Lansirali ste web stranicu, ali nemate planirani broj posjeta? Jedan od načina da vašu web stranicu učinite popularnijom i relevantnijom su tzv. mentions, odnosno spominjanja vaše stranice od strane drugih korisnika na webu. Postoji nekoliko dobrih tehnika za generiranje mentiona. Primijenite ih i postanite magnet za linkove te si poboljšajte pozicioniranje vaše web stranice na Googleu.

mentions, spominjanja

Mentions ili spominjanja vaše web stranice važan su čimbenik koji doprinosi boljoj SEO optimizaciji, odnosno uspješnijem rangiranju vaše stranice na Googleovoj tražilici. Mentions ili spominjanja pokazuju Googleovim algoritimima da drugi rado dijele vaše sadržaje te vam sa svakim novim spominjanjem podižu relevantnost u vašem području djelovanja. A s većom relevantnošću dolazi i bolji organski promet ili web traffic.

Pet je glavnih razloga zašto su važni mentions:

  • Spominjanja vaše stranice ili branda šire awareness o vašoj stranici, vašem brandu ili proizvodima koje prodajete
  • Potiču druge korisnike da se o vama priča na webu
  • Dižu vaš ranking na Googleu koji prepoznaje (sadržajnu) vrijednost koju nudite pratiteljima
  • Povećavaju web traffic vaše stranice
  • Stvaraju percepciju da ste autoritet za područje u kojem se bavite

Koji su najčešći tipovi spominjanja?

Tri su najčešća tipa spominjanja na digitalnim kanalima:

  • Mentions na društvenim mrežama poput Facebooka ili LinkedIna
  • Spominjanja vaše web stranice putem citiranja ili linkova na drugim web stranicama (backlinks)
  • Komentari kupaca o vašim proizvodima na online forumima ili drugim digitalnim kanalima

Kod generiranja mentiona najvažnije je postići spominjanja na drugim web stranicama, tj. potrebno je ostvariti što veći broj backlinkova (veza s jedne web stranice na drugu). Backlinkovi koji vode na vašu web stranicu signal su web tražilicama poput Googlea da je vaš sadržaj vrijedan i relevantan, a nezamjenjiv je segment uspješne SEO optimizacije.

Bavite li se, primjerice, prodajom kupaonske opreme, a vašu stranicu spominju na nekom poznatom lifestyle portalu o kulturi stanovanja, to je dobar znak tražilicama da ste upravo vi relevantan specijalist za navedeno područje. Kad god neki web korisnik krene pretraživati tuš kabine ili kade, budite sigurni da će Google uzeti u obzir i broj spominjanja koje ostvaruje vaša stranica za kupaonsku opremu. Što je taj broj veći, veći su i izgledi da se pojavite na vrhu Googleovih rezultata pretraživanja.

Kako upozorava Megan Mahoney, dobiti backlinkove od kvalitetnih i relevantnih web stranica nije jednostavan zadatak. Teško da ćete zainteresirati portale s milijunskim brojem mjesečnih posjeta da vas zamijete tek tako. No postoji način kako da se istaknete od drugih i privučete pažnju. Prvi je kreiranje kvalitetnog digitalnog sadržaja ili contenta.

#1 Kreirajte kvalitetan digitalni content

Kada kreirate digitalne sadržaje na vašoj web stranici nastojte biti originalni, jedinstveni, informativni i od koristi vašim pratiteljima. Redovito objavljujte blogove i gradite autoritet eksperta u vašoj tržišnoj branši. Samo kvalitetan i koristan digitalni content može potaknuti druge da vas citiraju, linkaju se svojim člancima na vaše tekstove, podijele insight.

Sadržaje vaše web stranice obavezno podijelite na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama ili LinkedIna gdje će širi krug ljudi čuti za vaš brand te se zainteresirati za vaš sadržaj. Primijenite i tehnike sadržajnog ili content marketinga, odnosno marketinga na društvenim mrežama, i na platformama poput Facebooka plasirajte engagement objave kojima ćete potaknuti ljude na angažman s vašim brandom. Odličan su marketinški alat i click to web objave koje će prenijeti vaše članke u kojima iznosite jedinstveno viđenje, demonstrirate vašu stručnost ili posebnosti vaših proizvoda.

