Od kada je 2016. godine uveden format Instagram storyja na jednoj od najvećih društvenih mreža, iz temelja se promijenio pristup marketingu na Instagramu. I dok su pratitelji odmah objeručke prihvatili Instagram inovaciju, poslovnim korisnicima trebalo je vremena da otkriju kako učinkovito iskoristiti Instagram story za promociju branda te koji story formati zaista povećavaju engagement pratitelja.

Sigurno znate što je Instagram story. No ako se iz nekog razloga niste upoznali s ovim tipom digitalnog sadržaja, donosimo vam njegov najkraći opis. Story je kraći oblik digitalnog contenta namijenjen Instagram platformi, a sastavljen je od fotografije, teksta ili videa koji je dodatno pojačan specijalnim efektima kao što su filteri, stickeri, anketni oblačići. A sve u atraktivnoj formi dinamičnog izmjenjivanja slideshowa.

Jednom objavljen, Instagram story nestaje s profila nakon 24 sata, osim ako nije arhiviran u odjeljku Highlights. Riječ je o sadržaju idealnom za današnju brzu konzumaciju na digitalnoj mreži. Kratak je, brz, kolažnog tipa, krcat interaktivnim opcijama osmišljenim za engagement fanova.

Među pratiteljima na društvenim mrežama postao je toliko omiljen da je nakon lansiranja još više povećao popularnost ove društvene mreže. Poslovni profili u početku nisu marili za Instagram storyje, no kako je vrijeme odmicalo, shvatili su da su brojne opcije koje nude storyji kao stvoreni za povećanje engagementa fanova, širenje brand awarenessa i povećanje web traffica na web stranici branda. Storyji su tako postali neizostavan sastojak dobre Instagram marketing strategije i oglašavanja na Instagramu.

Tekst. Slika. Video. Sticker. Kviz. Anketa. Opcija za kreiranje Instagram storyja je puno. No, postoje li spoznaje o tome koji formati Instagram storyja najviše privlače pratitelje?

Top Instagram story formati

Novinarka poznatog HubSpot bloga za digitalni marketing, Pamela Bump, provela je istraživanje uz pomoć Lucid softvera kojim je među pratiteljima Instagrama testirala omiljenost određenih Instagram story formata.

Rezultati njenog istraživanja otkrili su najveću popularnost sljedećih story sadržaja:

  • na prvom mjestu su kratki narativni formati koji pričaju određenu priču (to su ustvari mini-članci ispričani kroz slike i tekstualne bullets),
  • slijede storyji temeljeni na anketnim pitanjima, kvizovima ili pollovima,
  • videa s prikazom proizvoda ili testimonialima fanova,
  • multimiks formati koji miješaju mnoštvo story opcija: tekst, sticker, video, sliku, anketu.

Kratke narativne priče

Ovaj format možemo opisati kao edukativne mini članke prilagođene pažnji Instagram publike orijentirane primarno na vizualnu komunikaciju. Riječ je o skraćenim blogovima koji se sastoje od mini paragrafa, tekstualnih bullets i ilustrativnih fotografija koje ujedinjuju priču u koherentan sadržaj. Dobar primjer ove vrste digitalnog contenta pružaju nam edukativni i poslovni Instagram profili kao što su BBC Earth, NASA ili Harvard Business review.

Na donjim slikama vidimo kako je BBC Earth ispričao intrigantnu priču o evoluciji orhideja. Njihov story izdvaja najzanimljivije činjenice o orhidejama od njihova nastanka u doba dinosaura pa do suvremenih dana. Priča se efektno završava posljednjim slideom u kojem je izdvojen neobičan “fun fact” (o pčelinjoj orhideji koja izgledom oponaša ženku pčele i tako privlači mužjake). A umetnut je i CTA gumb kao poziv fanovima da otkriju mnoštvo drugih iznenađujućih činjenica o orhidejama klikom na originalni BBC blog. 

 1 BBC Earth Instagram

Izvor: BBC Earth Instagram

Ovaj tip sadržajnog, tj. content marketinga, dobar je način da promovirate vašu web stranicu. Ako imate Instagram profil s 10.000 pratitelja, možete iskoristiti swipe-up opciju uz pomoć koje ćete vaš story direktno povezati s pripadajućim blog člankom i tako povećati web traffic na svojoj web stranici.

