Stalno vam na društvenim mrežama iskaču ljudi koji na svojim profilima dijele benefite proizvoda i usluga koje svakodnevno konzumiraju? Jeste li primijetili da pritom tagiraju brand i raspišu se u statusu zašto je baš taj proizvod najbolji za njihov lifestyle? Riječ je o influencer marketingu, popularnom trendu koji ne iščezava.

Gotovo je nemoguće skrolati po društvenim mrežama bez da naletimo na influencer marketing. Na svakoj platformi koju otvorite pojavljivat će vam se lica mega, macro, nano ili micro influencera, koji nasmiješeni promoviraju hranu, pića, odjevne predmete, šminku, svijeće i mnoštvo drugih proizvoda i usluga. Jednom riječju, promoviraju brandove. Plaćeni su da kao content creatori na vlastitom profilu stvaraju sadržaj kojim motiviraju followere na kupnju tog branda, a uz to i šire brand awareness.

Što je influencer marketing?

Društvene mreže su drugi dom influencerima, ljudima koji imaju veliki broj pratitelja, prate trendove i često žive od oglašivanja na profilima Facebooka i Instagrama. Ne zaboravimo uz to i popularnu platformu TikTok kojoj se mnogi sve više okreću. U početku influencer marketinga, prije petnaestak godina, uglavnom su bloggeri dijelili priče o svojim životima i tako promovirali proizvode koje koriste. Često nisu bili plaćeni za takve aktivnosti jer nisu bili u ugovornim odnosima s brandovima. To je za brandove značilo sljedeće – besplatnu promociju, brand awareness, prepoznatljivost, veću prodaju.

U međuvremenu su neki bloggeri postali makro influenceri poznati koliko i neke od najpoznatijih lokalnih ili globalnih slavnih osoba, koji su odlučili unovčiti popularnost na društvenim mrežama i tako u konačnici ostvarivati veliku zaradu. Brand može surađivati s influencerima na tri načina: zaposliti ih (owned media), platiti im pruženu uslugu (paid media) ili surađivati s njima bez očekivane naknade (earned media). Najbolje da sami odaberete koja vam vrsta suradnje najbolje odgovara. Danas je influencer marketing iznimno popularan alat koji je nezaobilazan u poslovanju, a pritom nije prolazni trend. I vi biste ga trebali uključiti kao dio vašeg poslovanja. Evo i zašto!

Kako i zašto brandovi koriste influencer marketing?

Influencer marketing prolazi u svim vrstama poslovanja. Veliki brandovi posluju s influencerima da bi učinkovito promovirali svoje proizvode, ali surađuju i s već popularnim licima iz svijeta show businessa – pjevačima, glumcima, voditeljima, komičarima i  mnogim drugim utjecajnim ljudima. Ova vrsta marketinga koristi se ako vam je neki od marketinških ciljeva – povećanje preuzimanja vaše mobilne aplikacije koju influencer oglašava, ostvarivanje konverzije, jačanje brand awerenessa, pronalazak dugoročnih brand ambassadora, povećanje CLV-a (Customer lifetime value), povećanje traffica na websiteu, izravna interakcija s kupcima, širenje na međunarodna tržišta...

Pronalazak vjernog brand ambasadora

Cilj vam je suradnja s vjernim brand ambasadorom? Potreban vam je influencer marketing! Povećanje brand awarenessa ne ide bez jačanja odnosa s brand ambasadorima, važnog benefita koji proizlazi iz dugoročne suradnje s influencerima, ekspertima u dijeljenju savjeta i preporuka o proizvodima i uslugama. Ipak, prije odabira influencera za vaš brand, zapitajte se kakav engagement rate želite postići koji varira ovisno o broju followera vašeg potencijalnog brand ambasadora. Nano i micro influenceri, koji najčešće imaju između 1.000 i 50.000 pratitelja, mogu imati veći engagement nego top infuenceri s milijunima pratitelja. Zašto je tako? Micro influenceri imaju manji broj followera zbog čega su više dostupni, odgovaraju na upite pratitelja o proizvodu, imaju bolju interakciju i surađuju samo s nekoliko brandova. Publika ih percipira kao eksperte područja koje oglašavaju.

Jednostavnije širenje na međunarodna tržišta

Cilj vam je širenje na međunarodna tržišta? U tom slučaju je influencer marketing odličan izbor za vaše poslovanje. Ako za ambasadora vašeg branda izaberete influencera koji se može pohvaliti brojem pratitelja koji prelazi nekoliko tisuća fanova ili čak milijuna, među pratiteljima se nalaze ljudi iz različitih zemalja koji dolaze iz drugih tržišta.

Uzmimo za primjer Daniela Wellingtona, proizvođača satova iz Švedske koji je koristio influencer marketing za jačanje prepoznatljivosti branda, a oglašavao se putem  modernih kanala poput YouTubea, Instagrama i Facebooka. Gotovo da nije bilo mega i macro influencera koji na svojim profilima nisu oglašavali Daniel Wellington sat. Uspješna prodajna strategija, zar ne?

Djeluje kao native advertising

Premda influenceri u objavama naglašavaju ako je riječ o plaćenom oglasu, objave nisu napadne, odnosno prodajno orijentirane. Influencer advertising uključuje naknadu za oglašavanje na društvenim mrežama influencera. Naknada može biti protuvrijednosti proizvoda ili novčano, a najčešće je plaćanje u proizvodima ako je riječ o oglašivanju tehnologije ili proizvoda koji se uklapaju u životni stil influencera. Kupci će vaš brand percipirati kao kvalitetan i važan budući da ga oglašava omiljeni influencer. Možda će se odlučiti i za kupnju proizvoda, posebno ako je u statusu objave naveden promotivan kod s imenom influencera pomoću kojeg kupac ostvaruje popust prilikom kupnje. Ovakve su se aktivnosti u praksi pokazale učinkovitijim od oglašavanja putem tradicionalnih medija jer je konverzija češća. Već smo pisali o native oglašavanju, sjećate se?

Odredite budžet i javite se digitalnoj marketinškoj agenciji!

Nakon što ste saznali kako funkcionira influencer marketing, možda već možete i sami odrediti koji tip influencera vam najviše odgovara. Svaki tip influencera će drugačije sponzorirati proizvod. Zašto? Jer se ne obraćaju istim publikama, imaju drugačiji engagement rate i tržišnu nišu. Skratite si muke i dopustite da vam agencija za digitalni marketing pomogne u kreiranju strategije za pronalazak brand ambasadora koji najbolje odgovara vašem brandu. Tako ćete brzo i jednostavno pronaći influencera koji će postati vaš vjerni brand ambasador.

Influencer marketing sve više privlači pozornost brandova i marketingaša. Postao je trend, a sudeći prema praksi, čini se da će se i zadržati. Koristite li ga u poslovanju ili ga tek planirate uvesti?

Izvori: https://www.curemedia.com/8-reasons-why-invest-in-influencer-marketing/

Izbor radova