U kamen uklesano SEO pravilo glasi kako sve ceste trebaju voditi do vaše web stranice. Prema tome, mnoge tvrtke odlučuju se ulagati isključivo u sadržaj na svom webu i tamo ujedno nuditi svoje proizvode i usluge (primjerice, postavljanjem web shopa).
Nije tajna da na taj način tvrtke uspješno dolaze do svojih kupaca i zarade. Postavlja se pitanje – vrijedi li uopće ulagati u kreiranje sadržaja na društvenim mrežama i je li to potrebno?

Instagram Bio: važan za poslovanje

Kratko i jasno, odgovor je – da.
Svaka tvrtka, ako želi doći do kupaca i klijenata treba biti prisutna tamo gdje se oni nalaze. I bez obzira što vlasnici često misle da njihov brand „nije fotogeničan“, jer se, primjerice, bave zubarskim uslugama, praksa ih iznova opovrgava.

Instagram kao izvrsna platforma za promociju tvrtki i proizvoda

Da se vratimo na spomenuti primjer sa zubarskim uslugama - ako u Instagram tražilicu upišete ključnu riječ ili hashtag #dentist, izlistat će se 12,5 milijuna objava. Većina ovih profila oglašava se na Instagramu u svrhu promocije svojih usluga.
Screenshot 2022 10 20 at 10.20.32

Izvor: https://www.instagram.com/explore/tags/dentist/

Ako tome dodamo činjenicu da je Instagram kao prodajni alat odavno prepoznat među tvrtkama (primjerice, prema portalu Big Commerce, preko 90 posto korisnika Instagrama prati barem jedan poslovni profil) – jasno je kako je Instagram postao nužan alat koji može doprijeti do vaših potencijalnih kupaca i prenijeti taj interes na vašu web stranicu, a potom i na prodaju.

Screenshot 2022 10 20 at 10.20.57 

Izvor: https://business.instagram.com/

Instagram Bio - mjesto na kojem se Instagram sastaje s vašim webom

Ipak, ono što je važno znati jest da Instagram „ne podržava“ linkove na vanjske stranice, pa neće rado slati korisnike s Instagrama na druga web mjesta, osim ako to ne uključuje plaćene Instagram kampanje i Instagram oglase, no i tu postoji niz pravila koje ponekad nije jednostavno slijediti (nedavno je omogućeno umetanje vanjskih linkova, no samo u story objave). Stoga, ukoliko tek krećete s oglašavanjem svoje tvrtke na Instagramu najbolji način da vaše Instagram pratitelje pošaljete na svoj web jest putem dobro iskorištenog prostora za Instagram Bio.

No, što je točno Instagram Bio?

Instagram Bio je, kako navodi portal Adespresso, kratki opis ispod vašeg korisničkog imena na vašem Instagram profilu. Instagram Bio govori vašim pratiteljima tko ste vi, odnosno vaš brand i čime se vaša tvrtka bavi.

Zapamtite, Instagram Bio je prva stvar koju potencijalni pratitelji Instagram profila vaše tvrtke vide i može biti presudni korak prema praćenju profila ili odlasku s njega.

Budući da je Instagram Bio predviđen za maksimalno 150 znakova teksta, kvalitetno predstaviti svoj brand nije uvijek jednostavna zadaća. Stoga, neka vaš Bio bude početak, a ne završetak komunikacije potencijalnog pratitelja i vaše tvrtke. Prilikom razmišljanja o tome što napisati u ovom dijelu Instagram profila vašeg branda, nastojte odgovoriti na ova pitanja:

  • Tko ste vi?
  • Čime se bavite?
  • Koje benefite vaš brand može donijeti u živote potencijalnih followera?

Odgovor na ova pitanja već je pola posla. Druga polovica je odrediti tone of voice kojim se obraćate svojoj ciljnoj skupini i upakirati sve u upečatljiv Bio. Pritom je dobro znati - emojiji su dobrodošli ukoliko idu u korak s vašim brand imageom.

