ na mreži.

2. Prilagodite poruku stickera vašem cilju - budite kratki, straight to the point

Ako želite postići veću svjesnost o vašem brandu, svakako stickeru dodajte logotip ili ime vašeg branda. A ako vam je cilj razviti dublji i kompleksniji odnos, kreirajte cijelu liniju stickera s porukama koje će se povezati s kupcima. Iz tog je npr. razloga Adiko banka izišla pred fanove s duhovitim,  kratkim porukama tipa: Jel stigla plaća? Ima se, može se. Ti si moje blago. A Njuškalo.hr sa svojim prepoznatljivim psićem obratilo se fanovima brzopoteznim headlineima: Ne grizem. Piš pauza. Umoran ko pas.

3. Obratite pažnju na to gdje ćete pozicionirati vaš sticker

Kako bi vaša poruka i dizajn što bolje doprijeli do ciljane skupine, važno je dobro pozicionirati sticker(e). Razmislite gdje ćete ga i kako upotrijebiti. Sticker može biti dio „gerilskog“ marketinškog rješenja na nekom vašem billboardu. Može biti i obična mala tiskana naljepnica koja će se lijepiti na automobile, skateboarde i drugdje i tamo promovirati vaš brand. A može biti i cijela serija konverzacijskih stickera za Viber oglašavanje koje će kao popularne emojije vaši fanovi dijeliti na instant messaging platformama.

Mogućnosti za maštovitu upotrebu stickera je napretek. Jedina granica je nebo i zakonska regulativa.

Nadamo se da je ovaj članak u vama probudio nove kreativne ideje i da vam je skrenuo pažnju na jedan od najstarijih, ali i najpodcjenjenijih marketinških alata.

Tko zna, uz vaše znanje i vještinu (i malu pomoć agencije za digitalni marketing) dobri stari sticker možda opet postane:

sticker njuskalo viber oglasavanje digitalni marketing

Izvori i dodatne informacije o temi:

https://estickers.com.au/the-history-of-stickers/

https://www.netokracija.com/brendirani-viber-stickeri-125143

https://www.instantprint.co.uk/printspiration/be-inspired/sticker-series-promotion

https://footballpink.net/book-review-stuck-on-you-the-rise-and-fall-rise-of-panini-stickers-by-greg-lansdowne-2/

https://www.godecals.net/blog/stickers-and-the-power-of-guerrilla-marketing

Izbor radova