To je i razlog zašto jedan tako veliki brand kao što je National Geographic redovito dijeli članke sa svojega weba na Facebooku kako bi zadržao visoki web traffic i potaknuo dodatne mentions.

mentions 8

Izvor: https://www.facebook.com/photo?fbid=677226060441494&set=a.528642321966536

National Geographic nedavno je podijelio kratke intervjue sa svojim fotografima koji su u članku pojasnili kako su došli do zadivljujućih fotografija krajolika, životinja i ljudi nagrađenih u njihovom tradicionalnom foto natječaju za fotografije godine.

Budući da je događaj proglašenja najboljih fotografija od strane žirija National Geographica jedan od važnijih događaja u životu ovog branda, ne čudi što su novinari kreirali intrigantne intervjue kako bi pratitelje dodatno zainteresirali za jedinstveni sadržaj kojeg nudi ovaj svjetski poznati časopis. Upišete li u web tražilicu riječi “Fotografije godine 2022 National Geographic” dobit ćete više od 36 milijuna rezultata od kojih golema većina ima backlink na stranicu National Geographica.

Poučak kojeg možemo izvući: kreirajte originalan i uzbudljiv digitalni content koji će generirati spominjanja vaše web stranice. Stvarajte takav content koji će biti dostojan citiranja i dijeljenja na webu.

#2 Obogatite sadržaje na vašoj web stranici zanimljivim interaktivnim kvizovima i anketama 

Možda će vam se objavljivanje zanimljivih kvizova ili anketa, samostalno ili uz tematske članke, učiniti kao sporedna aktivnost, no ono može povećati interes za posjete vašoj stranici. Skeptični ste?

Pogledajte primjer američke content agencije Buzzfeed koja je izgradila milijunsko pratiteljstvo baš na svojim originalnim kvizovima. Svaki od njih može se samostalno podijeliti putem gumba na društvenim mrežama te tako dodatno generirati mentions.

Jedan od takvih interaktivnih kvizova s milijunskim odazivom je i kviz “S koliko se ovih nepopularnih mišljenja slažete?” Kviz nudi niz pitanja s mogućnošću odgovora u stilu “slažem se / ne slažem se”. A pitanja su složena intrigantno kako bi zadržala pažnju posjetitelja i isprovocirala brzinski odgovor. Jedno od pitanja u kvizu bilo je i sljedeće: “TV show Prijatelji dosadan je do boli i najprecjenjeniji je ikad”. Nas je zaintrigiralo da odmah odgovorimo i pogledamo u koji postotak “nevjernika” u show pripadamo.

mentions 3

Izvor: https://www.buzzfeed.com/sydrobinson1/unpopular-opinions-poll

Jednostavnost forme i originalan kut gledanja učinili su Buzzfeedove interaktivne kvizove legendarnim generatorima spominjanja ovog branda na webu.

#3 Postavite korisne alate na svoju stranicu poput online kalkulatora

Ljudi u svakodnevnom životu imaju brojne probleme i nedoumice, a brandovi koji im mogu ponuditi sadržaje s korisnim alatima za njihovo rješavanje postaju uspješni i često spominjani. Zato su ovi brandovi izgradili cijeli niz alata poput BMI kalkulatora ili raznovrsnih interaktivnih kalendara osmišljenih kako bi pratiteljima pružili pomoć oko pitanja koja ih muče. Prednost ovih alata je u tome što ljudi zapamte da na vašem web siteu mogu npr. izračunati indeks tjelesne mase ili buduću ratu kredita pa se često vraćaju na stranicu ili je preporučuju svojim prijateljima. Ubacivanje online kalkulatora i raznovrsnih interaktivnih kalendara na vašu web stranicu je dobar potez i za rezultate organskog pretraživanja sadržaja. Samo ne zaboravite da u vaš SEO uključite ključne riječi s pojmovima kao što su “kalkulator” ili “kalendar” kako bi vas Google bolje indeksirao i uvrstio u buduće rezultate pretrage.

Evo i primjera američkog CDC centra za prevenciju i kontrolu bolesti. Oni su na svoju web stranicu postavili BMI kalkulator uz pomoć kojeg posjetitelji mogu u trenu saznati jesu li pretili. Mi smo ispunili kalkulator te dobili upozorenje da smo u umjerenom riziku od dobivanja bolesti povezanih s viškom kilograma:

mentions 1

Izvor: Adult BMI Calculator | Healthy Weight, Nutrition, and Physical Activity | CDC

Bavite li se možda zdravstvom, a posebice ženskim zdravljem, razmislite o uključivanju interaktivnog kalendara ovulacije ili plodnih dana u vaš digitalni content. A ako ste u financijskom biznisu osmislite kalkulator za izračun mjesečne rate otplate kredita ili poreza kojeg korisnici trebaju platiti državi.

