Vaša tvrtka ili brand slave rođendan ili bitnu obljetnicu te vam je palo na pamet da iskoristite tu priliku za stvaranje marketinške kampanje? Prvo, čestitamo i drugo, sjajna ideja!

Tvrtke i brandovi koriste rođendane i obljetnice kao način samorefleksije, okrećući se prošlosti kako bi naglasili svoj današnji uspjeh. Korištenjem bitnih datuma; rođendana, obljetnica i slično, tvrtke podižu brand awareness i privlače dodatnu pozornost među publikom kroz brand marketing.

Kako pozicionirati vaš brand i proizvode putem marketinškog obilježavanja obljetnice, izbjegavajući zamke u koje mnoge tvrtke upadnu? Otkrijte u nastavku.

Kada i kako trebate obilježavati posebne datume?

Obilježavanje godišnjice ili obljetnice vaše tvrtke zapravo je tek početak.

Najprije, dat ćemo jedan primjer kada i kako obilježiti obljetnice. Recimo da imate časopis koji izlazi na mjesečnoj bazi. Što trebate obilježavati? Stoti broj vašeg časopisa, ali i 10., 15., 20. i 25. rođendan. Okrugle brojke i rođendani na bazi broja 5 uvijek sjajno prolaze kod publike. Kako obilježiti te obljetnice? Spustite cijene reklamnog prostora te napunite časopis posebnim uredničkim sadržajem – Top 10 liste i slično.

Možemo spomenuti i sjajnu obljetnicu koja se obila o glavu. McDonald's je odlučio proslaviti milijardu prodanih hamburgera, što je zaista sjajna marketinška obljetnica koja u fokus stavlja najpoznatiji proizvod (hamburger), brojka je okrugla i pokazuje globalni uspjeh branda. No nakon nekog vremena, taj broj je zastario i McDonald's je odlučio zamijeniti slogan „milijarda prodanih hamburgera“ u „milijarde i milijarde prodanih hamburgera“, što je poprilično umanjilo efekt prvotne obljetnice.

Obljetnica treba biti specifičan broj koji ima značenje ne samo za vas, već i za vaše korisnike. Slavljenje milijardu prodanih hamburgera je snažna obljetnica, slavljenje „milijardi i milijardi prodanih hamburgera“ je razvodnjena verzija koja zvuči kao običan marketinški slogan.

American Airlines je drugi primjer dobrog i manje dobrog marketinškog obilježavanja bitnih obljetnica. Prvo su najavili 40. godišnjicu svojeg AAdvantage frequent flyer programa u kojem su nudili 40% više bonusa na putovanja članovima tog kluba. Sjajna obljetnica, sjajan način obilježavanja! No, nakon samo tjedan dana, American Airlines je promovirao i drugu obljetnicu – 98. rođendan tijekom kojeg su nudili ograničen broj letova za 98 dolara.

Navedeno predstavlja više problema. Prvo, obilježavanje 98. rođendana nakon 40. rođendana zasebnog programa nema baš smisla iz marketinške perspektive. Brojka nije okrugla, nije „catchy“ te ju korisnici neće doživjeti kao 100. rođendan. Uz to, marketinški prostor je ograničen. Četrdeseta obljetnica programa je zauzimala 100% marketinškog prostora, koji se prepolovio slavljenjem druge obljetnice samo tjedan dana nakon prve. Time su smanjili marketinški potencijal prve obljetnice, što umanjuje i potencijal druge obljetnice.

Još jedan odličan primjer originalnog i zanimljivog načina obilježavanja obljetnice jest način na koji je neprofitna udruga Citizen CPR Foundation (CCPRF), koja se bavi podizanjem svijesti o postupku oživljavanja ljudi, iskoristila 50. godišnjicu CPR-a, odnosno postupka oživljavanja, kako bi skrenula pozornost na dvojicu ljudi koji su definirali i izumili taj postupak.

Kako su došli do te brojke? Netko unutar udruge je čitao članak objavljen 1960. godine, gdje se prvi put opisivao postupak “masaže srca zatvorenog prsnog koša” u časopisu Journal of the American Medical Association koji je napisao gore spomenuti dvojac.

Time su podigli svijest o njima, kao i o konferenciji koju su krajem godine održavali. Uz dva izumitelja, konferencija je ugostila i 50 ljudi kojima je život spašen tim postupkom. Uz to, udruga je napravila i dijelila prigodnu knjižicu koja priča priče svih 50 preživjelih.

Marketinški potez koji su izveli je bio nevjerojatno uspješan. Imali su okruglu obljetnicu, nisu ju odlučili slaviti samo „administrativno“, nego su napravili konferenciju kojoj su fokus osobe - zaslužne za nebrojeno mnogo spašenih života, te 50 ljudi kojima je život spašen tim postupkom.

Koje lekcije možete naučiti iz ovih primjera?

Više je lekcija koje možemo izvući iz ovih primjera.

Prvo, vodite računa o brojkama. Svaka obljetnica ili godišnjica se bazira na broju koji je okrugao ili na bazi broja 5 ili 10. To znači da za rođendan ili obljetnicu ciljate brojeve kao što su 10., 15., 20., 25., 50., 100. i slično. Isto tako, ako se bavite prodajom, dobro je obilježiti obljetnicu prodaja vaših proizvoda – prodan tisućiti proizvod, naprimjer. Brojka treba biti pamtljiva i veću snagu ima, recimo, 50. obljetnica nego 52. obljetnica.

Drugo, iskoristite obljetnicu da napravite i određeni pogled u prošlost. Obljetnice su savršeno vrijeme da napravite retrospektivu, date svojim korisnicima insight u početke vašeg branda, sve što je vaša tvrtka „preživjela“ i slično. Recimo, ako slavite 20. godišnjicu, možete spomenuti da je vaša tvrtka preživjela svjetsku recesiju i globalnu pandemiju. Kroz obljetnicu se možete osvrnuti na vaše skromne početke, sve krize koje se preživjeli, kako ste preživjeli i što vas čeka u budućnosti.

Treće, budite originalni. Obljetnice su bitne jer pokazuju korisnicima da ste ozbiljan brand i zato iskoristite priliku da ju proslavite na što originalniji način. Ako vaš brand slavi 20. obljetnicu, nemojte biti skromni i podijeliti jedan post na Facebooku. Napravite mjesec slavljenja vas i vaših korisnika.

Time dolazimo i do zadnje točke - u svoju obljetnicu uvijek uključite i svoje korisnike. Kada slavite svoj rođendan, ne slavite ga sami, zar ne? Pa zato i rođendan ili obljetnicu svoje tvrtke proslavite zajedno sa svojim korisnicima. Uključite ih u slavlje kroz raznorazne popuste, poklone, prilike, a isto tako im se u komunikaciji zahvalite i fokus stavite na njih – oni su razlog zbog kojega slavite obljetnicu i to im dajte do znanja.

Slavlje za pamćenje

Kroz primjere i lekcije dobili ste okvir koji vam treba za slavljenje vaše obljetnice. Kada se izvedu na ispravan način, mogu dovesti do stvaranja snažnih brand emocija i brand loyaltya među vašim korisnicima, podizanja brand awarenessa među ljudima koji ne znaju za vaš brand i na kraju – većih profita. Da potpuno pojednostavimo, obilježavanje obljetnica je besplatan PR, ali i prilika da napravite zaista izvrsnu marketinšku kampanju. Nemojte propustiti tu priliku.

Izbor radova