Iako neki stručnjaci za digitalni marketing tvrde da je hashtag već odavno mrtav, uspjeh brojnih hashtag kampanja i influencera koji koriste trendy hashtagove u svojim popularnim objavama pokazuje upravo suprotno. Hashtag je još uvijek odličan način da povećate reach vaših marketinških kampanja na društvenim mrežama te postignete veći engagement fanova.

hashtag drustvene mreze

Mali znak koji čini veliku razliku. To bi bio najkraći “prodajni” opis popularnog hashtaga. Riječ je o ključnoj riječi ili frazi kojoj u vašim objavama na društvenim mrežama pridodajete mali znak # kako biste indeksirali vaš digitalni content, tj. stavili ga u određenu tematsku kategoriju.

Dodate li na primjer hashtag #BookLovers ili #GoodReads vašoj Instagram objavi o knjizi koju ste upravo pročitali, zaljubljenici u knjige moći će lakše pronaći što imate reći o toj temi.

Hashtag jednostavno kategorizira vašu objavu i čini je vidljivijom demografskoj skupini koja je zainteresirana za ciljanu kategoriju ili temu. On praktički na organski način pomaže boljoj vidljivosti vaše objave te time i vašem marketingu na društvenim mrežama. Kako ističe Clodagh O’Brien, autorica na poznatom blogu Digital Marketing Institute: “Ako ga koristite ispravno, hashtag će vam pomoći da privučete ljude zainteresirane za vašu temu te tako povećate utjecaj i broj pratitelja.”

Trik je samo u tome da pronađete pravi hashtag koji će odgovarati vašem digitalnom contentu te se svidjeti potencijalnim pratiteljima.

Kako kreirati učinkoviti hashtag?

Budite kratki, konkretni, jednostavni. Slijedite trendy teme i hashtagove, pratite što rade influenceri na društvenim mrežama, budite originalni i lako pamtljivi. Kreirajte tzv. hashtag kampanju i još više popularizirajte svoje objave putem hashtaga. To su načela kojih se trebate držati prilikom kreiranja hashtagova u vašim objavama na Twitteru, Instagramu, Facebooku ili TikToku.

Slijedite načelo jednostavnosti, ne zbunjujte pratitelje

Digitalni svijet je napučen mnoštvom različitih hashtagova. Nemojte toj kakofoniji glasova dodati još jedan komplicirani ili zbunjujući hashtag. Radije se fokusirajte na jasnost ili jednostavnost u izričaju.

Kreirajte takav hashtag koji će jasno komunicirati vašu temu. Ako se bavite prodajom vrtnog namještaja kreirajte jednostavne hashtagove kao što su #VrtniNamjestaj, #VrtneLezaljke, #VrtneGarniture tako da ljudi koje primjerice zanima vrtna garnitura mogu prilikom pretrage naići na vaš post. Želite li izbjeći da vas ipak ne percipiraju kao dosadan ili još jedan sličan brand za vanjski namještaj, objavi dodajte malo “začina” te se poigrajte riječima uz hashtagove #ZivotNaOtvorenom #MjestoPodSuncem #LjetnaZabava.

Također, nemojte stvarati konfuziju zbog koje ćete se morati ispričavati pratiteljima ili imati negativan publicitet. Evo primjera katastrofalne pogreške koju je počinio američki proizvođač slastica Entenmann's.

Oni su na dan sudskog oslobođenja Casey Anthony, majke optužene za ubojstvo vlastite kćeri, pustili hashtag #NotGuilty želeći reći kako se nitko ne bi trebao osjećati krivim ako uživa u malim slatkim zadovoljstvima koje pružaju njihove slastice. Čim su shvatili kakav su gaf napravili, ispričali su se javnosti putem objava na društvenim mrežama:

 hashtag 1 inline

Izvor: The 10 Worst Hashtag Fails on Twitter of All Times - Miappi

A da su njihovi stručnjaci iz odjela digitalnog marketinga pratili vijesti, posljednje trendove ili liste trendy hashtagova mogli su izbjeći katastrofu.

Što nas dovodi do sljedećeg savjeta…

Koristite hashtagove koji su u trendu

Riječ je o hashtagovima koje ljudi najčešće prate na društvenim mrežama u određenom vremenskom razdoblju. Ti hashtagovi mogu biti vezani uz određene brandove i njihove nove proizvode, društvene ili kulturne trendove, viralne teme o kojima se priča.

