Instagram je društvena mreža s više od milijardu korisnika mjesečno. Čak 80% njih prati poslovne profile brandova, no ipak mnogi brandovi i dalje izbjegavaju oglašavanje na Instagramu vjerujući između ostaloga i široko rasprostranjenim  mitovima.

Izgovori tipa: „Instagram je samo za fashion brandove“ ili „naš target nisu Zoomeri“ nemaju uporište u stvarnosti te vas mogu spriječiti u tome da preko Instagram platforme dosegnete još veći broj poklonika vašeg branda.

Kao digitalna i marketing agencija znamo vrijednost kvalitetnog oglašavanja na Instagramu te ovom prilikom preispitujemo mitove koje biste svakako trebali izbjeći ako želite targetirati nove potrošače i povećati prodaju vaših proizvoda.

Krenimo redom.

Mit #1: Instagram namjerno ne pokazuje vaše postove svim vašim pratiteljima

Gornja rečenica kao da je izašla iz radionice ljubitelja teorija zavjere. No zavjere u digitalnom marketingu nema (a dodajmo - niti skrivenih otmica vanzemaljaca).

Istina je ta da Instagramovi algoritmi ne skrivaju vaše postove. Sve vaše objave ipak će se prikazati na ekranu vaših pratitelja. Kad-tad, ako dovoljno dugo skrolaju po svojem feedu! Ne vjerujete? Potvrda je stigla od samog Instagrama!

Kada su neki poznati brandovi i influenceri proširili glas da Instagram ograničava pristup postovima na samo 7% pratitelja poslovnih profila, stigla je promptna reakcija odgovornih iz Instagrama. Pojasnili su da ova društvena mreža „ne skriva postove profila koje pratite“. Štoviše, ako skrolate dovoljno dugo svi će vam se postovi pojaviti u newsfeedu.

Razlog zašto možda niste uhvatili neku od objava leži u tome što se na vrhu newsfeeda pojavljuju postovi profila koje najviše lajkate, zatim objave koje imaju najbolji engagement itd... Algoritam koji brine o redoslijedu pojavljivanja postova uzima u obzir ove i mnoštvo drugih parametara (npr. vrijeme objave, broj profila koje pratite i slično).

Ako vam se dogodilo da u zadnje vrijeme imate manje reakcija fanova, tj. niži engagement rate, ne svaljujte krivicu odmah na Instagram. Radije poslušajte preporuku Nikki Canning koja na digitalnom blogu Later.com savjetuje da otkrijete stvarni razlog pada vašeg engagementa.

Proanalizirajte dobro što se sviđa vašim pratiteljima, na što reagiraju lajkom te potom prilagodite ton, pristup i strategiju vaših budućih objava.

Mit #2: Instagram storyji neće prodati vaše proizvode

Odlični su za awareness branda. Manje dobri za prodaju proizvoda.

Obični Insta story možda ne može odvesti kupce na vaše prodajno web mjesto, ali to mogu storyji sa Swipe up funkcijom. Budite uporni i kontinuirano objavljujte kvalitetan content i pomoću njega izgradite bazu fanova. Vjerujte nam, bit ćete nagrađeni!

Dovedite vaš brand do 10.000 pratitelja i u svoje ćete Insta storyje moći ubaciti Swipe up opciju koja će vašim pratiteljima omogućiti klikanje na eksterni link. U samoj jednom kliku moći ćete na taj način potencijalnog kupca odvesti na vaš web shop, prodajni blog ili web stranicu i - ostvariti prodaju. Budite stalno u vidokrugu vaših vjernih pratitelja. No poštujte pravu mjeru.

Mit #3: Da biste uspjeli na Instagramu morate objavljivati svaki dan

Kako napominje Nikki Canning: „Kod Instagrama je važnija kvaliteta od kvantitete. Čak i ako postate samo 3 puta tjedno to je više nego OK. Sve dok to činite na ispravan način“.

U stvari nema potrebe da objavljujete više od dva puta tjedno ako nemate ništa spektakularno za reći. Svoje pratitelje radije tretirajte kao ravnopravne sudionike u dijalogu i ne zatrpavajte ih beskorisnim postovima. Vas ili vaš brand mogli bi doživjeti kao – spammera.

Ako ste već „pričalica“ i mislite da su vaše objave full duhovite, zabavne i neodoljive, radije se razmašite Insta storyjima. To je medij koji zbog kratkoće forme i brzine traži neprestano „refreshanje“ novim sadržajima. Kreirajte koliko god želite storyja na dnevnoj bazi. Korisnici Instagrama ih obožavaju, a odlični su i za nešto otkačeniji ili nekonvencionalniji tip digitalnog contenta koji ne mora biti dotjeran do savršenstva.

