Jedno od češćih pitanja klijenata digitalne marketinške agencije  je “Treba li nam TikTok i kako se uopće reklamirati na njemu?” Pa smo pomislili, zašto ne bismo napisali blog post kao odgovor svima koji se pitaju isto pitanje?

Za početak - što je uopće TikTok? 

Aplikacija je svoj život počela kao Douyin te se rapidno proširila po Kini, istočnoj Aziji, Indiji i Rusiji. Nakon spajanja s drugom kineskom aplikacijom Musical.ly 2018. godine, došlo je do još brže ekspanzije putem Android i iOS store frontova. 

Da bismo prikazali koliko je TikTok bitan u 2021, iskoristit ćemo i neke brojke. Trenutno je oko 689 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, dok Douyin, kineska verzija aplikacije, ima preko 600 milijuna aktivnih korisnika mjesečno. Aplikacija je skinuta gotovo 2.6 milijardi puta do kraja 2020. Procijenjena vrijednost TikToka je oko 50 milijardi dolara.

Popularnost aplikacije je dovela i do poznatijeg skandala gdje je bivši američki predsjednik Donald Trump prijetio zabranom aplikacije u Sjedinjenim Američkim Državama ako se ona ne proda “nekoj od uglednim američkih korporacija”. Novi američki predsjednik Joe Biden je bez razmišljanja odustao od te ideje. 

 

tiktok marketing musical.ly

TikTok + Musical.ly - match made in heaven. (Izvor)

 

Malo je reći da je pojava TikToka izazvala pomutnju u društvenomrežnoj sferi. Prva faza je bila nerazumijevanje, druga faza odbijanje i na kraju u trećoj fazi je došlo do - iskorištavanja.

Marketinški stručnjaci, kao i burzovni mešetari, moraju imati šesto čulo za prepoznavanje prilika. Već smo spomenuli kako su neki od njih prepoznali podcast (hiperlink na podcast post) kao profitabilan način reklamiranja, a slična stvar se dogodila i sa TikTokom. 

Jasna je privlačnost TikToka. Kao i tijekom zlatne groznice, TikTok je još uvijek nedovoljno istražen, nije saturiran i predstavlja određenu “novu zemlju” za sve nas marketingaše.

Brendovi kao Chipotle, GymShark, Crocs i Boohoo, između ostalih, iskorištavaju najbolje prakse reklamiranja na TikToku, što dovodi do ogromnog broja pogleda i engagementa na njihov content, porasta pratitelja i naposljetku - porasta brand awarenessa i brand lovea. 

Pravo je vrijeme, je li i pravo mjesto?

Ok, vrijeme je da dođemo do onog što vas ustvari zanima - trebate li se reklamirati na TikToku i kako se uopće reklamirati na TikToku?

Na TikToku nisu samo djeca! 

Ovaj plot twist nećemo sačuvati za kraj, nego ćemo ga hitchcockovski iskoristiti u sredini članka. Da, većinom su djeca i tinejdžeri (41%), ali druga najbitnija skupina korisnika su mlađi milenijalci do trideset godina. Zašto je ovaj podatak relevantan?

 

tiktok prosječne godine

Koliko godina zapravo imaju TikTok korisnici? Dovoljno, prema ovim podacima. (Izvor)

 

Poznavanje vaše ciljne skupine uvijek je bitno, a pogotovo ako se želite oglašavati na TikToku. Recimo da su vaša ciljna skupina žene od 45 do 55 godina. Trošenje novaca na suradnje s influencerima, stvaranje originalnog contenta na TikToku i ostale marketinške TikTok strategije jednostavno neće biti efikasne. 

Ako ste nastavili čitati poslije zadnje rečenice, ciljate na Gen Z i mlade milenijalce, odnosno ljude od 18 do 30 godina. U tom slučaju, TikTok može biti nevjerojatno efikasan alat za širenje vašeg branda, ali uz par asteriska. 

