Tržište rada se značajno promijenilo unazad nekoliko godina, a promjena se posebno očituje u odnosu između zaposlenika i poslodavca. Zaposlenici sada češće mijenjaju radno mjesto, zahtijevaju bolje uvjete rada te biraju organizacije prema njihovim vrijednostima i kulturi. Poslodavac s druge strane radi na aktivnostima kojima će privući najbolje kandidate za posao i zadržati svoje zaposlenike.

Native oglasavanje

Osim promocije proizvoda ili usluga, poslodavci sve više pažnje posvećuju promoviranju kulture same organizacije i ulaganju u interne aktivnosti kojima će angažirati zaposlenike. Sve to utječe na stvaranje imidža koje će u konačnici rezultirati ostvarenjem poslovnih ciljeva. 

U izradi jedinstvenog i prepoznatljivog identiteta branda utječe dugogodišnje ulaganje u employer branding,  jako popularan pojam u svijetu marketinga. 

Što je employer branding?

Potreba za izgradnjom dobrog imidža na tržištu je sve veća. Svaka firma se želi predstaviti kao odlično mjesto za rad, no za to je potrebno puno više od običnog oglasa za posao u kojem poslodavac kandidatu nudi nekoliko obećanja. Prije toga je potrebno provesti interne aktivnosti i osigurati benefite trenutačnim zaposlenicima jer su oni garancija za uspješno poslovanje. Ulaganje u ljude kao najvrjednije resurse je najbolja investicija za firmu.

Aktivnosti koje uključuju angažman trenutačnih zaposlenika se itekako isplate jer ćete ih tako zadržati u firmi, a oni će pričama, benefitima i zadovoljstvu rada govoriti drugima i tako promovirati poslodavca. To je savršen primjer win-win situacije gdje se postiže obostrano zadovoljstvo, ali i korist.

Što je utjecalo na jačanje svijesti o ulaganju u EB aktivnosti?

Employer branding uključuje aktivnosti kojima predstavljate svoju firmu i radite na imidžu s ciljem zadržavanja zaposlenika i privlačenja talenata. Nekoliko čimbenika je utjecalo da EB postane vrlo popularan pod terminom koji danas koristimo. Globalizacija i digitalizaciju su utjecali na promjenu kod pronalaska posla. Oglase za posao danas možemo pronaći na društvenim mrežama među kojima se LinkedIn posebno istaknuo. Milenijalci su također zaslužni za promjenu dinamike na tržištu rada kao generacija „young professionals“ koja ulaže u karijeru, ali i potražuje mnoge benefite za rad. 

Zbog toga se firme sve više okreću mladim ambicioznim kandidatima za posao prema kojima kreiraju tone of voice koji koriste u eksternoj komunikaciji. Naravno, ako su oni kompaniji ciljana skupina. Kod te fokusne skupine poslodavac želi stvoriti „cool“ dojam. Radi na employer branding aktivnostima koje će firmu prikazati kao opuštenu, prijateljsku, veselu. Komunikacija na društvenim mrežama će biti prilagođena mladenačkom jeziku, a oglasi za posao će biti kreativni i zanimljivi.

Employer branding = brand promise

Iz prethodnog dijela teksta možete zaključiti da employer branding obuhvaća marketinške strategije kojima se ostvaruje takozvani „brand promise“. Ovo obećanje branda uključuje sve dionike poslovanja. Osim što obećate potrošaču da će njihova očekivanja o kvaliteti proizvoda ili usluge biti uvijek jednako ostvarena, obećate i zaposleniku i kandidatima da će vrijednosti firme koje se izvana prikazuju, biti ispunjene.

Ipak, da bi se employer branding aktivnosti mogle provesti, potrebno je definirati employee value proposition.