Od čega se sastoji odličan Instagram Bio?

Kako prenosi portal Adespresso, odličan Instagram Bio je onaj koji uvjeri potencijalnog pratitelja da vrijedi zapratiti Instagram profil vaše tvrtke ili branda. Prije nego kreirate Bio, zapitajte se:

  • Kakav content će vaši potencijalni pratitelji zamijetiti i što će ih zainteresirati za daljnje praćenje?
  • Je li brand image vaše tvrtke razigran ili ozbiljan?
  • Što vašu tvrtku/brand razlikuje od konkurencije?

Na kraju, jedno od najvažnijih pitanja koje se trebate zapitati pri kreiranju opisa u Instagram Bio jest: što želite da vaši pratitelji naprave nakon što posjete vaš Instagram profil? U većini slučajeva, želite da posjete vaše prodajno mjesto ili web shop na kojemu će moći kupiti vaše proizvode ili usluge. Jasan i precizan CTA (call to action) u tom slučaju bi bio poziv kupcima da slijede link do vašeg weba.

Primjeri za inspiraciju

Kada ste odredili tone of voice i kreirali kvalitetan copy, možete se inspirirati dizajnom koji su „veliki igrači“ kreirali za svoj Instagram Bio i postavili link na njihov web.

Primjerice, Airbnb koristi tri koraka prema navođenju korisnika na njihovo web mjesto. U prvom kliku otvara se podstranica s vizualima koja dopušta korisnicima da sami istraže koji vizual (smještaj) ih najviše privlači. U drugom koraku, korisnici kliknu na zanimljivi vizual, a tek u trećem koraku otvara se Airbnb web stranica na kojoj je moguće pronaći više informacija o željenom smještaju i rezervirati ga.

 Screenshot 2022 10 20 at 10.22.22

Izvor: https://www.instagram.com/airbnb/

 Screenshot 2022 10 20 at 10.25.44

Izvor: https://visitstore.bio/airbnb

 Screenshot 2022 10 20 at 10.25.57

Izvor: https://www.airbnb.com/rooms/plus/20783123?source_impression_id=p3_1660259710_DiRvJmIrqMcSGObs

S druge strane, Teslin tone of voice direktan je i ne okoliša, stoga do web mjesta vodi jednostavan link s web adresom.

 Screenshot 2022 10 20 at 10.26.48

Izvor: https://www.instagram.com/teslamotors/

Nike se, pak, odlučuje i za jednu i za drugu opciju. Klik na link vodi vas u Instagram „međuprostor“ gdje možete odlučiti želite li otići direktno na web, ili (klikom na fotografiju) u web shop gdje se odjeća s fotografije može kupiti.

 Screenshot 2022 10 20 at 10.27.44

 Izvor: https://www.instagram.com/nike/

Instagram – mjesto za izgradnju zajednice, ali i platforma za povećanje prodaje

Zaključno, Instagram već dugo nije mjesto na kojem se objavljuju isključivo slike kućnih ljubimaca ili ljetnih provoda. On je postao mjesto na kojem se brandovi oglašavaju kako bi povećali prodaju. Ako već niste, krajnje je vrijeme da i vaš brand krene graditi svoju Instagram zajednicu, a prvi korak za to je kreiranje zanimljivog Instagram Bio contenta.

Nakon kreiranja Instagram Bio contenta koji će ostvariti inicijalni kontakt s vašom ciljnom skupinom, razmislite i o načinima na koji ju možete zadržati. Jedan od načina je kreiranje izvrsnih Instagram Storyja o čemu pročitajte više na linku.

Izvori za dodatno čitanje:
https://adespresso.com/blog/instagram-bio-for-business-how-to-write-examples/
https://www.semrush.com/blog/social-media-audit-seocafe/
https://www.semrush.com/blog/your-best-content-should-reside-on-instagram/
https://www.bigcommerce.com/blog/how-to-sell-on-instagram/#why-sell-on-instagram

Izbor radova