Tijekom posljednjih nekoliko godina svjedočili smo padu učinkovitosti tradicionalnih načina oglašavanja. Čitatelji su se umorili od prevelike količine oglasa koji ih svakodnevno preplavljuju zbog čega na njih više i ne reagiraju. Stručnjaci za digitalni marketing pronašli su rješenje u native oglašavanju koje se pokazalo uspješnijim od tradicionalnog internetskog oglašavanja.

Native oglasavanje

 

Što je Native oglašavanje?

Native Advertising Institute definirao je native advertising kao plaćeno oglašavanje u kojemu oglas odgovara obliku i funkciji sadržaja medija na kojem se prikazuje. Pojavljuje se na web lokacijama gdje se prirodno uklapa u okvire platformi na kojima se objavljuje. Oglašivači plaćaju takvu vrstu oglasa kako bi publika koja prati sadržaj neke platforme kliknula na oglas koji stoji u sadržaju, a usmjerava na drugi sadržaj.

Zašto bi posjetitelj web stranice kliknuo na oglas? Zato što native oglašavanje nije agresivan i ne ometa normalno ponašanje korisnika koji je posjetio internetsku stranicu. Zamislite da ste pretražili neku Internetsku stranicu na kojoj iskaču različiti baneri koji vas ometaju i zbog kojih ne možete pratiti sadržaj onoga što vas zanima. Sigurno ste bili u situaciji u kojoj niste mogli pronaći gotovo nevidljivi X da biste ugasili oglas. Zbog tog lošeg iskustva, vjerojatno ste izašli iz web stranice i ne planirate ju više posjetiti.

Kako native oglašavanje funkcionira?

Danas je native oglašivački format sve više prisutan kao dio marketinške strategije agencije za digitalni marketing. Da bi se osmislio dobar i kreativan native sadržaj, marketinška agencija u svoje oglasne kampanje uvrštava tekst, video, fotografije, infografike i zanimljive činjenične podatke sve kako bi neometano navela korisnika stranice da klikne na ad. Prema tome, uspjeh „prirodnog“ oglašavanja ovisi o dobro kreiranom sadržaju zbog čega podsjeća na content marketing. Ipak, ta dva pojma se razlikuju po publici i kanalu na koji se sadržaj objavljuje. Native advertising ovisi o publici koju je privukla web stranica na koju se oglas objavi, dok se kod content marketinga kreira sadržaj za vlastiti kanal.

Vjerojatno ste čuli za Ad-blocker koji pretraživači sve češće koriste kako bi blokirali reklame koje žele ignorirati. Oglašivačima više nije dovoljno promijeniti boju oglasa ili naglasiti ključne riječi jer potrošači su ti koji diktiraju kakav sadržaj im najviše odgovara. Prema tome, kreatori oglasa postaju dionici u kreiranju samog sadržaja. Zbog toga rade na stvaranju oglasa koji korisnika neće motivirati na korištenje alata koji blokira reklame. Native oglasi se nalaze posvuda – na web stranicama, portalima, newsfeedovima, prodajnim emisijama, u novinarstvu.

Vrste formata native oglasa

Različite nativne oglase možemo podijeliti u tri osnovne vrste: In-feed ili ulaz u sadržaj, oglasi za preporuku sadržaja te brendirani sadržaj. Oglasi koji se nalaze u feedu često se pojavljuju kao sponzorirani postovi na Facebooku ili Instagramu ili kao promovirani tweetovi na Twitteru. Učinkoviti su zbog svoje nenametljivosti i jednostavnog sadržaja koji ne obuhvaća slogane kampanja koje koristi agencija za digitalni marketing.

Jeste li možda nekada primijetili oglas koji pomalo iskače iz okruženja u kojem se nalazi? Možda vam je djelovao kao da ne pripada web stranici na kojoj se nalazite? Npr. na web stranici neke zdravstvene organizacije ugledali ste oglas koji nije značajan nekoj zdravstveno temi. Content recommendation ads ili oglasi za preporuku sadržaja nisu uvijek relevantni za web stranicu na kojoj se nalaze, ali svejedno ih ubrajamo u nativne oglase.

Posljednja vrsta native oglašavanja je branded content ili brendirani sadržaj koji je najčešće objavljen u formatu uredničkog članka na web stranici. Vjerojatno ste primijetili takvu vrstu oglasa koji izgleda kao klasičan reklamni članak u novinama ili časopisu, samo što je ovaj sponzoriran.

Kako se mjeri uspjeh nativnog oglašavanja?

Uspjeh native oglašavanja obično se mjeri prema angažmanu publike. Ovisno o tome koliko su se pojedinci angažirali oko oglasa, aktivno zainteresirali ili uključili u sadržaj. Svi prikazi, klikovi i vrijeme provedeno na web stranici mogu se analizirati i mjeriti te pokazati je li oglas privukao publiku. Najveći izazov oglašivača je pronaći targetnu skupinu koja će klikati na oglase. Ovisno o ciljevima poslovanja marketinške agencije i o kampanji koju vodi, definira se ciljana skupina potrošača.

Jedan od najučinkovitijih načina koji garantiraju uspjeh je suradnja s influencerima. Uložili su puno vremena i truda na prikupljanju sljedbenika i pretplatnika kojima agencija za digitalni marketing može pristupiti. Sadržaj je bolje primijećen ako ga predstavi influencer nego kada je plasiran kao oglas na web stranici. Facebook, Instagram i Snapchat su najpovoljnije društvene mreže za pronalazak željene ciljane skupine.

Trendovi u native oglašavanju

Zbog sve više prisutnih stručnjaka i alata u blokiranju oglasa, oglašivači poduzimaju sve što je u njihovoj moći kako bi iznijeli nove ideje kako komercijalne poruke učiniti privlačnijima. Svakodnevno rade na poboljšanju kvalitete sadržaja, što kod tradicionalnih formata, što kod inovativnih formata. Nešto na čemu se u posljednje vrijeme stavlja fokus je stvaranje native oglasa koji su više orijentirani na brend oglasa, ali koji su kreirani u obliku dobre priče. Oglašivači više neće skrivati promoviranje brenda, nego će ga potpuno izložiti jednostavnim izgledom i nenametljivošću što će privući publiku. Osim toga, radit će se na izgradnji boljih strategija kojima će se provoditi kvalitetne analize te mjeriti učinkovitosti native oglašavanja.

Izvor: https://www.forbes.com/sites/steveolenski/2015/11/12/6-types-of-native-advertising-and-how-each-can-benefit-your-business/?sh=6f871b364455
https://blog.nativeadvertisinginstitute.com/native-advertising-ultimate-guide

Izbor radova