Kako naglašava Pamela Bump, uz pomoć ove taktike, Instagram story poslužit će vam kao teaser koji će fanove zainteresirane za temu potaknuti da swipe-upom potraže dodatne informacije na vašem webu.

Story u formatu ankete, kviza ili polla

Ankete, kvizovi i pollovi među najpopularnijim su story formatima koji imaju visoki engagement među fanovima. Radi se o formatu koji direktno komunicira s publikom u formi pitanja potičući je na interakciju i čvršće povezivanje s brandom.

Osim što su zabavni, kvizovi i ankete odličan su alat istraživanja navika i želja potrošača budući da u formi zanimljivih pitanja možete štošta saznati o vašoj ciljnoj skupini na Instagramu. A putem njih možete i promovirati svoj proizvod ili uslugu.

Kako se kvizovi ili ankete mogu sjajno uklopiti u Instagram storyje te usput iskoristiti za promociju proizvoda branda, svjedoče kreativni storyji poznatog lanca brze hrane Subway.

2 Subway Instagram

Izvor: Subway Instagram

Njihov story kojeg prenosimo u gornjem primjeru započinje pitanjem upućenim fanovima: “Koliko dobro poznajete Subway sendvič? Pogodite koji sastojak dolazi sljedeći.” U slideu nakon toga nudi se izbor između dva odgovora: luk / špinat. A u završnom slideu otkriven je odgovor (špinat).

Kupci na taj način dobivaju zabavnu edukaciju o proizvodima branda, praktički na način efektnog native marketinga, bez da poruka storyja djeluje napadno ili suviše prodajno.

Sličnu je strategiju odabrao i Trivago koji umjesto da eksplicitno prodaje hotelske rezervacije za smještaj u turističkim destinacijama diljem svijeta, svoje fanove angažira zanimljivim kvizovima koji potiču interes za određenu lokaciju. Na svojem storyju kojeg vidimo na donjoj fotografiji postavili su jednostavno pitanje: koja država u Sjevernoj Americi ima najviše planine ponudivši nekoliko odgovora.

3 Trivago Instagram

Izvor: Trivago Instagram

Stories s video prikazima proizvoda ili testimonialima fanova

Još jedan popularan story format su videa s demo prikazima proizvoda i svjedočanstvima influencera ili kupaca branda. Danas se više nego ikada prije brandovi u prenapučenom prostoru digitalnih medija moraju izdvojiti pametnim sadržajnim marketingom na društvenim mrežama kako bi kupce zainteresirali za svoj proizvod. A jedan od načina da to učine je Instagram story u vidu videa u kojem se pokazuje uporaba proizvoda u svakodnevnom životu fanova ili influencera.

Kako naglašava Pamela Bump: “Story formati koji uključuju demonstraciju proizvoda ili upute za njegovo korištenje mogu poslužiti brandovima da prikažu sve prednosti proizvoda u akciji.”

Ako vaš profil ima 10.000 pratitelja ili ste verificirani vlasnik Instagram profila, možete svoje storyje povezati s vašim web shopom kako biste skratili prodajni put od kupca do proizvoda.

Primijenite strategiju influencer marketinga, tj. angažirajte simpatičnog influencera i pokažite kako vaš proizvod može imati neočekivanu primjenu. Marketinški stručnjaci iza Instagram profila Taste Made snimili su mnoštvo takvih videa u kojima fanovima otkrivaju trikove za pripremu zabavnih obiteljskih recepata. Na donjem primjeru vidimo kako su uz pomoć food blogera predložili trik za pohanje pilećih krilca u kojem se umjesto krušnih mrvica koriste ljuti Cheetos (nešto kao naši Boby Flips ili Smoki):

 4 Taste Made Instagram

Izvor: Taste Made Instagram 

Upotreba influencer marketinga dodatni je bonus za brand budući da influencer putem svojih social media kanala može dodatno promovirati priču i time pojačati oglašavanje branda na društvenim mrežama.

Multimiks story formati

Opcija za kreiranje storyja je stvarno mnogo, a vi niste sigurni vole li vaši pratitelji više edukativne storyje od anketa ili pitalica? Klikaju li više na videa ili statične postove? Nedoumicu riješite na jednostavan način multimiks story formatom koji, kako mu samo ime kaže, kombinira mnoštvo story opcija u jedan zabavan koktel.

