Koliko god content marketing slavili kao „kralja među kraljevima“ digitalnog marketinga, treba upozoriti da objavljivanje lošeg contenta može učiniti i posve suprotan efekt – ozbiljno naštetiti vašem brandu.

Content marketing je sjajna stvar za promociju branda. Racionalna logika nalaže da svaki brand koji redovito objavljuje digitalni content može samo profitirati od objava na digitalnim komunikacijskim kanalima.

Sadržajni marketing pomoći će brandu da se poveže sa svojim poklonicima putem redovitih blog objava na web stranici, atraktivnih postova na društvenim mrežama, sjajnih newslettera upućenih pratiteljima.

Pa ipak, koliko god content marketing slavili kao „kralja među kraljevima“ digitalnog marketinga, treba upozoriti da objavljivanje lošeg contenta može učiniti i posve suprotan efekt – ozbiljno naštetiti brandu. U ovom članku skrećemo pažnju na 5 čestih pogrešaka koje brandovi čine u digitalnom oglašavanju.

1. Ne objavljujte samo promotivni content

Znamo da je vaš brand vama na prvom mjestu, no ne vrti se svijet oko vaših proizvoda i usluga. Kako upozorava Content Marketing Institute: „Zanemarite li potrebe vaših pratitelja, oni će zaključiti da nemate ništa korisno za njih te će otići drugdje“.

Stoga u institutu preporučuju da se držite omjera 80:20 u korist native sadržaja kada objavljujete na društvenim mrežama ili drugim digitalnim kanalima. Primjerice, većinu vaših postova posvetite informiranju i zabavljanju pratitelja, kreirajte koristan content koji će riješiti njihove probleme ili nedoumice, a samo manji dio sadržaja posvetite vašem biznisu. Slično je i s objavama na vašem blogu, newsletteru i drugim digitalnim kanalima.

Nemojte samo agresivno prodavati vaše proizvode i usluge pratiteljima, radije koristite native marketing pristup i kreirajte priče koje će zagolicati vaše pratitelje. A prije objavljivanja dobro postavite strategiju, ciljeve i pristup.

2. Prije objavljivanja contenta definirajte marketinšku strategiju, publiku i ciljeve

Prije nego što otvorite digitalne kanale te počnete s pisanjem ili objavljivanjem blogova ili postova, jasno si postavite svoje marketinške ciljeve. Odredite komunikacijsku strategiju i tone of voice. Definirajte svoju ciljnu skupinu. Bez toga će i najsjajnije napisani blog članci završiti neprimijećeni jer niste uzeli u obzir interese vaših pratitelja.

Prema istraživanju IBM-a iz 2015. godine, čak 63% kupaca smatra da ih brand kojeg prate uopće ne shvaća. Da stvar bude tužnija, postoji golemi procjep između onoga što vlasnici brandova misle da žele njihovi pratitelji i onoga što pratitelji doista žele.

Zato je važno da provedete iscrpno istraživanje navika vaših potrošača kako uzalud ne biste trošili vrijeme i resurse zaposlenika u vašem odjelu marketinga.

3. Aktivirajte se! Redovito objavljujte sadržaje na digitalnim kanalima

Neke procjene kažu da se danas na webu nalazi oko 1,8 milijardi web stranica. Čak pola milijarde ih ima i svoj blog. No samo je manji dio tih stranica doista aktivan (tek negdje oko 200 milijuna).

Caka je baš u toj aktivnosti. Samo one web stranice koje redovito objavljuju digitalni content doista postižu i prodajne rezultate. One neaktivne zaostaju u čitanosti, rangiranosti i relevantnosti. Search Engine Journal tako navodi podatak da tvrtke koje redovito osvježavaju svoje blog sadržaje postižu 68% više leadova na mjesečnoj bazi od onih koji to ne čine.

Uz to, postoje još tri jaka razloga zašto trebate biti stalno prisutni na digitaliji i provoditi aktivnosti digitalnog marketinga. Ako redovito objavljujete na vašoj web stranici poboljšat ćete organski promet na njoj, vaš će content biti dostupan za razmjenu putem društvenim mreža, a povećat ćete i rangiranje stranice u očima Googleovih algoritama.

4. Nemojte objavljivati isti digitalni content na svim vašim platformama

Content Marketing Institute upozorava na još jednu čestu pogrešku sadržajnog marketinga, a ta je ponavljanje istog contenta na svim platformama branda.

Kako bi uštedjeli vrijeme, brojni brandovi plasiraju isti sadržaj - i na webu i na Instagramu, LinkedInu i Facebooku. Pogrešno.

Treba imati na umu da je svaki digitalni kanal poseban, zahtijeva svoj distinktivan stil ili način obraćanja pratiteljima, ima drugačiji ukus za vizualni ili verbalni izričaj.

