Zoom je, znamo, popularna web aplikacija za grupne sastanke i webinare. No znate li da može poslužiti i za povećanje vidljivosti branda te promociju proizvoda?

Mjere socijalne izolacije i rad od kuće postali su dio naše svakodnevice. Klijenti nas više gotovo i ne posjećuju u uredima. A sastanke i briefinge održavamo online.  

Ne čudi da je web aplikacija Zoom, namijenjena online sastancima i webinarima, doživjela toliku popularnost. Broj korisnika Zooma mjeri se danas u stotinama milijuna. A vrijednost njegovih dionica porasla je čak 4 puta od pojave korone.

Svoj uspjeh Zoom duguje softveru kojeg odlikuju jednostavnost korištenja i praktičnost. A njegovom utjecaju „podlegli“ su čak i veliki brandovi i eventi poput Zlatnog globusa, koji je nedavno održan uz pomoć Zooma, o čemu je izvještavao cijeli svijet. Bolju reklamu od te za Zoom nećete naći.

A kad smo kod reklame... sve više marketinških agencija i marketinških stručnjaka preporučuje Zoom kao novo sredstvo promocije brandova i proizvoda. Ne razmišljajte o Zoomu samo kao o aplikaciji za video sastanke, preporučuju oni, nego i platformi koja može osnažiti vaše marketinške aktivnosti.

Donosimo vam pregled nekoliko marketinških tehnika koje biste mogli primijeniti uz pomoć Zoom platforme i time poboljšati rezultate vašeg poslovanja.

Zoom je neiskorišteni alat za istraživanje tržišta

Trebate li za vašeg klijenta napraviti istraživanje određene fokus grupe ili provesti pojedinačne intervjue, Zoom je prikladno rješenje. Sigurno, interaktivno, bez rizika od socijalnog kontakta. S vašom fokus grupom možete dogovoriti video sastanak, grupni chat ili Zoom call. Iskoristite Zoom kako biste u razgovoru s ciljnom skupinom otkrili njihova očekivanja u pogledu određenog proizvoda ili usluge.

Pošaljite kupcima primjerke proizvoda kojeg mogu testirati kod kuće. A onda putem video poziva stupite u izravan kontakt s njima. Iz prve ruke izvucite insight o tome kako se proizvod svidio potrošaču. Je li zadovoljio njegova očekivanja.

Video poziv na Zoomu, možemo reći, bolji je alat od tradicionalne ankete. Usporedbe radi, klasičnu anketu ograničavaju pisani format ispunjavanja, limitirane mogućnosti odgovaranja (a,b,c) te manja angažiranost ispitanika. Nasuprot tome, razgovor uživo s vašim kupcima preko Zooma može detaljnije istražiti njihov način razmišljanja. U spontanom dijalogu s kupcem može se otvoriti tema ili kut gledanja na koje inače ne biste pomislili.

Video sastanci i webinari mogu poslužiti kao izvor kvalitetnog contenta

Dobra osobina video sastanaka i webinara na Zoomu je ta što se mogu snimiti te nakon toga iskoristiti za kreiranje i dijeljenje contenta. Najzanimljivije izjave sudionika vaših sastanaka možete upotrijebiti kao materijal za objave na društvenim mrežama. Javnosti možete prenijeti dio atmosfere s vaših internih sastanaka, dočarati opušteno, neformalno ozračje. Pokažite kako vaš tim skladno komunicira, osnažite image transparentne tvrtke.

Mogućnosti za kreiranje contenta je bezbroj: webinare možete editirati i podijeliti kao explainer videa na YouTubeu. Blog članke na vašoj web stranici možete obogatiti zanimljivim video dijelovima. A odabrane sekvence vaših video call sastanaka pretvorite u efektne testimoniale. Svi vole neposredne izjave stvarnih ljudi u čiju se spontanost ne sumnja.

Iskoristite Zoom za product placement ili vidljivost branda

Planirate posjetiti regionalnu video konferenciju na Zoomu sa stotinjak sudionika? Želite se pohvaliti novim projektom, a da to ne bude marketinški preočito? Evo zgodnog prijedloga: obucite majicu s logotipom vašeg novog branda. U uvodnom neformalnom razgovoru odgovorite na nečiji kompliment o dizajnu na vašoj majici i usput neobavezno objasnite da je riječ o novom brandingu ili ideji za promociju vašeg novog proizvoda. Pažnju ćete sigurno privući.

Efektna pozadina na Zoomu još je jedna mogućnost koja vam može poslužiti za promociju vašeg projekta. Umjesto da se na ekranu pojavljujete u ambijentu vašeg ureda, postavite atraktivnu pozadinu s bojama vašeg branda ili efektnim vizualom. Pazite samo da je promotivni aspekt nenametljiv. Služite se promotivnim sredstvima na „native“ način. Preupadljiva komercijalizacija mogla bi se možda okrenuti drugačije od planiranog.

Kreirajte kampanju u koju će se aktivno uključiti korisnici Zooma

Zoom je odlično virtualno okupljalište potencijalnih poklonika branda. Iskoristite ga za kampanju s interaktivnim sadržajima koje će kreirati vaši kupci. Proširite riječ na social media kanalima o tome da biste htjeli vidjeti kako oni koriste vaš proizvod u svakodnevnom životu. Ohrabrite ih da vam kažu svoje mišljenje, prokomentiraju neke značajke proizvoda. Poslužite se u tu svrhu manje korištenom opcijom na Zoomu – chatom. 

Kao odličan primjer neka vam posluži Zoom chat kampanja „Chipotle Together“, američkog lanca brze prehrane. Ovaj brand unaprijed bi najavio termin chata na Zoomu sa svojim kupcima potičući ih da se uključe radi druženja i brojnih iznenađenja. Tijekom nekoliko mjeseci tvrdog lockdowna Chipotleova virtualna druženja s fanovima pretvorila su se u uspješnu platformu za socijalizaciju te naravno promociju Chipotleovih proizvoda. Fanovi su format objeručke prihvatili, a tijekom chata mogli su naručivati i Chipotleove menije koji bi im uz akcijski popust dolazili dostavom do doma.

Sve u svemu, potaknite istraživački duh, pretvorite Zoom u svoj „tajni“ marketinški alat. Ova digitalna platforma ima tu prednost pred drugima što još uvijek nije zasićena brojnim komercijalnim sadržajima.

Izvori:

https://blogs.oracle.com/marketingcloud/how-marketers-can-use-zoom-to-its-full-potential

https://exclusive.multibriefs.com/content/how-using-zoom-as-a-marketing-device-can-boost-your-brands-profits/marketing

https://www.marketingdive.com/news/chipotle-tackles-social-distancing-with-virtual-hangouts-on-zoom/574293/

Izbor radova