Mit #4: Broj pratitelja na Instagramu važniji je od broja lajkova na postovima

Vaš brand može na primjer imati 100.000 pratitelja na stranici, što izgleda fantastično. No može imati mali broj lajkova po objavljenom postu. Od broja vaših fanova zapravo je važniji odjek kojeg vaši postovi izazivaju kod pratitelja. Stručnim rječnikom rečeno – važan je engagement rate.

To je omjer između broja fanova i broja njihovih reakcija i najvažniji je statistički pokazatelj koji govori o tome koliko ste zanimljivi fanovima i koliko su oni angažirani oko vašeg branda.

Emily Marsh na web stranici Iconosquare.com tvrdi da je upravo engagement rate najznačajniji metrički pokazatelj uspješnosti vašeg contenta. Ona ističe: „Broj followera na stranici prva je stvar koju ljudi uoče na vašem Instagram profilu, što je sjajan „socijalni dokaz“ da ste uspjeli u poslu. Međutim, riječ je o pokazatelju koji može goditi samo vašoj taštini“.

Koncentrirajte se radije na stvaranje zanimljivog digitalnog contenta koji će vaše fanove zabaviti, podučiti ili potaknuti na reakciju te ih time zaintrigirati za vaše proizvode i usluge.

Mit #5: Što više hashtagova, to bolje za vaše postove

Poslušajte savjet: nemojte se previše zaljubiti u nizanje hashtagova.

Iako su cool i mogu povećati reach vaših postova, ne preporučuje se korištenje više od 30 hashtagova po postu i komentaru ispod njega.

Stručnjaci za digitalni marketing poput Hotsuite.com savjetuju da startate s najviše 11 hashtagova za optimalan doseg vaših objava. To dakako ne mora biti opće pravilo. Možete imati 3, 5 ili 10 hashtagova, važno je da ih istestirate i otkrijete koliki broj je optimalan za biznis kojim se bavite.

Preveliki broj hashtagova može vam se obiti o glavu i na drugi način.

Jeste li čuli za shadowbanning? To je jedan vid zabrane koju Instagram može nametnuti vašem postu, a da toga niste svjesni.

Ako algoritam na Instagramu otkrije da koristite previše hashtagova u postovima, svaki post koji objavite vidjet će samo vaši trenutni pratitelji, dok će ostatak potencijalne publike ostati uskraćen za vašu objavu.

Mit #6: Pametno je zapratiti druge da bi oni zapratili vas

Iako se strategija „ruka ruku mije“ na prvi pogled može učiniti dobrom, ona u sebi krije potencijalne probleme.

Follow for follow strategija (kako je inače zovu) jedan je od uobičajenih načina kojim možete oformiti bazu vaših pratitelja na Instagramu ili drugim društvenim mrežama. Funkcionira tako da potražite profile koji su vam po nečemu srodni ili zanimljivi, zapratite ih i nadate se da će vam oni uzvratiti lajk i zapratiti vas.

Ideja iza ovog pristupa, piše Adespresso.com, je ta da svi želimo pratitelje. Vi potapšate mene, a ja potapšam vas. Ovu strategiju najčešće koriste brandovi koji su novi na Instagramu i žele što prije izgraditi bazu followera. Često to čine bez imalo ograničenja, nasumično lajkajući profile brojnih influencera ili brandova koji im se nađu pri ruci. No tu leži opasnost.

Iako vam se može učiniti da uzvratnim lajkom dobivate još jednog vrijednog fana, taj pratitelj zapravo nije vaša ciljna publika. Njega uopće ne mora biti briga što vi imate za ponuditi. Važan mu je samo novi pratitelj, a to ste vi. Što je još gore, takav pratitelj rijetko će reagirati na vaše postove i davati vam lajkove te vam time snižavati engagement rate i vaš rejting u očima Instagram algoritama.

Radije se fokusirajte na stvaranje dobrog contenta, organski rast broja fanova te ulažite u digitalni PPC marketing koji će promovirati vaše postove.

And last but not least... ne robujte ovim, niti drugim mitovima o Instagramu. Ako želite postići što bolje rezultate za vaš brand, obratite se agenciji za digitalni marketing koja će vam pomoći stručnim savjetom i uslugom.

Izvori i preporuke za daljnje čitanje:

https://websitebuilder.org/blog/instagram-statistics/

https://later.com/blog/instagram-myths/

https://www.thefashiondigital.com/single-post/debunking-common-instagram-myths

https://adespresso.com/blog/instagram-marketing-myths/

https://blog.hootsuite.com/instagram-hashtags/

Izbor radova