Kada je primjerice počeo lockdown tijekom epidemije koronavirusa i kada su ljudi zbog toga počeli raditi od kuće, stvorili su se popularni hashtagovi #StayHome i #WorkFromHome. Brandovi poput Ikee s uvijek agilnim odjelima digitalnog marketinga brzo su uskočili u trend i u svoje su objave uvrstili ove hashtagove.

Ikea je čak i slogan svoje kampanje #StayHome pretvorila u efektan hashtag prisvajajući popularnu frazu u svoju korist.

Video:

 Izvor: https://youtu.be/zg0Hei0cjl0

Jimit Bagadiya sa stranice Social Pilot daje još nekoliko korisnih savjeta u vezi s hashtagovima koji diktiraju trendove. Budite prvi koji će koristiti neki trendy hashtag dok je još svjež i nije se izlizao od uporabe te probajte pronaći one hashtagove koji su nišni za vaše područje rada, a da se s njima potrošači ili pratitelji mogu povezati.

Pratite što rade popularni influenceri

A tko je pozvaniji za pitanja povezanosti sa fanovima ako ne popularni influenceri? Iz njihovih objava na društvenim mrežama saznat ćete koji su hashtagovi “in”, to jest na koje se hashtagove lijepe pratitelji te ih potiču da komentiraju ispod njihovih postova.

Najbolji savjet je da potražite influencere u svojoj branši ili tržišnoj niši, ljude koje publika rado prati na social media kanalima. Usporedite nekoliko dobrih influencera i kojim se hashtagovima služe. Proanalizirajte koje su im objave popularnije od drugih i koliki broj hashtagova koriste po postu. Samo ćete na taj način, tj. analizom više ili manje uspješnih influencer marketing aktivnosti, saznati što bolje prolazi kod pratitelja.

Ako se primjerice bavite modom naučit ćete od modne influencerice Emme Hill da je uz “tipične” hashtagove kao što su #SpringOutfits ili #WinterFashion dobro imati i originalne ključne fraze kao što su #SweatherWeather ili #SecondHandButGrand. Malo originalnosti uvijek može zaintrigirati nove pratitelje i donijeti bolji engagement rate.

Budite originalni, izbjegavajte generičke hashtagove

A kad smo kod originalnosti… nemojte se bojati biti jedinstveni. Izbjegavajte generičke hashtagove ako želite privući nove pratitelje. Bavite li se na primjer digitalnim marketingom, hashtagovi poput #DigitalniMarketing ili #ContentMarketing lijepo će kategorizirati vaš sadržaj, no njihova generičnost i sveopća raširenost neće privući veći broj novih fanova budući da će se vaša objava utopiti u moru onih s istim hashtagom.

Stoga uz generičke, kreirajte i originalne hashatgove koji će vas izdvojiti od konkurencije. Jimit Bagadiya daje primjer KitKata koji se istaknuo svojim jedinstvenim hashtagom #HaveABreak (#UzmiPauzu). KitKat je pametno zauzeo semantički teritorij rekreacije i opuštanja kako bi svaki put u svijesti potrošača vezao riječ pauza (break) uz njihov brand. Na određeni način hashtag #HaveABreak postao je dio popularne kulture i kao viralni meme proširio se na social media kanalima.

No KitKat nije stao samo na tome. Prije dvije godine pokrenuli su viralnu kampanju na društevnim mrežama posvećenu 85. godišnjici branda pod krovnim hashtagom #ABreakForHaveABreak.

 hashtag 2 inline

Izvor: Fab News

Kampanjom su pozivali fanove da se “odmore” od postojećeg slogana i hashtaga branda te kreiraju novi kojim će u natječaju osvojiti nagradu vrijedu 85 sati pauziranja uz KitKat.

Fanove se ohrabrivalo viralnim videom s prijedlozima novih slogana/hashtagova kao što su #HaveAPause, #HaveAChitChat, #HaveARest, #HaveAFingerSnap i pozivalo da budu kreativni te daju svoje originalne prijedloge. Ne treba ni isticati da se KitKat originalnošću pristupa istaknuo u tolikoj mjeri da su se profili na društvenim mrežama fanova zarazili igrom kreiranja hashtagova što je KitKatu donijelo velik publicitet i mnoštvo novih pratitelja.

Uz to, kampanje ovog tipa pretvaraju pratitelje u aktivne kreatore digitalnog contenta koji svojevoljno proizvode sadržaje za omiljeni brand.

Sjajan uspjeh KitKat kampanje vodi nas možda i do ključnog savjeta:

Kreirajte hashtag kampanju koja će “zaraziti” društvene mreže

Korisnici digitalnih kanala najbolji su promotori brandova te ključni sastojak uspješnog maketinga na društevnim mrežama.