#4 Budite gost komentator na nekoj relevantnoj web stranici ili dogovorite suradnju s influencerom u branši

Pojavljivanje u gostima ili „guest posting“ još je jedan učinkovit način dobivanja mentionsa za vašu web stranicu. Cilj je objaviti kvalitetan ili zanimljiv čanak na tuđoj web stranici koja ima dobar Google ranking, a to će vam priskrbiti kvalitetan backlink te vam donijeti dodatno spominjanje. Ako ste stručnjak za digitalni marketing ili ste veliki ekspert za informatičko područje, odličan potez bila bi suradnja na stranici kao što je Netokracija.hr koja se kod nas etablirala kao „vodeći nezavisni, regionalni magazin… posvećen digitalnom poslovanju (i startupima), marketingu i kulturi“. Kod odabira partnera za guest posting, uvijek držite na umu da su relevantni backlinkovi jedan od ključnih faktora za rangiranje vaše stranice na internetu.

Osim „guest postinga“, odličan način da dobijete mentions je suradnja s važnim influencerima u vašoj branši. Oni vas mogu spomenuti na svojem blogu ili social media kanalima. Svaki influencer je priča za sebe, stoga provjerite njegovu relevantnost, broj pratitelja i utjecaj kojeg ima na njihovo mišljenje. Influenceri mogu na neintruzivan način introducirati vaš brand u svijesti svojih pratitelja i potaknuti interes za vaš brand ili web stranicu. Dobar primjer je američka nutricionistkinja Dasha koja preko svojih social media profila dijeli native blog članke u kojima između ostalog promovira i nutricionističke brandove:

 mentions 10

 Izvor: https://www.instagram.com/p/Cc3Tvdzu7Dv/

#5 Kreirajte infografike sa zanimljivim statističkim podacima iz vaše branše

Originalne infografike još su jedan magnet za dijeljenja i spominjanja na webu. Riječ je o grafičkim prikazima informacija, statističkih podataka, izdvojenih uvida i činjenica koje se brzo i lako pregledavaju, a svojom atraktivnošću plijene pažnju korisnika.

Dizajnerske agencije kao što su Lemonly ili Visual Capitalist izgradile su reputaciju sa svojim atraktivnim infografikama te su pridonijele uspjehu svojih klijenata stvarajući za njih kvalitetan grafički digitalni sadržaj. Pogledajte kako su dizajneri Visual Capitalista u jednoj svojoj popularnoj infografici objasnili zašto ljudski mozak žudi za infografikama. Mozak je, kažu njihovi stručnjaci, vizualno orijentiran te su sve potkrijepili znanstvenim dokazima i atraktivnim grafičkim prikazom:

mentions 6

Izvor: https://www.visualcapitalist.com/13-scientific-reasons-infographics/

Skoro 50% našeg mozga angažirano je na obradi vizualnih podataka, a 70% svih osjetilnih receptora nalazi se u našim očima. Ne tražite bolje argumente za kreiranje i objavljivanje infografika.

Kada pristupate njihovom kreiranju, istražite dobro područje kojim se bavite te istaknite zanimljive podatke koje ste otkrili. Prezentirajte ih u dopadljivoj vizualnoj formi i podijelite vaše infografike na vašim social media kanalima. Ako je infografika dobra, vjerujte nam na riječ, postići će pregršt dijeljenja i mentiona. To je zato što infografike potiču angažman kod pratitelja, brzo se uočavaju jer zahtijevaju samo minimum koncentracije, uvjerljive su i ostaju dugo u pamćenju.

Zaključno

U svakom slučaju objavljujte kvalitetan digitalni content kako biste generirali backlinkove i spominjanja vašeg branda ili web stranice. Spominjanja su važna za bolje indeksiranje vaše web stranice i bolju pozicioniranost na web tražilicama.

U vaš digitalni content miks ubacite interaktivne kvizove i ankete, infografike, online kalkulatore i kalendare, a dogovorite i guest posting vašeg stručnjaka na nekom važnijem web portalu. Ne zaboravite sve vaše aktivnosti podijeliti i na društvenim mrežama koje su danas važan katalizator i akcelerator vidljivosti branda ili stranice na internetu.

Link za dodatno čitanje:
6 Content Assets You Can Add To Make Your Blog Post a Link Magnet (contentmarketinginstitute.com)

Izbor radova