Zanimljiv je slučaj YouTubea. Već sada davne 2005. godine, platforma je počela kao stranica na kojoj korisnici uploadaju, dijele i gledaju videe. Danas je to drugi najveći search engine u svijetu i nevjerojatno bitan marketinški faktor za svaku tvrtku.

Uzmimo samo u obzir neke podatke. Dvije milijarde ljudi mjesečno se ulogira na stranicu. Svaki dan se gleda preko 1 milijarda sati videa, a svake minute, na stranicu se uploada preko 500 sati video sadržaja. 

Nedavno, provedeno je istraživanje koje je pokazalo da gotovo 93% ljudi u marketingu smatraju video sadržaj bitnim faktorom svoje marketinške kampanje a jasno je i zašto - trećina kupaca je kupila proizvode koje su otkrili na Youtubeu. 

Ok, to su sirove brojke. No, kako najefikasnije iskoristiti YouTube i postići sve ciljeve koje ste zadali u strategiji?

Poznavanjem i iskorištavanjem YouTube algoritma. 

Najbitnija stvar kod YouTube algoritma je njegova svrha - stavljanje videa u Recommended sadržaj. Kako to YouTube radi?

Od 2005. do 2012. najbitniji je bio broj pogleda. Naravno, dolazilo je do eksploatacije click-bait videa i umjetnim pumpanjem brojki. Od 2012. do 2015. najbitniji faktor je bilo vrijeme gledanja videa. Iako je i dan danas to jedan od bitnijih faktora, nije najbitniji jer pogađate - video od 45 minuta će biti ispred videa od tri minute. 

A od 2016., YouTube koristi takozvani “deep learning” machine learning algoritam. Da pojednostavimo maksimalno - to znači da YouTube prati povijest gledanja i pretpostavlja naše zadovoljstvo gledanim i stvara personalizirani streaming preporuka. I dan danas, pretpostavljamo, YouTube koristi napredniju verziju deep learninga kroz naše likeove, dislikeove i “not interested” odgovore. Uz to, najbitnija metoda danas je “Četiri R”.

Ta četiri R su: 

1. Remove: brisanje sadržaja koji nije prilagođen YouTube pravilima.
2. Raise Up: promicanje sadržaja “bitnih glasova” kada se radi o prenošenju vijesti iz svijeta, odnosno smanjivanje fake newsa i sličnog. 
3. Reward Trusted Sources: nagrađivanje content kreatora koji imaju najviše povjerenje svoje publike.
4. Reduce the Spread: smanjivanje širenja reacha sadržaja koji je jedva u granicama YouTubeovih pravila.
 
Jasna je namjera iza ovih pravila. Nakon 2016. došlo je do eksplozije upitnih i lažnih izvještaja i korištenja činjenica. YouTube ja na to odgovorio žustro.


No, to, pretpostavljamo, nije relevantno za vašu tvrtku, no itekako je dobro za znati jer može pomoći kod rankinga.

Što treba paziti kod SEO optimizacije YouTube videa?

Kad smo kod rankinga signala, najbitnije je pozicioniranje na SERP-u, odnosno search engine results pageu. Slično optimizaciji za Google tražilice, YouTube traži signale putem keyword relevance koje pretražuje putem metadate (naslov, opis i ključne riječi). Isto tako, poziciju određuje putem vremena koje gledatelji provedu na videu, broju lajkova, komentara i slično. 

Osim toga, bitno je znati da YouTube koristi i druge podatke, no oni nisu bitni kao prva dva navedena. To su:

  • koliko često ljudi klikaju na vaš video u SERP-u.
  • koliko brzo rastu pogledi na vaš video.
  • koliko često korisnik uploada videe (novi sadržaj je rangiran više, što ohrabruje korisnike da što više uploadaju).
  • koliko traje sesija (koliko gledatelji provedu vremena na youtubeu nakon što pogledaju vaš video).

Kako doći na suggested/recommended videos?

YouTube daje poslovično širok odgovor na navedeno pitanje. Oni pokušavaju “pronaći ono što gledatelj želi”. Naravno, cilj je zadržati ih što duže na platformi jer zna se - više pogledanih videa, više reklamnog prostora.


Ovdje dolazi onaj otprije navedeni deep learning algoritam. Cilj tog algoritma je spojiti gledatelja sa sadržajem koji najbolje odgovara njihovom originalnom search intentu i drži im pažnju u isto vrijeme. 

Faktori koji su ovdje u pitanju:

  • povijest gledanja - koje teme, videe i kanale su gledali u prošlosti?
  • videi sa sličnom temom
  • videi koje gledatelji ledaju uz trenutni video

Da biste povećali šanse da će gledatelji nastaviti gledati vaše videe nakon jednog, par savjeta:

  • na kraju videa, pozovite gledatelje da gledaju vaše videe
  • koristite playliste, linkove i end screenove da preporučite slične videe koje ste prije objavili na kraju vašeg trenutnog videa
  • zašto napraviti jedan video ako možete napraviti seriju videa s istom temom? Nastavci sjajno prolaze na YouTubeu

Kako doći na YouTube trending?

Trending stranica je feed novih i popularnih videa u zemlji u kojoj se gledatelj nalazi. Četiri su kategorije trendinga: now, music, gaming i movies.


I da skratimo priču - ne postoji način da se dođe do trendinga osim ako vam je video vrlo popularan u određenom razdoblju.

Kako se reklamirati na YouTubeu?

Naravno, kao i svugdje u digitalnoj sferi, ads make the world go around. Zato je i YouTube postao jedna od najvećih stranica za reklamiranje na YouTubeu. No, ovdje ne pričamo o tvrtkama koje se reklamiraju, nego o content kreatorima koji žele monetizirati svoj sadržaj. YouTube ima svoju monetizacijsku politiku koju svaki content kreator treba pratiti.

 YT

Izvor: YouTube.com

No isto tako, YouTube napominje da je kontekst jako bitan kada se određuje je li video podoban za reklamiranje - “content kao što su glazbeni spotovi mogu sadržavati elemente neumjesnog jezika, referenci na meke druge i neeksplicitnih seksualnih tema i još uvijek može biti ad-friendly”. 

A što se tiče reklamiranja vaše tvrtke na YouTubeu, vaši oglasi će biti prikazani na ad-friendly videima. A kako će se prikazivati? YouTube napominje da koriste Google podatke da pošalju vašu poruku pravim ljudima u pravom trenutku. 

Naravno, kad radite YouTube ad kampanju, koja se radi preko vašeg Google Ads računa, možete birati i publiku kojoj se želite obratiti.

No, kao i uvijek - za sva pitanja i pomoć kod YouTube marketinga, slobodno se obratite digitalnoj agenciji s iskustvom

Izbor radova