Ok, sad znate trebate li se reklamirati na TikToku, idemo istražiti kako se reklamirati na TikToku. 

Zasada su tri i pol glavna načina promoviranja svog brenda na TikToku. 

Prvi način je jednostavan, napravite kanal i počnite stvarati originalan video content. Zvuči jednostavno, znamo, ali kao i svaka društvena mreža, i TikTok ima svojih minucioznosti o kojima treba voditi računa. 

Za početak, da zagrijete svog community managera, pratite hashtagove u trendingu, meme formate koji su eksplodirali i prema tome stvarajte svoj content, a kasnije će on dolaziti puno lakše i prirodnije. 

Organski reach na TikToku je ogroman, no stvaranje konkretnog engagementa se događa samo kada content rezonira s publikom i nepisanim pravilima platforme. Ili da kažemo izravnije - reklamiranje radi reklamiranja ne prolazi na TikToku. 

 

 mlinar tiktok marketing

 

Za sjajan domaći primjer stvaranja contenta, pogledajte TikTok Mlinara.

 

Drugi način za promoviranje na TikToku je suradnja s influencerima. Da, znamo, čini se očito, ali poslušajte nas! 

TikTok influenceri su posebni iz više razloga. Većina njih je ekskluzivna za TikTok i tamo stvara cijeli svoj content. Također, sve alate imaju u malom prstu i najbitnije, znaju prepoznati prednosti i trendove koji bi bili najbolji za vaš brend. 

Uz sve to, TikTok je osmislio i Creator Marketplace, određeni hub čija je svrha povezati content kreatore na TikToku i brendove. 

 

 tik tok creator marketplace marketing

TikTok Creator Marketplace ilitiga sajam influencera.

 

Treći način najlakši je na papiru i potencijalno najteži za uspjeh, no benefiti su ogromni. 

Pokrenite hashtag challenge! 

Stvaranje challengea može dovesti do toliko željene viralnosti, pozitivne naravno. Da ne objašnjavamo previše, dovoljno je samo uzeti primjer E.l.F cosmetics i njihove #eyelipsface kampanje koja je privukla više od 4 milijarde viewova i 5 milijuna videa. Dovoljno da AdWeek tu kampanju proglasi najuspješnijom na TikToku. 

E sad, vjerojatno ste se pitali - “Zašto tri i pol načina?”

Zadnji način je klasično digitalno reklamiranje, slično kao na ostalim društvenim mrežama. Ključna riječ je “slično” jer TikTok reklame su još uvijek u razvojnoj fazi. 

Tri su mogućnosti reklamiranja - in-feed reklame, slično kao i na Instagramu, sponzorirani hashtag challenge i banner reklame koje se pojavljuju kada korisnik uđe u aplikaciju. Targetiranje je zasad također ograničeno na godine, lokaciju, demografiju i ljude koji su gledali sličan content vašem. 

Što se budućnosti digitalnog oglašavanja tiče, čini se da se i TikTok trudi inkorporirati što više mogućnosti za tvrtke. Tako su sredinom prošle godine napravili TikTok for Business koji pomaže tvrtkama da se što lakše oglašavaju uz obećanje da će proširenje mogućnosti dolaziti kroz iduće periode. 

Vidimo se na TikToku?

TikTok nije samo trenutni trend koji će proći. Dovoljno je pogledati samo brojke, kao i moć koju TikTok influenceri imaju da se zaključi da se radi o ozbiljnoj društvenoj mreži, a ne samo alatu gdje djeca plešu. 

Kako će se budućnost TikTok marketinga razvijati, ne znamo. No, sigurno je da će doći snažnijeg prisustva oglasa, alata za mjerenje i jače suradnje s influencerima.

Ili kao i uvijek, obratite se digitalnoj marketinškoj agenciji kao što je Logic i sve prepustite nama – znamo što radimo!

Izbor radova