A ništa bolje neće angažirati fanove od dobre hashtag kampanje. Kao što joj i samo ime kaže, hashtag kampanja je takav oblik digitalnog promoviranja branda koji se koristi krovnim hashtagom kao nositeljem kampanjskog slogana ili glavne ideje kampanje.

Lansiranjem hashtag kampanje možete značajno povećati izglede za uspjeh vašeg digitalnog marketinga. A prednosti su brojne:

  • Eksponencijalno ćete povećati reach i engagement rate vaše digitalne kampanje – pogotovo ako u kampanju uključite influencere koji će vaš hashtag podijeliti na svojim digitalnim kanalima te pozvati i svoje pratitelje da im se pridruže u podršci kampanji.
  • Poboljšat ćete SEO ranking vaših digitalnih kanala.
  • Dobit ćete besplatan angažman fanova koji će se i sami uključiti u kreiranje contenta za vas (ugledajte se na već spomenuti KitKat).

Tražite dobar primjer hashtag kampanje?

hashtag 3 inline

Izvori: Swomagazine i Truly Deeply

Poznati modni brand Calvin Klein lansirao je 2014. godine uspješnu hashtag kampanju #MyCalvins (moje kalvinsice). U njoj je poklonike branda pozvao da se fotografiraju u svojim kalvinsicama te fotografije objave na profilima na društvenim mrežama uz dodani krovni hashtag #MyCalvins. Kampanja je započela sudjelovanjem Justina Biebera i Lare Stone u donjem roblju Calvina Kleina koji su se pojavili u viralnom videu, a kasnije i na svojim Facebook, Twitter i Instagram profilima podijelili fotografije s hashtagom kampanje.

Odaziv fanova je bio ogroman. Ljudi su se fotografilrali u kalvinsicama ponosno sugerirajući da uz casual odjeću Calvina Kleina mogu zasjati, sanjariti, boriti se… ili čniti što im je volja.

Zaslugom kampanje Calvin Klein je na Facebooku dobio preko 2 milijuna novih pratitelja, skoro 2 milijuna na Instagramu te milijun novih pratitelja na Twitteru.

Pa vi recite da je dobri stari hashtag mrtav kao što tvrde neki skeptici u digitalnom marketingu.

I još jedna preporuka za kraj. Sigurno se pitate koliko je hashtagova dobro imati po objavi na pojedinim digitalnim kanalima? Ovdje je važno uvažavati nepisana pravila svakog pojedinog digitalnog medija, no isto tako treba paziti da s brojem hashtagova ne pretjerate.

Ne pretjerujte s brojem hashtagova po objavi

Kako upozorava Jimit Bagadiya: korištenje više od 10 hashtagova po objavi na pojedinim društvenim kanalima može smanjiti engagement rate do čak 68,2%!

Među stručnjacima za digitalni marketing prevladava sljedeće mišljenje:

  • Twitter – budući da na ovoj platformi vlada ograničenje u broju znakova po objavi, budite jako umjereni i nemojte koristiti više od 2 hashtaga!
  • Instagram – od svih digitalnih platformi najviše ohrabruje kreiranje hashtagova, dopušta vam do 30, ali je preporučljivo da se držite nekih 9-11 hashtagova, ne više.
  • Facebook - najbolje 2 hashtaga po objavi, jedan koji se tiče sadržaja objave, drugi koji je vezan uz vaš brand.
  • LinkedIn – preporučuje se maksimalno 5 hashtagova po objavi, ako pretjerate postoji opasnost da vam ova platforma objavu označi kao spam!
  • TikTok – oko 4 ili 5 hashtagova, redovito refreshajte bazu hashtagova na ovoj platformi jer je najviše podložna izmjenama trendova!

Slijedite naše savjete i postanite i vi #HashtagMajstor u vašoj sljedećoj kampanji na društvenim mrežama.

Zapnete li s reachom vaših objava ili engagementom fanova uvijek možete potražiti pomoć agencije za digitalni marketing kao što je LOGIC.

 

Izvori:

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/how-to-use-hashtags-in-social-media
https://digitalmarketinginstitute.com/blog/infographic-the-5-steps-of-keyword-research
https://www.socialpilot.co/blog/how-to-use-hashtags-effectively-in-social-media-marketing
https://blog.miappi.com/10-worst-twitter-hashtag-fails-time
https://displaypurposes.com/blog/are-instagram-hashtags-dead-why-hashtags-arent-working/
https://marketsplash.com/hashtag-campaigns/

Izbor radova