YouTube nije samo popularni preglednik video sadržaja, nego i moćna web tražilica. Iskoristite njegov search engine potencijal i uz pomoć SEO optimizacije postignite veću vidljivost vaših videa.

Jeste li znali da je YouTube jedna od najvećih tražilica na webu? Svaki mjesec više od dvije milijarde ljudi koristi ovu platformu ne samo za pregledavanje videa, nego i za potragu za interesantnim sadržajima. U nekim dijelovima svijeta kao što su Afrika ili Azija, YouTube je dominantni pretraživač sadržaja zahvaljujući voice search opciji koja je tamo popularna. Ali i činjenici da je u tim dijelovima svijeta nepismenost još uvijek velika.

Kako navodi Aleh Barysevich s Content Marketing Institute: „Većina ljudi smatra YouTube društvenom mrežom, koja to doista jest. Ali ova se platforma ponaša i kao tradicionalna web tražilica. Posjetitelji unesu traženi pojam te dobiju popis videa poredanih po njihovoj relevantnosti.“

Ključ je u riječi relevantnost. Upravo je to razlog zašto biste trebali voditi računa o optimizaciji video sadržaja ako želite dosegnuti što veći broj ljudi na YouTubeu. Nasreću, tradicionalni SEO alati koji funkcioniraju na Googleu mogu se iskoristiti i na YouTubeu: definiranje pravih ključnih riječi, moderiranje sadržaja, korištenje dostupne analitike...

Kako biste i vi bolje optimizirali svoj video sadržaj na YouTubeu donosimo vam nekoliko korisnih savjeta.

Pronađite prave ključne riječi za svoj video

Proces dobre SEO optimizacije započinje definiranjem ključnih riječi. Ako npr. planirate objaviti video s jednostavnim receptima za kuhare početnike, složite svoju listu potencijalnih ključnih riječi koje ćete koristiti za kreiranje naslova vašeg videa, opis te tagove kojima ćete označiti video.

Ako nemate ideju koje bi ključne riječi mogle biti najbolje, iskoristite YouTube autocomplete opciju koja je vidljiva u prozorčiću pretraživača tijekom procesa pretraživanja. Počnite jednostavno u YouTube pretraživač upisivati riječi ili fraze koje se odnose na vaš sadržaj kao npr. „recepti za“ i search suggest opcija će vam odmah izlistati niz mogućnosti. Odmah ćete uočiti niz sugeriranih fraza: „recepti za doručak“, „recepti za ručak“, „recepti za početnike“, „recepti za svaki dan“...

Ovo je odličan put za definiranje vaših ključnih riječi. Zašto? Riječ je o ponuđenim frazama koje ljudi najviše utipkavaju u YouTube. Više ne morate brinuti jesu li ove riječi popularne ili ne. Ako ih YouTube preporučuje one to sigurno jesu. Google je na kraju krajeva vlasnik YouTubea i za njega vrijede iste zakonitosti kad je u pitanju optimizacija.

Proučite ključne riječi videa vaših konkurenata  

Osim autocomplete opcije koju vam nudi YouTube, postoji još jedan zgodan trik. Pogledajte koje su ključne riječi upotrijebljene za najpopularnija videa u vašoj niši. Ta su videa postala popularna dijelom i zbog njihove dobre optimizacije.

Učinite sljedeće. Jednostavno kliknite na neki konkurentski video s visokim brojem pregleda i pogledajte oko kojih je ključnih riječi video optimiziran. Otkrijte koje su ključne riječi korištene za naslov i opis videa. Prekopirajte ključne riječi konkurencije i stavite ih na svoju listu. A sve u duhu praktične krilatice: talent borrows, genius steals.

Za konačno formuliranje vaše liste ključnih riječi možete iskoristiti još jednu mogućnost. Izaberite neki od vaših objavljenih videa i u Video analytics dijelu pronađite „Traffic source: YouTube search“ opciju u odjeljku Reach. Na tom mjestu moći ćete vidjeti koje su ključne riječi vaši posjetitelji upisivali da bi pronašli vaš video. Neke vas sigurno neće iznenaditi jer ste ih sami postavili, no neke vjerojatno hoće. Detektirajte baš te karakteristične fraze posjetitelja i uključite ih u svoju listu. Kao i kod svake dobre SEO optimizacije, važnije je otkriti što će drugi upisivati prilikom pretraživanja od onoga što vi mislite da bi moglo zvučati cool.

Igrajte na low-competition ključne riječi

Na kraju preostaje pitanje: od svih ključnih riječi koje odabrati? Stručnjak za SEO optimizaciju i YouTuber Backlinko ima savjet za vas ako još uvijek nemate dovoljno pratitelja na YouTubeu. Igrajte na tzv. low-competition ključne riječi. „Odlučite li se za vrlo kompetitivne riječi, vaš bi se video mogao naći zatrpan na dnu rezultata pretrage. Umjesto toga, pronađite onu ključnu frazu koju rjeđe koristi konkurencija“, preporučuje Backlinko.

