Digitalni content čitaniji je od bilo kojeg drugog sadržaja, a digitalni mediji koji svoj sadržaj objavljuju na web stranicama, portalima ili društvenim mrežama danas su korisnicima prvi izvor informacija. Ukoliko smo u potrazi za nekim proizvodom ili uslugom, prva stvar koju činimo u većini slučajeva jest da „pitamo Google“. Na taj način, ako potencijalni kupac googla vaš web ili vas zaprati na društvenim mrežama, veća je vjerojatnost da će kupiti vašu uslugu ili proizvod – ako mu se svidi način na koji ih prezentirate.

content marketing mala poduzeca

Ako spadate u male tvrtke, znate koliko je u vašem poslovanju važan kvalitetan sadržaj na web stranici ili društvenim mrežama. Kvalitetan content i povezivanje s kupcima preko digitalnih platformi način su na koji mnoge male (ali i velike) tvrtke direktno dolaze do svojih kupaca. Za razliku od velikih kompanija, male tvrtke vjerojatno nemaju tim ljudi koji se bavi digitalnim i content marketingom. Stoga vam donosimo neke smjernice kojih se potrebno pridržavati ako želite kreirati digitalni sadržaj koji će privući vašu ciljnu publiku.

1) I offline poduzeća trebaju online sadržajni marketing

Tvrtke koje posluju offline, za razliku od online tvrtki, svoje proizvode i usluge prodaju uživo. Premda sve više brandova svoje proizvode nudi online, putem web shopa, online platformi i web stranica, i dalje je mnogo malih poduzeća koja svoje proizvode nude isključivo na fizičkim lokacijama, u trgovinama, restoranima, galerijama i sl.

Ipak, i offline poduzeća trebaju razmišljati o contentu koji plasiraju digitalno kao načinu da se što više osoba upozna s brandom. Prema istraživanju platforme Semrush provedenom 2021. godine, 95 posto ispitanika koji posluju offline, izjavilo je da imaju određenu razinu uspjeha u content marketingu, dok 30 posto izjavljuje da content marketing za njih predstavlja „veoma uspješan“ način predstavljanja proizvoda.

original

Izvor: https://www.semrush.com/blog/content-marketing-for-small-businesses/

2) Neka vaš content govori o onome što vam je važno

Ništa neće približiti vaš brand kupcu bolje od vaše autentične priče. Kada stvarate content koji govori o srži vašeg branda, povezujete se s potencijalnim kupcima koji prepoznaju autentičnost i identificiraju se s vašom pričom. Kada na taj način počnete razmišljati o contentu koji želite plasirati, vrijedi se zapitati sljedeća pitanja:
- Što je moje područje stručnosti?
- Što mi je važno?
- Kako da to približim svojoj ciljnoj publici?

Ovakav pristup kreiranju sadržaja veoma dobro možemo vidjeti kod tvrtke Ifixit koja putem web shopa prodaje alat za popravke. Ali, osim što prodaje alat, Ifixit ima priču. Komunicira s kupcima razlog zašto prodaje alat putem inspirativnog bloga i članaka na temu kako popravak, umjesto kupnje novog proizvoda može koristiti pojedincu, ali i planeti. Unutar svog web shopa nudi niz tutoriala kako nešto popraviti, ali i forum gdje posjetitelji mogu pronaći relevantne informacije od drugih članova.
Ifixit je na taj način, umjesto kupaca pridobio zajednicu korisnika, što je doprinijelo veoma uspješnom širenju poslovanja ove tvrtke.

Screenshot 2022 09 07 at 14.13.44

Izvor: https://www.ifixit.com/Right-to-Repair?pk_vid=4e1aa8eba51197e11658216738dcd059

Kako ističe Brian Moran, CEO i osnivač tvrtke Small Business Edge: „Vlasnici malih poduzeća mogu zaokupiti pažnju svoje ciljne publike tako što će ispričati priču kroz digitalni content marketing. Iskoristite svoju misiju i jedinstvene temelje na kojima je vaš brand izgrađen kako biste toj priči udahnuli život.“.

3) identificirajte kanale kroz koje će vaš digitalni sadržaj doći do ciljne publike

Osim web stranice i pisanja bloga, najlakši način da dođete do vaše ciljne publike je vođenje društvenih mreža. Ali, prije nego krenete, zapitajte se – na kojim društvenim mrežama se moja ciljna publika najdulje zadržava i putem koje najviše komunicira?

Marketinški stručnjak Neil Patel navodi kako je, prije objave contenta na određenoj digitalnoj platformi, nužno poznavati tko je vaša ciljna publika i na kojim plaformama je ona aktivna. Kako biste to učinili, dobro je proučiti svoju konkurenciju i pogledati na kojoj platformi oni imaju najveći doseg. Također, nužno je koristiti alate poput Google Analyticsa kako bi se utvrdilo online ponašanje potrošača.

Dobar primjer prepoznate ciljne publike i contenta usmjerenog na nju je američki beauty portal Byrdie. Golemu uspješnost ovog portala osnivači duguju dobro odabranim temama i dugačkim blogovima i člancima u kojima ih obrađuju (ovakav format osnivačice su prepoznale kao dobar za njihovu publiku i očito su bile u pravu). Portal Byrdie je izvrsnom SEO optimizacijom i kvalitetnim contentom uspio ostvariti izniman organski reach, kako navodi Terakeet.

TKBI Blog Top10 Brands v02

Izvor: https://terakeet.com/blog/byrdie-seo-case-study/

Poslovni model bio je (naizgled) jednostavan – osmisliti izvrstan content, optimizirati ga za pretraživanje i unovčiti poslovanje putem affiliate marketinga. Što nas dovodi do sljedeće točke:

4) Prvo dolazi priprema, a onda plasiranje contenta

Content koji prezentirate svojim potencijalnim kupcima samo je dio marketinške slagalice. Prije nego se sadržaj krene dijeliti putem digitalnih platformi, potrebno je napraviti dobru pripremu. Što to znači?
Margita Loktionova s portala Semrush, navodi kako dobra priprema uključuje sljedeće:
- SEO optimizaciju web stranice, kako za korisnike tako i za tražilice
- Design i copywriting vještine
- Nezanemarivanje e-mail marketinga i sadržaja koji se može preuzeti, kao i CTA (call to action) opcije unutar vaših blogova.

 5) Pitajte stručnjake

Zaključno, ako još ne ulažete u digitalni marketing – trebali biste. Ovakav način prezentacije vaših proizvoda ili usluga vrlo je efikasan i ne zahtijeva veliki budžet, a omogućuje kontrolu nad vrstom sadržaja koju dijelite i vremenom kada ju dijelite. Ipak, postoji niz „pravila“ koje pritom treba slijediti kako biste bili sigurni da se vaš content ne gubi u izobilju ostalih online informacija, a postoje i učestale greške koje treba izbjegavati.

Stoga, ako niste sigurni kako autentičnu priču vašeg branda prezentirati u obliku digitalnog contenta i na taj način doći do svoje ciljane publike, naši stručnjaci su tu za vas.

Izvori za dodatno čitanje:

https://www.semrush.com/blog/content-marketing-for-small-businesses/
https://neilpatel.com/blog/small-business-content-marketing/
https://uproer.com/articles/small-business-content-marketing/
https://terakeet.com/blog/byrdie-seo-case-study/

Izbor radova