Email marketing mnoge tvrtke koriste u svome poslovanju jer se pokazao kao dobar alat za jačanje brand awarenessa, u svrhu prodaje i promocije proizvoda i usluga te poticanja lojalnosti kod potrošača. Email marketing nije novi marketinški alat. Možemo reći da se razvijao paralelno s razvojem interneta. Email je intuitivan, besplatan, jednostavan, efikasan, brz i koristan medij. Mnogi ga gotovo svakodnevno koriste za slanje i primanje poruka. Ima i jedinstvenu prednost, dolazi u inbox vaših potencijalnih kupaca! Kao efikasan i troškovno isplativ marketinški alat, email marketing može značajno pridonijeti u realizaciji poslovnih i marketinških ciljeva.

newsletter_email marketing_digitalni marketing

Što je newsletter?

Newsletter je HTML email i čini dio email marketinga. Tvrtke često koriste newsletter kako bi podijelile relevantne i važne informacije svojim potrošačima. Jednostavno i učinkovito, tvrtke mogu podijeliti svoj content, promovirati proizvode i usluge te povećati traffic na svojoj web stranici. Ako vaša tvrtka još uvijek ne koristi newsletter, razmislite o ovom efikasnom i troškovno isplativom marketinškom alatu koji vam može pomoći u ostvarenju visokog povrata ulaganja (ROI). Ovaj marketinški alat služi i za remarketing kojim targetiramo postojeće posjetitelje web stranice te ih podsjećamo da završe kupnju, nudimo im slične proizvode ili usluge, nudimo im dodatne pogodnosti, sniženja cijena ili im predstavljamo nove proizvode ili usluge.

U nastavku teksta donosimo pet razloga zašto biste trebali uključiti newsletter kao alat digitalnog marketinga u vaše poslovanje.

1. Povećava prodaju

Newsletter kao marketinški alat omogućuje redovito informiranje i educiranje potrošača o vašim proizvodima, uslugama, mjesečnim ili tjednim popustima, bonusima, kuponima i sličnim pogodnostima. Osim edukativnog pristupa, newsletter može imati za cilj ostvarivati konverzije. Npr. primatelj newslettera može postati kupac proizvoda s vašeg weba. Slanje kupona, promotivnih cijena ili poziva na akciju („Call us now!“, „Don't wait!“) putem newslettera mogu biti odlični motivi zbog kojih će kupac otići na web shop i ubaciti proizvode u svoju košaricu. Zvuči jednostavno zar ne?

2. Povezuje vas s potrošačima

Povezivanje s potrošačima putem newslettera može biti jednako učinkovito, profesionalno i personalizirano kao i u prodaji koja se odvija uživo, licem u lice. Stvara se takozvani customer loyalty gdje je kupac toliko vjeran brandu da visoka cijena ili slabija dostupnost proizvoda ne utječu na potrošačevu lojalnost.

U takvim newsletterima, kupca se najčešće oslovljava s „ti“, podsjeća ga se na prodajne akcije proizvoda, šalje mu se rođendanska čestitka, nude mu se benefiti i pogodnosti ili podsjetnik da dugo nije pristupio stranici (npr. „We miss you!“) i slično. Sve te aktivnosti utječu na stvaranje vjernih potrošača koji će redovito posjećivati vašu web stranicu i tako vam povećati prodaju.

3. Povećava broj pratitelja na društvenim mrežama

Povećanje broja pratitelja na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram ili LinkedIn zna biti izazovno u poslovanju. Newsletter je jedan od alata koji vam može pomoći u povećanju broja pratitelja na društvenim mrežama. U sadržaj newslettera uključite share button koji vodi na vaš Facebook, Instagram ili web stranicu.

4. Povećava web traffic

Danas više nije dovoljno pouzdati se samo u organske rezultate pretraživanja prilikom ostvarivanja dobrog web traffica. Publika do web stranica kompanije ili branda dolazi sve više putem oglasa, newslettera, blogova, ili ako su njihovi Facebook prijatelji reagirali na click to web objave kompanije. Ako želite da publika klika na vašu web stranicu, napravi konverziju, prati edukativne članke, motivirajte ih na te aktivnosti slanjem atraktivnog newslettera.

Jednako kao i na web stranici, na newsletteru postavite istaknut i vidljiv link na koji kupac može kliknuti. Prva poveznica koju postavite u sadržaj newslettera imat će najveći broj klikova, a ako želite veći traffic na web stranici nju postavite najgornju.

5. Povećava povrat ulaganja (ROI) i jača brand awareness

Return on investment (ROI) je ključno mjerilo koje pokazuje omjer između neto dobiti i troškova ulaganja. Newsletter se pokazao kao marketinški alat koji je povoljan, a donosi visoki povrat ulaganja. Cijena izrade ovog alata ovisi o platformi na kojoj je newsletter izrađen, o tome koliko često se šalje publici (tjedno, mjesečno, godišnje) te kolika je baza mailing liste kupaca u vašoj CRM bazi. Osim što je dobar za unapređenje poslovnih rezultata, email marketing se pokazao i kao dobro rješenje za jačanje brand awarenessa ili edukaciju. Svaka profitna ili neprofitna organizacija trebala bi u tom smislu koristiti newsletter te time optimizirati ostvarenje svojih planiranih marketinških i prodajnih ciljeva.

Da bi uspješno implementirali email marketing strategiju kao dio šire digitalne marketinške strategije u tome vam može pomoći agencija za digitalni marketing. Digitalna marketinška agencija može vam izraditi bazu podatka, upravljati CRM sustavima, izraditi newsletter, osmisliti content te voditi brigu o slanju i učinkovitosti newslettera. Također, marketinške agencije mogu dogovoriti s klijentom redovno praćenje uspješnosti kampanja te sukladno rezultatima proaktivno osmišljavati marketinške i prodajne poruke, targetirane za svakog kupca pojedinačno.

 

Izvori: https://compose.ly/strategy/advantages-of-having-a-newsletter/

https://www.americanexpress.com/en-us/business/trends-and-insights/articles/5-reasons-why-you-need-an-email-newsletter/

https://www.brafton.com/what-is-a-newsletter/

Izbor radova