 Employer branding Logic blog inline

Employee value proposition

Prije nego što se krene s aktivnostima u brandiranju poslodavca, potrebno je definirati po kojim se vrijednostima kompanija razlikuje od drugih na tržištu. Pojam employee value proposition (EVP), slobodnim prijevodom prijedlog vrijednosti zaposlenika predstavlja vrijednosti, kulturu, značajke i benefite kompanije. EVP je osnova za employer branding, a pomaže u izgradnji unutarnje i vanjske percepcije branda, kao i u privlačenju i zadržavanju zaposlenika u kompaniji.

EVP uključuje sve što poslodavac čini kako bi zadržao i privukao zaposlenike, a vrlo je korisno za uspješno poslovanje. Isticanje vrijednosti firme utječe na izdvajanje od konkurenata, a doprinosi selekciji kandidata prilikom odabira za radno mjesto.

Američka software firma HubSpot stavlja fokus na balansiranje poslovnog i privatnog života, a ističe fleksibilnost rada, mogućnost učenja i osjećaj pripadanja kao ključne vrijednosti kompanije. Ima odličan primjer EVP-a koji se temelji na izjavi koja se odnosi na zaposlnika „to help you be the best YOU that you can be“.

Zašto je dobro definirati vrijednosti firme?

Prije svega, isticanjem vrijednosti i kulture koja se njeguje, poslodavac kreira identitet po kojem postaje prepoznatljiv i poželjan zaposlenicima. Definiranje EVP-a je ključan za employer branding jer se tako kompanija izdvaja od drugih na tržištu. Spontano se stvori prizvuk koji se veže uz tu firmu, a u konačnici i imidž. Ako firma zna upravljati svojim imidžom, onda joj taj neopipljivi kapital pomaže da postane utjecajna i konkurentna na tržištu, a posljedica toga je poslovni uspjeh.

Što sve uključuje employee value proposition?

EVP preusmjerava fokus s naknade za rad na druge koristi za zaposlenika. Ističu se specifična kultura tvrtke i vrijednosti koje zastupa. Kompanija može isticati koliko cijeni mišljenje zaposlenika, ili može naglašavati na koje načine brine o zdravlju zaposlenika. Izjavom kao što je „Brinemo da su naši zaposlenici zdravi i sretni na radnom mjestu, a to činimo na XY način“ firma jasno definira svoje vrijednosti.

Osim toga, EVP-u doprinosi i isticanje mogućnosti napredovanja na radnom mjestu – vertikalnog ili horizontalnog, mogućnosti polaženja raznih edukacija, poslovna putovanja, opcija polaženja stranog jezika uz popuste na zaposlenike, interni programe nagrađivanja, bonusi za učinkovitost na poslu, priznanja, nagrade, nezaboravni team buildinzi i drugo. Sve su to vrijednosti koje utječu na stvaranje dojma o firmi.

Kreativni dio employer brandinga za koji je zadužena marketinška agencija

Strateškim marketinškim planom marketinška agencija definira kulturu, vrijednosti, ključne značajke i benefite tvrtke, na osnovu kojih definira employer value proposition za svoje klijente. Nakon definiranja marketinške strategije pristupa se izradi operativnih marketinških aktivnosti. Marketinške aktivnosti mogu biti internog i eksternog karaktera.

Neke od internih marketinških aktivnosti mogu uključivati: radionice za zaposlenike, team buildinge, igre za zaposlenike, strategije motivacije zaposlenika, strategije promicanja kulture djelatnika. Eksterne strategije mogu ubrajati: strategije podizanja imidža tvrtke pomoću content marketinga, mention strategija, PR strategija i slično.

Employer branding je dugotrajan proces koji ne završava nakon što je kreativni dio aktivnosti obavljen. On je kompleksan proces koji je sklon promjenama i neprestanim praćenjem trendova.  Ipak, ulaganje u EB je garancija za zadovoljstvo zaposlenika i ostvarenje poslovnih ciljeva.

Izvori: https://employmenthero.com/blog/hr/employee-value-proposition-evp/

https://www.managementstudyguide.com/employer-branding.htm

Izbor radova