Nju ćete otkriti jednostavnim upisivanjem vaše ključne riječi u Google tražilici. Nakon što npr. upišete „recepti za početnike site:youtube.*“ u gornjem dijelu dobit ćete brojčani rezultat pretraživanja. Ako je broj previsok (u ovom slučaju 23.200), probajte pronaći opciju koja ima manji broj. Mi smo probali s frazom „recepti za neznalice“ i dobili smo brojku 58. To znači da biste kod SEO optimizacije trebali baš ovu frazu uključiti u opis vašeg videa ili je dodati u tag, jer time ćete imati puno veće šanse izbiti na višem mjestu kod pretraživanja.

Pametno tagirajte vaš video

Stručnjaci za YouTube SEO optimizaciju preporučuju da nikako ne zaboravite i na pravilno tagiranje video zapisa. Tagove dodajete kako biste pomogli YouTube algoritmima da vaš video smjeste u pravu kategoriju. Istraživanje konkurencije ovdje vam je malo otežano jer njihovi tagovi nisu vidljivi kao što su vidljivi naslovi i opisi videa. No ništa zato.

Ako ste tehnički potkovaniji, otvorite opciju pregledavanja HTML koda pa uz pomoć nje probajte pronaći koje su tagove koristili vaši konkurenti da bi bili na visokim pozicijama prilikom pretraživanja. Od pomoći vam mogu biti i određene programske ekstenzije za web preglednike. Ako koristite Chrome može vam u tu svrhu poslužiti vidIQ Vision. On će vam omogućiti da pregledate tagove videa vaših konkurenata.

Kreirajte video koji će biti gledan u cijelosti

Da biste postigli što bolju rangiranost vašeg videa, važno je da bude gledan. Ako je moguće u cijelosti. YouTube takva videa naziva High-Retention Videos, tj. videa s dugim vremenom zadržavanja korisnika. Ovaj parametar od iznimne je važnosti za YouTube jer njegovi algoritmi nagrađuju videa koji posjetitelje zadržavaju na ovoj platformi. Može se reći da je Audience Retention toliko važan parametar rangiranja kvalitete sadržaja na Youtubeu kao što su prosječno vrijeme zadržavanja, bounce rate i backlinks na web stranicama.

Na pitanje kako kreirati video koji će se gledati u cijelosti možemo dati sljedeći odgovor: budite zanimljivi, izravni i kreativni. Nastojte zadržati pažnju gledatelja tijekom cijelog trajanja videa. Izbjegavajte dosadne uvode. Pređite odmah na stvar. Ako vam je video nešto dulji, koristite „open loops“ tehniku kako biste zadržali pažnju gledatelja tijekom cijelog trajanja videa. Kod te tehnike na efektan način najavljujete što ćete sljedeće u videu prikazati. U slučaju recepata za neznalice možete se ovako obratiti gledateljima: „Ostanite s nama do kraja. Otkrit ćemo vam sjajan trik za glaziranje poznatog  zagrebačkog chefa.“

Potičite i moderirajte komentare ispod vaših videa

Moderiranje komentara još je jedan važan segment dobre optimizacije na YouTubeu. Mnogi vlasnici YouTube računa misle da su to samo komentari fanova te da bitno ne utječu na ranking. No algoritmi prate sve. Formula je jednostavna: što više komentara gledatelja, to bolji rejting na YouTubeu. Svaki novi komentar ispod vašeg videa signal je algoritmima da proizvodite sadržaj koji s uspjehom angažira posjetitelje.

Stoga uvijek odgovarajte na komentare. Potičite razgovor i feedback. Negativne komentare ublažite humorom, a na dobrima se zahvalite pratiteljima. Kontrolirajte što je u redu reći, a što ne ispod vašeg videa. U krajnjoj instanci, blokirajte komentare s nepriličnim sadržajima. Nemojte dopustiti da vaš video postane poligon za beskorisno trolanje.

SEO optimizacija na YouTubeu ni izbliza ne završava ovdje. Naprotiv, postoji još niz parametara i tehnika koje mogu poboljšati vaš rejting: broj pretplatnika vašeg kanala, dijeljenje videa putem društvenih mreža, CTR (postotak ljudi koji kliknu na vaš video kada se prikaže kod pretraživanja), duljina videa...

Uz sve to nikako nemojte zanemariti ni dobri stari Google. Njegov popularni Keyword Planner obavezno iskoristite za istraživanje ključnih riječi koje bi se mogle iskoristiti za imenovanje i opis vašeg video sadržaja. Nije na kraju krajeva Google bez razloga postao najpopularnija web tražilica na svijetu te ujedno i najvažniji alat za SEO optimizaciju.

Izvori:

https://contentmarketinginstitute.com/2021/01/youtube-seo-tools-video-rankings/

https://backlinko.com/how-to-rank-youtube-videos

 

Izbor radova