Kada objavljujete na LinkedInu budite profesionalni, informativni i uslužni. Na Facebooku ležerniji i opušteniji, poigravajte se s inovativnim formatima kao što su motion graphic animacije, infografike i memeovi. Na Instagramu ne pišite dugačke statuse, budite vizualno što upečatljiviji.

Svakom digitalnom kanalu prilagodite poruku, ton i pristup. Ako to ne učinite, publika će vas izignorirati ili će vas prestati pratiti. A vaš email i native marketing te oglašavanje na društvenim mrežama neće biti učinkoviti.

5. Stavite kvalitetu ispred kvantitete - ne štancajte loš content

Svaki dan proizvede se na tone online sadržaja, a samo manji broj se doista konzumira od strane čitatelja. Zašto je tome tako? Neki brandovi žele zadovoljiti „SEO mašinu“ pa štancaju članak za člankom ili objavljuju desetine postova kako bi kvantitetom udovoljili digitalnim algoritmima.

Utrka za postizanjem zacrtanih KPI-eva još je jedan razlog zašto se - štanca puno lošeg contenta. Umjesto da vam u KPI planu bude objaviti 20 postova ovog mjeseca, radije objavite dva. Ali dobra.

Tako vas dvadeset blogova prosječne kvalitete može stajati puno: potrošit ćete previše novca na njihovu promociju, nikog nećete zainteresirati, a vaše pratitelje nećete potaknuti na željenu akciju.

Umjesto toga, usmjerite se na dva jaka blog članka, 1 intrigantan email newsletter ili 4 sjajna Facebook posta mjesečno te ih promovirajte kroz digitalno oglašavanje, optimizirajte njihov sadržaj, uključite primamljiv „call to action“ i dobit ćete čitanost, engagement i konverzije.

U tom smislu konkurencija je danas jača nego ikada. Search Engine Journal upozorava da su brandovi danas vrlo promišljeni u svojem pristupu pisanju digitalnih sadržaja te da kreiraju uvjerljive te odlično istražene i napisane blogove i postove. Primjerice u 2014. godini content writeri trošili su u prosjeku 2 sata i 24 minute na pisanje jednog bloga, dok danas na isti proces troše 3 sata i 55 minuta ulažući puno više pažnje i stila.

Kako ističe Julia McCoy: „brzinska proizvodnja velike količine digitalnog sadržaja koji je otrcan ne donosi ujedno kvalitetu, a upravo je to smisao dobrog SEO-a – proizvodnja korisnog, relevantnog sadržaja koji je lijepo napisan, organiziran i užitak za čitanje.“

I to nije sve: popis još nekoliko čestih grešaka content marketinga

Gore smo naveli 5 najvećih grešaka kojeg brandovi čine kod kreiranja sadržaja i provođenja svojeg content marketinga. Da biste vaše promotivne aktivnosti podigli na još viši nivo skrećemo pažnju i na ove greške koje bi trebali izbjeći:

  • Zanemarivanje email marketinga. Nijedan drugi medij nema tako dobar ROI kao email marketing. Već spomenuti Search Engine Journal navodi zapanjujući podatak da samo jedan uloženi dolar u dobro sročen i dizajniran newsletter vraća 42 dolara ROI-a! Nemojte zanemarivati tako dobar, a pristupačan medij.
  • Očekivanje da ćete začas postići rezultat uz upotrebu content marketinga. Ovdje podsjećamo na odličan citat Davea Gerhardta iz agencije Drift koji kaže: „Pisanje blogova [ i digitalnog contenta] je investicija u vaš biznis, a ne shema za brzo obogaćivanje.“ To znači da trebate biti ustrajni i redovito objavljivati digitalne sadržaje, graditi reputaciju i povjerenje kroz određeni vremenski period te na osnovu toga oformiti bazu vaših pratitelja i kupaca. Učinite li to korak po korak, dosljedno i kvalitetno, na kraju ćete imati uspjeh.
  • Nekorištenje analitičkih alata koji su vam nadohvat ruke. U digitalnom marketingu sve je mjerljivo, stoga ne oklijevajte uvijek testirati sve što proizvedete od vašeg content marketinga. Pratite koji Facebook postovi prolaze dobro kod fanova, a koji ne, koje i kakve vam blog objave donose dobar web traffic. Možda će vas neki rezultati iznenaditi, no gledajte na njih otvorena duha, prilagodite svoju strategiju i plan dobivenim analitičkim rezultatima. Promijenite i stil i pristup ako je to potrebno te ponovno sve istestirajte. Nakon niza pokušaja sigurno ćete doći do formule uspjeha!

No ako ni tada ne upali, naši stručnjaci za content uskočit će vam podrškom i savjetom.

Izvori za dodatno čitanje:
https://contentmarketinginstitute.com/articles/digital-content-mistakes-hurt-brand
https://www.coredna.com/blogs/content-marketing-mistakes
https://www.drift.com/blog/six-things-we-learned-about-content-marketing/

Izbor radova