Kombinirajte sliku i video, dodajte šaljivi sticker ili neki drugi efekt, umetnite anketu ili kviz u vaš story i značajno ćete povećati izglede za engagement vaših pratitelja. Istraživanja ponašanja korisnika na Instagramu pokazala su da ljudi zapravo nemaju preference za neki poseban story format (video, sliku, anketu, ili tekst), pa stoga storyji koji kombiniraju više mogućnosti u jednom bivaju i više klikani.

Dobar je primjer NASA-ina Instagram stranica koja objavljuje storyje s astronautima. U njima kombinira raznorazne story opcije: mogućnost postavljanja pitanja astronautu, zabavne stickere sa zvjezdicama, statične slike s docrtanim ilustrativnim dijelovima i videa, CTA gumbe koji pozivaju na akciju fanova.

5 NASA Instagram 

Izvor: NASA Instagram 

Eksperimentirajte s raznolikim formatima, testirajte afinitete vaših pratitelja

Lista popularnih story formata ne iscrpljuje se samo s kratkim narativnim pričama, anketama i kvizovima, videima s demonstracijom proizvoda ili multimiks formatima.

Blogerica Pritha Bose, nadovezujući se na istraživanje HubSpota, savjetuje da u svoj content marketing miks ubacite i sljedeće story formate:

  • Priče “iza kulisa” o vašem proizvodu ili događajima u životu vašeg branda
  • Svjedočanstva zadovoljnih kupaca
  • Mini-dokumentarce

Osnovno pravilo neka vam bude eksperimentiranje s raznolikim formatima dok ne utvrdite koji najbolje prolaze kod vaših pratitelja. Uvijek se trudite biti inovativni i svježi, kombinirajte raznovrsne opcije iz palete story mogućnosti.

Testimoniali kupaca su primjerice odličan način za podizanje engagementa fanova na društvenim mrežama te vrijedan element dobre Instagram marketing strategije.

Prilikom angažiranja kupaca trebate paziti da njihova svjedočanstva ne djeluju lažno i namješteno te da se vaš proizvod prirodno uklapa u njihove životne navike i potrebe.

Dobar je primjer Instagram profil Planet Fitnessa koji u formi storyja s osobnim testimonialima navodi osobne podvige svojih članova. Ljudi u tim pričama spontano navode trijumfe koje su postigli zahvaljujući treningu u Planet Fitnessu:

 6 Planet Fitness Instagram

Izvor: Planet Fitness Instagram

Za dvije prijateljice to je zajednički maratonski trening. Jedan se član pohvalio zadovoljstvom zbog izgubljenih kilograma. Fit majka svojim je primjerom pokazala djeci kako se treba ostati u formi…

Svako od tih postignuća poticaj je i motivacija drugima da istraju u treninzima i svoje vrijeme kvalitetno provedu u teretanama branda.

Iz svega rečenog jasno je da Instagram story treba igrati važnu ulogu u vašem oglašavanju na društvenim mrežama.

Iskoristite navedene formate za povećanje engagementa vaših pratitelja, širenje brand awarenessa, povećanje posjeta vašoj web stranici. Odredite si prioritetne marketinške ciljeve i nikada ne prestanite s eksperimentiranjem.

Ako vam zatreba stručan savjet i pomoć oko kreiranja Instagram storyja ili izrade promotivne content marketing strategije slobodno se obratite LOGIC agenciji.

Izvori za dodatno čitanje:

https://blog.hubspot.com/marketing/instagram-story-formats

https://www.kontentino.com/blog/ig-stories-best-practices/

https://buffer.com/library/instagram-stories/

https://blog.hubspot.com/marketing/instagram-story-examples

https://medium.com/@prithabose/instagram-stories-and-branding-f81bd1ff8c75

https://www.advertisemint.com/10-instagram-stories-examples-to-inspire-your-marketing-campaigns/

https://biteable.com/blog/instagram-story-ideas/

https://medium.com/swlh/the-biggest-instagram-stories-research-study-done-to-date-552662f6952b

https://skedsocial.com/blog/creative-instagram-stories-examples/

Izbor radova