Trebale su mi godine da naučim slikati kao Rafael, a cijeli život da naučim slikati kao dijete, riječi su slavnog Pabla Picassa. U ovoj rečenici sadržan je jedan od glavnih zadataka svakog dobrog content marketinga: istaknuti bitno, potaknuti emociju i – suzdržati se od kompliciranog.

razumljivi content o kompleksnim temama

Digitalni content marketing je nužan u poslovanju

Digitalno oglašavanje i online dostupnost usluga i proizvoda danas je imperativ ukoliko tvrtka vodi računa o kupcima ili klijentima. Digitalna prisutnost briše jaz između kupca i proizvoda, a proizvod (i brand koji stoji iza njega) postaje dostupan uz izravnu komunikaciju. Ipak, u moru konkurencije, digitalnim oglašavanjem moguće se istaknuti jedino ako korisnicima pružite kvalitetan digitalni sadržaj.

Svaka struka ima svoj jezik, koji je laicima često nerazumljiv, stoga kreirati sadržaj za uska i/ili stručna područja kao što su, primjerice, zdravstvo, pravo ili IT ponekad može biti izazovno.

No, slijedeći pravila koja predlažemo – ne i nemoguće.

Pravilo 1: Upoznajte svoju ciljnu skupinu i otkrijte njihovu razinu stručnosti u području

Kreiranje sadržaja za specifično područje izazovan je proces, pa posljednje što želite nakon objave sadržaja jest – da on bude neshvaćen od strane ciljne skupine, navodi Martin Jones s portala Social Media Today. Da biste to izbjegli, nužno je poznavati ciljnu skupinu kojoj se obraćate. To možete učiniti prateći ove korake:

a) Uđite u cipele vaših čitatelja i odgovorite na pitanja: što je njihova strast, koja su njihova područja interesa i kako možete odgovoriti na njihove potrebe? Primjerice, ako pišete o znanstvenim temama, vaša publika mogu biti laici „koji žele znati više“. S druge strane, to mogu biti stručnjaci koji žele biti u korak s novim spoznajama. Teme kojima ćete se baviti u ova dva slučaja, kao i vokabular koji ćete koristiti potpuno će se razlikovati.

 Screenshot 2022 10 13 at 09.40.09

Primjer publikacije za stručniju ciljnu skupinu, izvor: https://www.lifescience.net/

 inline fotka 1

Primjer publikacije za manje stručnu ciljnu skupinu, izvor: https://www.sciencenews.org/

b) Provedite detaljno istraživanje ciljne skupine i tržišta koristeći alate poput Google Analyticsa. Na taj način dobivate kvantitativne i kvalitativne informacije o tome tko je vaša ciljna publika i kakve su joj navike. Prema ovim informacijama uspješnije možete planirati sadržaj, ali i odabrati platforme na kojima ćete distrubuirati taj sadržaj (npr. putem društvenih mreža, izradom newslettera, pisanjem bloga, izradom web stranice, integriranim content kampanjama i sl.).

 Screenshot 2022 10 13 at 10.28.12

Primjer Google Analytics alata, izvor: https://www.logic.hr/usluge/content-marketing.html

Pravilo 2: Dobro se upoznajte s temom o kojoj pišete i jezik prilagodite ciljnoj skupini

Nakon što ste savladali pravilo broj 1, odnosno detektirali tko vam je ciljna publika putem dostupnih alata i upoznali ju, potrebno je savladati pravilo broj 2 – dobro razumjeti temu o kojoj pišete. Kako navodi Sarah L. Parker s Content Marketing Institutea, prije nego krenete pisati o nekoj kompleksnoj temi, prepričajte ju sami sebi ili napravite vizualnu mapu kako biste bili sigurni da ju u potpunosti razumijete.

Međutim, ni tu priči nije kraj, jer nije dovoljno samo dobro poznavati temu o kojoj pišete. Potrebno je da ju vaša publika razumije.

Jedan od primjera kako to uspješno napraviti daje nam poznata dermatologinja i YouTuberica dr. Shereene Idriss. Ona u svojim blogovima, ali i na YouTube kanalu kemijske spojeve i tvari često „prevodi“ na svima razumljiv način pa će, primjerice, za Malassetiu furfur laički objasniti kako je to „gljivica koja postoji na našoj koži“. Azelaičnu kiselinu usporedit će s horoskopskim znakom strijelca, a o upalnim stanjima kože govori jezgrovito i bez medicinskog vokabulara.

 Screenshot 2022 10 13 at 09.48.05

Izvor: https://pillowtalkderm.com/blogs/news/azelaic-acid-is-trending-and-it-s-100-worth-the-buzz

Pravilo 3: kad god možete, u kreiranje sadržaja uključite i stručnjake u tom području

Primjer s dermatologinjom Idriss vodi nas do sljedećeg pravila – kada je riječ o kompleksnim ili stručnim temama, u sadržaj uključite stručnjake iz tog područja. Stručnjaci su osobe koje veoma dobro barataju stručnom terminologijom, a upravo zbog toga, mogu ju prepričati na jednostavan i razumljiv način. Ovim principom vodimo se i u Logic Marketingu pri stvaranju integriranog online i ofline medijskog sadržaja za ljekarnički brand ADIVA klijenta PHOENIX farmacija. Angažiranje stručnjaka za pisanje zdravstvenih članaka za portal ADIVA.hr čini ovaj portal jedinstvenim ljekarničkim savjetodavnim portalom na kojem se posjetitelji zadržavaju daleko iznad prosjeka.

Pravilo 4: Budite storyteller

Storytelling, odnosno vještina pričanja priče, tajna je koja stoji iza većine uspješnih marketinških kampanja, kako prenosi Content Marketing Institute. Riješite se stručnog jezika i komplicirane terminologije i ispričajte priču koju vaši pratitelji žele čuti. Odgovorite na njihove potrebe i pitanja putem stvarnih ili izmišljenih situacija i primjera. Kada je moguće, koristite testimoniale ili često postavljena pitanja kako biste čitatelju približili kompleksnu temu.

Zaključno, postoje određene zakonitosti prilikom kreiranja contenta za kompleksnije teme. Ipak, sve počinje od prvog koraka – dobrog poznavanja vaše ciljne skupine i obraćanja upravo njoj jer izostanak ovog koraka vaš brand neće dovesti do željenih rezultata. A ako vas zanima koje je još greške dobro izbjegavati prilikom kreiranja contenta za vaš brand, pročitajte na našem blogu.

Izvori za dodatno čitanje:
https://contentmarketinginstitute.com/articles/complex-topics-content
https://www.socialmediatoday.com/news/knowing-your-audience-is-key-to-content-marketing-success/451148/
https://www.semrush.com/blog/legal-content-writing/
https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-guide
https://blog.hubspot.com/marketing/storytelling

Izbor radova