Gerila ili gerilja (španjolski guerilla) označava mali rat, odnosno ratovanje manjih naoružanih grupa protiv vladajućeg režima. Ovako je pojam gerila objašnjen u Hrvatskoj enciklopediji. Ako uz taj pojam dodamo riječ “marketing”, možda ćete se pitati je li onda guerilla marketing borbeni oblik komunikacije kojim se želi postići određeni cilj?

Oni koji su u svijetu marketinga, zasigurno su dobro upoznati s gerilskim marketingom. Ali im je isto tako poznato i koliko je vremena i mašte potrebno da se osmisli marketinška kampanja koja će izazvati osjećaj iznenađenja jer je gerilski marketing svojevrsna umjetnost.

Zašto se stavlja pridjev “gerilski” i zašto gerilski marketing koriste mnogi poznati brandovi u svojim marketinškim kampanjama? Što uopće označava ta vrsta marketinga i zašto često “podiže prašinu” kod publike i u medijima? Može li od gerilskog marketinga profitirati vaša marketinška kampanja te kako vam digitalna marketinška agencija može pomoći u tome?

Sve odgovore na pitanja saznajte u nastavku bloga. Za vas smo još pripremili najbolje primjere iz prakse gerilskog marketinga koji će vas kreativnošću “oboriti s nogu”.

Kreiranje gerilske kampanje pod geslom: “iznenadi i šokiraj publiku”

Gerilski marketing definira se kao kreativna ideja za privlačenje pozornosti, kojom se nadilaze norme klasičnog oglašavanja branda u javnim prostorima. U gerilskim kampanjama ključnu ulogu ima element iznenađenja, a cilj gerilske kampanje je kreirati nekonvencionalnu marketinšku kampanju o kojoj će se govoriti.

Zašto gerilski marketing? Kako će vam pomoći u poslovanju?

  • Nekonvencionalne gerilske kampanjske poruke podižu brand awareness i promiču vrijednosti branda
  • Nesvakidašnje poruke gerilske kampanje publika želi podijeliti s prijateljima pa se lako dosegne masa
  • Može se odvijati na ulici i drugim javnim površinama
  • Aktivnosti i koncepti gerilskog marketinga se mogu implementirati po cijelom gradu pa i šire
  • Vrijednosti branda se implementiraju putem gerilskog marketinga
  • Povoljan je način za privlačenje pažnje i brand awareness
  • Neograničenost kada su u pitanju mašta i ideje
  • Širenje svijesti o društvenom problemu na koji se brand osvrće

Koraci u izvedbi gerilskog marketinga:

  • postaviti ciljeve,
  • biti originalan,
  • koristiti lokalni gradski krajolik i kulturu,
  • provjeriti lokacije prije postavljanja gerilske kampanje,
  • osigurati da je koncept u skladu s pozicioniranjem branda,
  • integrirati poruku branda,
  • oduševiti, šokirati i iznenaditi javnost,
  • dokumentirati sve za društvene mreže i medije općenito
    mjeriti rezultat.

Da biste bolje razumjeli o čemu govorimo, u nastavku bloga izdvojili smo najzanimljivije gerilske kampanje o kojima se govorilo, a koje smo kategorizirali prema vrsti gerilskog marketinga.

Primjeri gerilskog marketinga u praksi

1. Ambijentalni marketing

Promoviranje proizvoda ili usluga na neobičnim lokacijama ili na ambalažama je ambijentalni marketing. Uključuje kreativno slanje reklamnih poruka, interakciju s publikom s ciljem da se emocionalno utječe na potrošača.

Na slici je Oldtimer billboard koji je kreiran s ciljem da privuče pažnju putnika na cesti. Ovaj jedinstveni oglas na ulasku u tunel promovira odmorišta u Austriji. Uspješno, zar ne?

Guerilla1

2. Buzz marketing / viralni marketing

Tehnika viralnog marketinga koja je usmjerena na maksimiziranje potencijala neke marketinške kampanje ili proizvoda od usta do usta je buzz marketing. Uključuje razgovor među prijateljima, obitelji ili veće rasprave na društvenim mrežama. Cilj je da se potakne “buzz” oko proizvoda, usluge ili marketinške kampanje branda.

Dobar primjer buzz marketinga / viralnog marketinga je 3M Security Glass marketinška kampanja na autobusnom stajalištu u Kanadi. Kampanja je jednostavna – prolaznici trebaju isključivo nogama probiti staklo i otići s 3 milijuna dolara u džepu. Zaštitari su stajali sa strane kako prolaznici ne bi pokušali razbiti staklo nečim drugim osim nogama. U konačnici nitko nije uspio razbiti staklo, dakle proizvod je uistinu kvalitetan, a o marketinškoj kampanji se dugo govorilo.

Guerilla2

3. Outdoor (OOH) guerilla marketing

Riječ je o korištenju nekonvencionalnih oglašavanja branda i proizvoda na javnim površinama poput parkova, ulica i slično. Ovaj način oglašavanja je učinkovit i povoljan za brand, a atraktivan publici.

 Guerilla3

4. Ambush marketing

Ambush marketing je strategija koja uključuje tim koji nastoji povezati svoje proizvode ili usluge s velikim događajem koji već ima službene tvrtke-sponzore. Najčešće tijekom sportskih događaja s ciljem podizanja svijesti o brandu. Cilj je – borba za sponzorstvo. Evo primjera.

Sjećate li se Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu 2014. godine kada je nogometaš Luis Suarez ugrizao svog kolegu nogometaša iz suparničke momčadi? Brandovi kao što su Snickers i Nando’s su to izvrsno iskoristili u ambush marketing kampanjama.

Guerilla4            Guerilla5

 Još je zanimljiviji primjer rivalstvo Coca-Cole i Pepsija.

Guerilla6

 5. Grafiti

Atraktivan način kako se oglašavati putem gerilskog marketinga su grafiti. Povoljni su, privlače publiku, potiču na fotografiranje i dijeljenje s prijateljima te općeniti “buzz”.

Brand obuće Converse je kreirao zanimljiv grafit s porukom “Cipele su dosadne, nosite tenisice.”

 Guerilla7

U konačnici, ideja je da se iskoristi maksimalni potencijal ulica, kvartova, zidova, stubišta i općenito javnih površina koje su vidljive i u kojima je prometno. Ondje plasirajte gerilsku kampanju i pričekajte da ljudi krenu govoriti o poruci kampanje. Kako to postići? Obratite se digitalnoj marketinškoj agenciji koja će za vaš brand osmisliti gerilsku kampanju koja će stvoriti “buzz” o vašem brandu.

Ako ste ostali iznenađeni marketinškim kampanjama koje smo spomenuli u blogu – cilj je postignut! Možete li se sjetiti nekih zanimljivih promotivnih kampanja koje su vas šokirale i ostale vam u sjećanju?

Kao i uvijek, za pomoć s kreativnim marketinškim rješenjima, obratite se kreativnoj agenciji!

Izvori: https://blog.hubspot.com/marketing/guerilla-marketing-examples
https://w3-lab.com/guerrilla-marketing-tips-and-examples/

Izbor radova